Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Speel vooral SC2 en Football Manager.
Voor de rest wordt de pc gebruikt voor youtube, e-mail, facebook en andere standaard zaken.

Wat mag het systeem gaan kosten?

wat ik momenteel in gedachten heb is €900, zonder scherm, muis of toetsenbord, enkel de case en alles erin.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Ik heb een 1TB externe harde schijf. Daarom zou ik enkel voor een SSD gaan.

Ik ben van plan op termijn een tweede scherm te gaan gebruiken, dus dat moet mogelijk zijn/blijven.
SAMSUNG S22B350H is mijn huidig scherm, waarschijnlijk nog eens dezelfde erbij.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Goede grafische kaart, maar geen super. Moet wel 2 schermen kunnen ondersteunen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Heb een zwak voor Samsung, dus als ik zonder info moet kiezen heeft dat mijn voorkeur.
Maar goede argumenten gaan boven merken :-)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Ik ga niet overclocken ofzo, ken daar totaal niets van. Dus als een videokaart of processor als grootste pluspunt overclocken heeft, ga ik voor de iets goedkopere niet-overclockbare versie.

Wat ik voor ogen heb is waarschijnlijk meer dan ik nodig heb, maar wil wel zeker dat de PC future-proof is voor wat ik hem gebruik.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 7850 2GB GDDR5€ 210,-€ 210,-
1Samsung SH-222BB Zwart€ 14,19€ 14,19
1Antec One€ 46,87€ 46,87
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 35,20€ 35,20
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 54,90€ 54,90
1Samsung 830 series 256GB€ 173,50€ 173,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 43,45€ 43,45
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 78,80€ 78,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 823,91

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 15:25 . Reden: Tabel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik heb een systeem dat een beetje vergelijkbaar is met deze.
Ik heb echter nog geen video kaart. Kun je eens toelichten waarom je voor de Sapphire 7770 hebt gekozen?
Ik zit zelf te twijfelen tussen 7770, 7850 of 6950. De 7850 vind ik net te duur.

Overigens moet jij letten op het geheugen. Dat kon wel eens niet passen met die Scythe koeler. Meestal neemt men dan low profile geheugen. Bijvoorbeeld Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile.

Waarom trouwens een extra netwerk kaart? Er zit onboard gigabit netwerk op het moederbord.

[ Voor 9% gewijzigd door dik_voormekaar op 17-08-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dit zouden mijn keuzes zijn in jou geval ;)

-i5 3450 (meer dan genoeg power voor jou voor de komende paar jaar ;)
-7850 (of voor een optimale bang/buck een 6850/6870, hoewel jij eigenlijk wel >2 gb Vram wil met multi-screen)
-8gb corsair low profile ddr 3 1600mhz geheugen
-Dit mobo pricewatch: Asrock H61M-ITX (mini-itx icm met de kleine kast= veel power in kleine behuizing)
-Crucial M4/Samsung 830 van 128gb
-kleine kast met voeding, ultra high-end videokaarten zijn geen optie, maar iets in de 78xx of gtx 660 serie moet helemaal goed komen

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 17-08-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt al voor de snelle hulp, ik zal morgen jullie raad/tips al eens bekijken en m'n lijstje aanpassen =)
Misschien kan ik volgende week wel al gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46

amas

Law of Nature: Chaos

Ziet er erg goed uit. Zeker een systeem die ik aan anderen aan zou kunnen raden. Alleen zul je één aanpassing moeten doen. Het geheugen dat je hebt gekozen is laptopgeheugen ;) En past dus niet op een ATX moederbord. Neem in plaats daarvan pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile. Keuze voor een losse netwerkkaart moet je me eens uitleggen :) De grootte van de SSD is natuurlijk persoonlijk.

En dan de component waar de meeste discussie over zal zijn, de grafische kaart. Je geeft aan op twee (of meer) schermen te willen gamen. Dan is een krachtige GPU met veel geheugen aan te raden. Ik ben bang dat de HD7770 niet voldoende zal zijn. Wellicht nu nog wel, maar deze kaart gaat het niet lang volhouden. En zeker niet als straks de volgende generatie consoles uitkomen, waardoor de ports naar de PC dus ook betere graphics krijgen (het is verschrikkelijk, I know). Je kunt beter iets meer uitgeven aan de GPU. Zoals hierboven is gezegd is de HD7850 een goede keuze. Zelf ben ik een fan van Sapphire, maar dat mag je zelf weten natuurlijk. Wil je iets meer uitgeven (lees: minder snel je GPU upgraden) dan kun je wellicht voor iets meer gaan :P

edit: je hebt het geheugen aangepast :)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:57:
Bedankt al voor de snelle hulp, ik zal morgen jullie raad/tips al eens bekijken en m'n lijstje aanpassen =)
Misschien kan ik volgende week wel al gaan bestellen.
Als je SC2 op ultra + 4xMSAA en 1920x1200 wil gaan spelen dan haal je 40 fps met die hd 7770.
Als ik jouw was dan zou ik voor de HD7850 gaan en een mooie 70 fps halen en daarmee ook wat meer future proof zijn ;) wie weet komen er nog leuke spellen uit die wat meer vragen van je grafische kaart

bron: http://www.anandtech.com/bench/Product/536?vs=549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
- ken hier zelf niet veel van, dus ik volg jullie raad.

grafische kaart: Sapphire HD 7850 2GB GDDR5
- 2gb Vram-raad gevolgd

moederbord: Asrock H61M-ITX
- Op Alternate (waar ik ook hetzelfde systeem samenstel) kan dit moederbord niet samen met de processor.
klopt dit of is Alternate verkeerd :-)

Dan heb ik nog een vraam ivm de SSD.
Ik heb een 1Tb externe harde schijf om documenten op te zetten (vergeten vermelden in OP)
Dus ik zou de interne SSD enkel voor vaste programma's gebruiken.
- windows
- SC2
- Football Manager
- soms nog een derde spel dat ik even speel
- anti-virus en andere kleine zaken moeten er dan ook op

Denk dat ik dan idd wel toekom met 128Gb?
Als die na 2 jaar vol zou geraken kan ik nog altijd voor extra opslag zorgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46

amas

Law of Nature: Chaos

Ik zou geen mini-ITX moederbord kiezen. Deze zijn naar mijn mening net iets te beperkt. Wellicht zegt Alternate dat je CPU er niet op past omdat deze CPU een exta 8-pins voeding nodig heeft, terwijl op dit ITX bord alleen een 4-pins aansluiting zit. Ga dan liever voor pricewatch: Asrock H77 Pro4/MVP.

Wat betreft de SSD, die 128GB krijg je, als je er goed mee om gaat, niet vol als je er maar 3 spellen op zet. Ik heb zelf een 96GB SSD met een aantal spellen en alle programma's die ik heb zet ik op de SSD, en ik heb nog 30GB over. Dus 128GB heb je ruim zat aan.

[ Voor 5% gewijzigd door amas op 18-08-2012 15:18 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:15

Koenvh

Hier tekenen: ______

pricewatch: Hitachi Travelstar Z7K320, 320GB SATA-300, 16MB, 7200rpm
Kan er altijd bij, niet duur en wel handig als er wat extra spellen/applicaties bijkomen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
dan zou ik 9 euro bij leggen en dan heb je 500gb versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HDD ga ik er niet bij doen, 128 Gb SSD + 1 Tb HDD extern is goed genoeg.

Zoals het nu in OP staat ben ik tevreden over alles en heb ik geen specifieke vragen meer.
Heeft iemand nog een opmerking of tip?

Iedereen die al een steentje heeft bijgedragen is hartelijk bedankt.
Ik zal mijn ervaring met de set-up hier wel even neerpennen, zo hebben jullie er mss ook iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
ja: ik zou deze videocard doen:
pricewatch: XFX AMD Radeon HD7850
goedkoper en beter verkrijgbaar. (stiller dan de asus 7850)
Pagina: 1