poort 80 open naar 2 ip-adressen

Pagina: 1
Acties:

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-12 12:11
Hallo

Ik heb thuis een servertje met kerio connect erop. Deze heeft een site die over poort 80 draait en ook poort 80 moet blijven. Nu is er ook nog een Xbox 360 die poort 80 gebruikt voor Xbox live.
Is er een mogelijkheid om poort 80 naar alletwee de IP-adressen open te zetten? Ik krijg het niet voor elkaar en voor zover ik weet kan het niet. Misschien dat jullie een oplossing weten..

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee. Een ingang op een IP-adres is voor 1 poort. Dus als je een IP op poort 80 hebt, kan je over dat zelfde adres niet 'nog een' poort 80 routeren.

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Poort 80 voor de Xbox hoeft alleen maar open te staan. Forwarding is totaal onnodig aangezien je Xbox geen webserver is :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• joep1222
Poort 80 staat open. Ik kom ook verbonden met xbox live, maar ik kan niet met iemand in een chat zolang er op de router bij poort bereik forwarden de regel
starten: 80, stoppen:80 protocol:tcp, Ip-adres: 192.168.1.110 deactiveer of verwijder. Dan werkt xbox live weer goed.

Deze server zit gekoppeld aan een domein die ik huur bij starthosting.nl
daar kan ik bij dns-beheer verschillende record's instellen. Kan ik daar iets instellen, zodat de server via een andere poort gaat, maar het domein nog gewoon via poort 80?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd hoe het zit.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35
Nee, of XBOX-Live moet een proxy ondersteunen. Je zou die op je server uit kunnen laten komen, en /delen/ van dat verkeer door kunnen sturen naar de XBOX. Ik geef je weinig kans van slagen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt iets van een reverse proxy nodig die by default naar je xbox shizzle stuurt. en voor www.domein.nl naar je kerio bak denk ik in de gauwigheid. of is het geen http verkeer naar je xbox op 80 ?

Iperf

• Dodge-Charger
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-05 14:23
tenzij de source ip adres bekend/vast is van xbox live servers.
ik neem aan dat het 1 of hoog uit een aantal ip adressen zijn.
maar dit weet ik niet zeker omdat ik geen xbox heb.

als dat zo is kan je het voor elkaar krijgen met een simpele mikrotik router.

[ Voor 0% gewijzigd door Dodge-Charger op 18-08-2012 11:02 . Reden: typo ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

beter idee ja

Iperf

• joep1222
Oke bedankt ga er is naar kijken!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Zou je het hele netwerk nog kunnen beschrijven?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• joep1222
Thuis heb ik 2 routers die met elkaar verbonden zijn. Op router 1 is een server aangesloten en op router 2 een xbox. (zie afbeelding)
Op de server draaien 2 site's (de site die bij windows home server zit en van kerio connect)
De site van WHS draait op poort 443 en die van kerio connect op poort 80.
Om met vrienden te chatten via xbox live moet poort 80 open staan(dat is) maar hij kan dan dus niet nog geforward zijn naar de server.

Ik heb ook een domein waar ik via dns-beheer verschillende records kan instellen (a, mx,cname enz.)

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om de site van kerio via bijvoorbeeld poort 8080 te laten draaien, maar niet achter mijn domein :8080 te hoeven zetten maar dat mijn domein via poort 80 gaat.
tekening hoe het netwerk er ongeveer uit ziet:
[url=http://cdn.imghack.se/images/d82e8090d6c108946e5998f3d9f88cf0.jpg][img]Afbeeldingslocatie: http://cdn.imghack.se/medium/d82e8090d6c108946e5998f3d9f88cf0.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door joep1222 op 20-08-2012 11:17 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik zou in ieder geval beginnen door router 2 als accesspoint in te stellen(aanname dat hij nu als router ingesteld staat...). En het lijkt mij nog steeds stug dat de problemen veroorzaakt worden door de forwarding op poort 80...

• joep1222
sorry vergeten te zeggen. Router 2 staat ingesteld als accesspoint.

Maar als ik de forwarding van poort 80 naar het ip-adress van de server weghaal werkt het wel naar behoren.

• lier

lier

MikroTik nerd

Heb je uPnP aan staan?

• joep1222
ja

• lier

lier

MikroTik nerd

Denk dat je niet veel opties hebt (anders dan hetgeen hierboven al genoemd werd met een reverse proxy). Vreemd dat ze @Microsoft gekozen hebben voor poort 80...

O ja, en UPnP is (natuurlijk) evil, niet gebruiken (maar dat lost je probleem niet op).

• joep1222
Het is intussen gelukt. Waar het probleem precies zat weet ik niet, maar ik heb de routers alletwee gereset en weer helemaal opnieuw ingesteld (dus weer poorten geforward enz). Nu werkt xbox live en de 2 site's weer.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1