• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een WD TV LIVE HUB en een LG42LW650S,

Beide ondersteunen volgens het boekje DLNA en beide ondersteunen externe ondertiteling zoals SRT. Koppel ik een externe harde schijf aan de LG met een .AVI en .SRT dan werkt het perfect, en ook de WD laat via HDMI de combinatie perfect zien.

DLNA leek mij een betere oplossing omdat ik dan alles netjes vanaf het netwerk kan streamen en ook kan "plaatsen" via het netwerk. Alleen blijkt via DLNA er geen ondersteuning te zijn voor SRT.

Na een zoektocht hier, en op het WD forum blijkt dat de Twonky versie op de WD te oud is en dat hierdoor de SRT functie niet wordt ondersteund (twonky doet dit in de laatste versie namelijk wel). De WD is niet te Updaten dus einde verhaal.

Over de LG kan ik niks vinden. DLNA wordt ondersteund.. SRT ook maar de combinatie?

Rest mij de volgende vragen..

1. Moet de ontvangende partij; in dit geval de LG ook een ondersteuning hebben om SRT via DLNA te kunnen ontvangen? Zoja, hoe kom ik hier achter als ik niet een versturende DLNA server heb? kent iemand het type of de serie van LG die dit kan verhelderen?

2. Is er voor de WD nog een manier op SRT mee te sturen?
3. Is er een alternatieve mediaplayer waarvan zeker is dat hij SRT mee kan sturen over DLNA. en hoe herken ik dit bij een player? is dat nog een soort van DLNA versie?

I reject your reality and substitute my own!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:14
DLNA de universal standaard waar ze allemaal net iets anders van gemaakt hebben.
Als er iets in mijn ogen niet helemaal geweldig werkt dan is het vaak DLNA wel.

En heeft je TV geen USB ?, tegenwoordig en volgens mij bij dat model ook, kan je gewoon een Stick met een AVI / MKV met SRT erin stoppen en de TV eet het.
Tenzij de audio op een bepaalde manier is gecodeerd, dan pakt hij het niet.
Maar dan zou je ook geen WD hoeven te gebruiken. ( noem maar een zijweg )

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Mektheb schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:18:
DLNA de universal standaard waar ze allemaal net iets anders van gemaakt hebben.
Als er iets in mijn ogen niet helemaal geweldig werkt dan is het vaak DLNA wel.

En heeft je TV geen USB ?, tegenwoordig en volgens mij bij dat model ook, kan je gewoon een Stick met een AVI / MKV met SRT erin stoppen en de TV eet het.
Tenzij de audio op een bepaalde manier is gecodeerd, dan pakt hij het niet.
Maar dan zou je ook geen WD hoeven te gebruiken. ( noem maar een zijweg )
Ik wil de bestanden graag op een centrale plek hebben staan, welke niet alleen door te tv te benaderen is (NAS)... de WD is ook makkelijk via het netwerk te vullen... Anders moet ik steeds de hardeschijf afkoppelen van de TV.

• Mektheb
mkanon schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:22:
[...]

Ik wil de bestanden graag op een centrale plek hebben staan, welke niet alleen door te tv te benaderen is (NAS)... de WD is ook makkelijk via het netwerk te vullen... Anders moet ik steeds de hardeschijf afkoppelen van de TV.
Juistem :), maar als je een " Nas " heb is dat dan de WD ?, want dat is toch niet echt een " Nas "
Bedoel een Nas is niet bedoeld om aan je TV aan te sluiten.

Wel zou je TV een Media Functie kunnen hebben waardoor hij via het " net " van je WD films zou moeten kunnen lezen, inclusief de SRT.

Als ik het goed begrijp is de WD TV LIVE HUB een media speler waar je een HDD op kan aansluiten, dan zou hij toch ook gewoon de film + srt moeten kunnen afspelen op je tv als hij gewoon rechtstreeks met HDMI aangesloten zit ?.

Of heb je een NAS waar de WD TV LIVE HUB het weer vanaf leest en daarom doet je SRT het niet ? ( ik probeer het te begrijpen, sorry als het stom overkomt )

[ Voor 23% gewijzigd door Mektheb op 17-08-2012 21:31 ]

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Mektheb schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:29:
[...]

Juistem :), maar als je een " Nas " heb is dat dan de WD ?, want dat is toch niet echt een " Nas "
Bedoel een Nas is niet bedoeld om aan je TV aan te sluiten.

Wel zou je TV een Media Functie kunnen hebben waardoor hij via het " net " van je WD films zou moeten kunnen lezen, inclusief de SRT.

Als ik het goed begrijp is de WD TV LIVE HUB een media speler waar je een HDD op kan aansluiten, dan zou hij toch ook gewoon de film + srt moeten kunnen afspelen op je tv als hij gewoon rechtstreeks met HDMI aangesloten zit ?.

Of heb je een NAS waar de WD TV LIVE HUB het weer vanaf leest en daarom doet je SRT het niet ? ( ik probeer het te begrijpen, sorry als het stom overkomt )
Ja de WD is een "nas" (vind ik).. het is een 1TB mediaplayer die als netwerkshare te benaderen is.. waarschijnlijk benoem ik het verkeerd..

• Mektheb
mkanon schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:55:
[...]

Ja de WD is een "nas" (vind ik).. het is een 1TB mediaplayer die als netwerkshare te benaderen is.. waarschijnlijk benoem ik het verkeerd..
Ah juist :), ook dus eigenlijk een Mediaspeler met netwerkfunctie ok.

Maar als je via je PC een film naar de Mediaspeler stuurt en de Media speler is aangesloten via HDMI op je TV dan kan je toch alles afspelen ?.
Of wil je juist het hele "kopiëren naar de speler niet hebben ?"

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik wil graag alles via dlna hebben omdat bij 3D films de hdmi verbinding de srt al toevoegd aan de SBS.. En dus gooit m'n tv de srt ook dubbel op het beeld..

• Mektheb
mkanon schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:34:
Ik wil graag alles via dlna hebben omdat bij 3D films de hdmi verbinding de srt al toevoegd aan de SBS.. En dus gooit m'n tv de srt ook dubbel op het beeld..
Ah ja nu begrijp ik het, ik zou is kijken of ik kan helpen iets te vinden.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Maar terugkomend op het DLNA verhaal... Als een dlna server srt kan versturen kan een dlna client dan per definitie srt ontvangen?

Pagina: 1