Ik heb momenteel een vaste baan en ik wil graag een of meerdere freelance jobs aannemen. Nou wil mijn huidige klant een VAR verklaring maar er zijn een aantal dingen waar ik mee zit:
1. Mag ik deze job volgens mijn huidige contract wel of niet aannemen? (zie onderaan de post)
2. Moet ik ingeschreven zijn bij de KVK om een VAR verklaring aan te kunnen vragen?
3. Heeft dit gevolgen voor mijn vaste baan?
4. Wat zijn de andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
5. Moet ik meer dan 3 klanten en/of opdrachten per jaar binnenhalen?
1. Mag ik deze job volgens mijn huidige contract wel of niet aannemen? (zie onderaan de post)
In mijn contract staat het volgende bij concurrentie- en relatiebeding:
Botst dit wel of niet met elkaar? Kan ik de opdracht gewoon aannemen of toch niet?
2. Moet ik ingeschreven zijn bij de KVK om een VAR verklaring aan te kunnen vragen?
Op verschillende sites wordt gezegd dat ik ingeschreven moet zijn bij de KVK, maar andere sites zeggen weer van niet. Nou is dit niet perse een probleem, omdat ik me sowieso al wil inschrijven bij de KVK, maar het is voor mij wel handig om te weten. Dan worden een aantal dingen namelijk uitgesteld.
Heeft dit andere gevolgen voor mijn huidige baan behalve degene bij punt 1.
Hoe meer info hoe beter.
Ik lees op verschillende sites dat ik 3 klanten per jaar moet hebben. Andere sites zeggen weer 3 opdrachten per jaar. Klopt hier überhaupt iets van? Zo ja, gaat het dan over klanten of opdrachten?
Dit is dus mijn eerste officiële opdracht, dus ik heb er nog geen 3. Dus kom ik wel in aanmerking voor zo'n VAR verklaring? Wat als ik dit niet haal?
Bedankt voor het lezen.
Hoe meer info jullie me kunnen geven hoe beter!
Ik wilde de belastingdienst bellen maar die zijn maandag pas weer open. Ik wil dit sowieso nog doen, maar ik zou tot die tijd toch graag wat antwoorden willen hebben. Vandaar dat ik het hier bij de supertweakers neerzet.
In mijn contract staat het volgende bij concurrentie- en relatiebeding:
Het is zo dat ik momenteel vast werk als programmeur. Het bedrijf waar ik werk, richt zich vooral op klanten in de installatietechniek. Mijn huidige klant, heeft een opdracht voor een informatie-analyse bedrijf (ofzo)Het is de werknemer verboden binnen een tijdsbestek van een jaar na het einde van de arbeidsovereenkomst zelf in enigerlei vorm van een bedrijf, gelijksoortig of aanverwant aan dat van de werkgever en/of aan de werkgever gelieerde ondernemingen te drijven, mede te drijven, te doen of te laten drijven, hetzij direct, hetzij indirect alsook financieel in welke form dan ook bij een dergelijk bedrijf belang te hebben, dankzij direct, hetzij indirect daarin of daarvoor op enigerlei wijze werkzaam te zijn, tegen vergoeding of om niet, hetzij om daarin aandeel van welke aard dan ook te hebben.
Botst dit wel of niet met elkaar? Kan ik de opdracht gewoon aannemen of toch niet?
Op verschillende sites wordt gezegd dat ik ingeschreven moet zijn bij de KVK, maar andere sites zeggen weer van niet. Nou is dit niet perse een probleem, omdat ik me sowieso al wil inschrijven bij de KVK, maar het is voor mij wel handig om te weten. Dan worden een aantal dingen namelijk uitgesteld.
Heeft dit andere gevolgen voor mijn huidige baan behalve degene bij punt 1.
Hoe meer info hoe beter.
Ik lees op verschillende sites dat ik 3 klanten per jaar moet hebben. Andere sites zeggen weer 3 opdrachten per jaar. Klopt hier überhaupt iets van? Zo ja, gaat het dan over klanten of opdrachten?
Dit is dus mijn eerste officiële opdracht, dus ik heb er nog geen 3. Dus kom ik wel in aanmerking voor zo'n VAR verklaring? Wat als ik dit niet haal?
Bedankt voor het lezen.
Hoe meer info jullie me kunnen geven hoe beter!
Ik wilde de belastingdienst bellen maar die zijn maandag pas weer open. Ik wil dit sowieso nog doen, maar ik zou tot die tijd toch graag wat antwoorden willen hebben. Vandaar dat ik het hier bij de supertweakers neerzet.