Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Touchpad niet te gebruiken als key ingedrukt is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn mousepad niet gebruiken tijdens ik op het toetsenbord druk tijdens het gamen bv. kan ik dit verhelpen?

mvg

• MGanseij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
om eerlijk te zijn zie ik het probleem niet, je muis kan toch rustig blijven rusten op je mousepad terwijl je typt?

Verwijderd

Topicstarter
MGanseij schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:14:
om eerlijk te zijn zie ik het probleem niet, je muis kan toch rustig blijven rusten op je mousepad terwijl je typt?
In-Game wil ik lopen door Z in te blijven drukken maar mijn touchpad reageert niet dan.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

It's not a bug, it's a feature ;)

(Ja serieus)

Ik denk bij de opties van de driver van je touchpad.

offtopic:
Why the hell zou je willen gamen met een touchpad

[ Voor 26% gewijzigd door Compizfox op 17-08-2012 22:16 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• MGanseij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:15:
[...]

In-Game wil ik lopen door Z in te blijven drukken maar mijn touchpad reageert niet dan.
ah kijk dat verklaart mijn verwarring, naar mijn weten is een mousepad een muismat. Een touchpad is totaal iets anders.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mja je hebt gelijk volgens Wikpedia: Wikipedia: Mousepad

Maar toch, als je het topic op die manier leest valt er niets zinnigs van te begrijpen :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Haha sorry ik ben wat moe dus ja.. :p
in Synaptics en windows muis instellingen vind ik geen oplossing..

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, het is bij veel touchpads een optie om te voorkomen dat je per ongeluk je muiscursor tapt (tappen ipv klikken, die functie) door een latency in te stellen: dat het touchpad pas reageert 1sec, 0,5sec of 2sec na je laatste toetsaanslag. Erg fijn, want hoe vaak is het mij bij gare laptops zoals m'n Toshiba Protege van de zaak dat ik ineens midden in een andere zin aan het tikken ben.

Dit kun je uitzetten in de driver. Bij de Alps drivers voor Alps touchpads heet het "touchguard". M'n XPS15 met synaptics (wereld van verschil met die toshiba) heeft niet zo'n functie, die heeft gewoon een beter geplaatst toetsenbord :)

Overigens: gamen met touchpad. Respect.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:20:
Yup, het is bij veel touchpads een optie om te voorkomen dat je per ongeluk je muiscursor tapt (tappen ipv klikken, die functie) door een latency in te stellen: dat het touchpad pas reageert 1sec, 0,5sec of 2sec na je laatste toetsaanslag. Erg fijn, want hoe vaak is het mij bij gare laptops zoals m'n Toshiba Protege van de zaak dat ik ineens midden in een andere zin aan het tikken ben.

Dit kun je uitzetten in de driver. Bij de Alps drivers voor Alps touchpads heet het "touchguard". M'n XPS15 met synaptics (wereld van verschil met die toshiba) heeft niet zo'n functie, die heeft gewoon een beter geplaatst toetsenbord :)

Overigens: gamen met touchpad. Respect.
Dus ik kan het niet uitzetten? IK heb ook synaptics :p

& over dat gamen; Hahaha, wist dat ik dar commentaar op ging krijgen :p

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Bij Synaptics is het iets als 'ignore accidental input' ofzo. Zit er echt in, en anders kan je de generic driver van hun website installeren, die heeft het sowieso.

Verwijderd

Topicstarter
Haha yaay, heb het!

Het heette PalmCheck (:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om verwarring te voorkomen (zeker bij zoekacties van anderen) titelfix:
"Mousepad gebruiken tijdens dat ik typ" => "Touchpad niet te gebruiken als key ingedrukt is"

Verder aan TS de vraag om wat uitgebreider toe te lichten als je vragen stelt, je typt hier zo kortaf (het is geen SMS/Twitter op een forum!) dat velen niet begrijpen wat je bedoelt. Daar komt bij dat het op GoT de bedoeling is om te tonen wat je zelf allemal opgezocht en uitgeprobeerd hebt in je topicstart. Als je dat meldt wordt het voor anderen vanzelf duidelijker wat de situatie is, dat voorkomt vragen ter verduidelijking en het voorkomt adviezen die je zelf uitgeprobeerd hebt.

Overigens inhoudelijk nog een tip: neem toch een externe pointing device. Als je regelmatig op een bureau oid zit is een muis het handigst, maar voor onderweg zweer ik bij trackballs omdat ze geen vlak oppervlak nodig hebben om te werken. Dat werkt zoveel makkelijker dan verkrampt met een touchpad bezig zijn...

Oslik blyat! Oslik!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:55

Umbrah

The Incredible MapMan

dion_b schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:04:
Overigens inhoudelijk nog een tip: neem toch een externe pointing device. Als je regelmatig op een bureau oid zit is een muis het handigst, maar voor onderweg zweer ik bij trackballs omdat ze geen vlak oppervlak nodig hebben om te werken. Dat werkt zoveel makkelijker dan verkrampt met een touchpad bezig zijn...
Mee eens, ik snap de mensen niet die bijvoorbeeld bij hun Apple apparatuur een los touchpad kopen. Hoe goed ze ook zijn, het is gewoon niet ergonomisch, de guestures zijn handig maar het weegt niet op tegen een goeie pointer of bal. En dat gaat zelfs voor de twee beste touchpads die ik ken op (Dell XPS 15 en MacBook pro hoewel die laatste muisknoppen lastig doet). Overigens:

Een wacom pennetje + tablet is ook wel een goed alternatief.
Pagina: 1