Retourvoorwaarden BTO bij zakelijke aankoop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2022
Edit Mig29:Inmiddels is duidelijk dat de TS deze aankoop via een zakelijke bestelling heeft gedaan. Houd hier alsjeblieft rekening mee. Titel is reeds veranderd om dit duidelijk te maken.

Hallo Tweakers,

Ik heb vorige week een BTO(17CL45) laptop besteld, deze is gisteren binnengekomen.
Maar gelijk vielen me al de volgende dingen op:
  • - Hij is met de verkeerde specificatie's geleverd(zie 500GB HDD):
1e Factuur: http://dl.dropbox.com/u/39868211/1e%20factuur.PNG
Factuur die is meegeleverd met de laptop:http://dl.dropbox.com/u/39868211/laatste%20factuur.PNG
  • - De processor loopt continu op 60+ Graden Celcius (terwijl er betere koelpasta op zou zitten)
    Dan kan het wel zo zijn dat hij tot 105 Graden aan zou moeten kunnen, maar dit wil toch niet zeggen dat hij nog continu(idle) op 60graden+ zou moeten draaien?
• - Luie pixel in het scherm (bij het leveren van de laptop gebeurd?)
• - Bluescreen toen ik hem opstartte (heeft te maken met Nvidia Drivers (nvlddmkm.sys bluescreen))

Nu heb ik vandaag gebeld (naar BTO) om te vragen of ik de laptop kan retourneren & mijn geld terug zou kunnen krijgen gezien ik niet tevreden ben met de laptop. De medewerker die ik aan de telefoon kreeg heeft mij verteld dat hij dit al een rare vraag vond, een normale klant zou vragen om samen een oplossing te vinden (heeft diezelfde medewerker tegen mij verteld).

Deze medewerker heeft mij gevraagd of ik de redenen wil opnoemen in een mailtje. Dit heb ik gedaan, en niet lang hierna heb ik ook een reactie hierop gekregen (fijn dat er snel gereageerd is).
http://dl.dropbox.com/u/3...ie%20op%20mijn%20mail.PNG

Maar kort samengevat staat er in dat mailtje dat als ik de laptop zou willen retourneren, me dit 10% van de kosten van de laptop zelf zou kosten + het vergoeden van de verzendkosten(die BTO heeft betaald om hem hier aan te leveren).

Deze 10% van de kosten zouden ze meerekenen om de uren te vergoeden die erin zijn gegaan om de laptop in elkaar te zetten (Deze 10% baseren ze op het volgende: uit/ombouwen & arbeidsloon).

Zelf heb ik wel het een en het ander opgezocht (hoe ik met mijn rechten zit) en ik kon het volgende vinden:
http://mkbservicedesk.nl/595/de-wet-bij-verkoop-afstand.htm
En dan gaat hem om het volgende kopje:
http://dl.dropbox.com/u/3...t-bij-verkoop-afstand.PNG

Dus kortom zou ik €120 tot €150 moeten betalen om mijn geld terug te krijgen die ik heb betaald voor de laptop.
Hoe sta ik precies in mijn rechten? En mag BTO deze kosten factureren?

Mijn dank zou zeer groot zijn als iemand mij hierbij kan helpen.

In afwachting op reactie,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:01
Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.

Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.

Bron: http://www.kieskeurig.nl/online-kopen
Je kan het product dus binnen 7 werkdagen het product retour sturen. De enige kosten die je zou moeten betalen zijn de kosten om het product terug te sturen.

Ik vind het trouwens geen klantenservice daar zeg, maar ze hebben geen poot om op te staan, retour die hap.

Heb je een rechtsbijstand verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:25

Osxy

Holy crap on a cracker

Een pixelvrij scherm :?

Raar verhaal, ze hebben niet geleverd wat je besteld hebt maar je moet wel 10% inleveren om te retouneren.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ergens ben ik het wel eens met de BTO medewerker, dat je de problemen eerst moet kunnen oplossen. Aan de andere kant, als je geen vertrouwen in het ding hebt kan het misschien wel opgelost worden allemaal maar kan je alsnog een beetje een zure nasmaak er aan overhouden. Volgens de wet koop op afstand kan je het ding in principe retourneren maar er was volgens mij een clausule die de verkopers beschermd indien het gaat om een "custom" build product. En dat lijkt het in dit geval te zijn. Maar pin me er niet op vast :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
Volgens mij kan het enigsins kloppen wat ze zeggen.
Dit is toch een speciaal op maat bestelde artikel? Zoals ze dat noemen of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:01
Osxy schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:49:
Een pixelvrij scherm :?

Raar verhaal, ze hebben niet geleverd wat je besteld hebt maar je moet wel 10% inleveren om te retouneren.
Inderdaad raar verhaal, ze leveren geen goed scherm, en als oplossing bieden ze een 75 euro pixelvrij scherm? Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
De verkeerde specificaties kunnen ze voor je oplossen op hun kosten.
Maar ik lees op je factuur dat ze hem niet geinstalleerd hebben voor je, dus dat heb je zelf gedaan?

Dan moeten ze de kans krijgen om je setup werkend te krijgen, dat is natuurlijk niet per definite hun fout dat je blue sreens krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon retourneren, zoals hierboven. Rechtsbijstand zou niet nodig moeten zijn, een beetje dreigen zou genoeg moeten zijn. Ken je rechten en stuur gewoon een mailtje waarin je dit aanhaalt. Noem dan niet echt specifieke redenen, anders zullen ze proberen die te fixen. Zeg gewoon iets als "het is toch niet wat ik ervan verwacht had". Je hebt die bedenktijd tenslotte niet voor niets. Sowieso blijf ik het dode-pixel reparatieverhaal raar vinden altijd. Je mag verwachten dat een product goed werkend geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Mijn ogen zullen mij vast in de steek laten, maar ik zie geen verschillen in de twee facturen die je daar heb gepost, op het lettertype/grootte na. En de Hybrid HDD die je hebt ipv een gewone (naast de 120GB SSD).

En het retourneren van op maat gemaakte spullen kan niet zomaar volgens de consuwijzer. Je hebt dan geen recht op de bedenktijd die iedereen hier aanhaalt. Aan de andere kant zie ik nu geen opties aangevinkt worden, maar een standaard laptop. Niet echt een BTO product.

[ Voor 7% gewijzigd door Lt-Crash op 17-08-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik zie net de Harddisk, er zou een 500GB hybrid HDD geplaatst zijn? Dan heb je mazzel want die worden na loop van tijd sneller! Zoek de Seagate disken er maar eens op na. Er zit 4GB cache op de harddisk die de meest frequent gebruikte datablokken statisch opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:04
Het dode pixel verhaal vind ik ook maar walgelijk.

Er zijn tegenwoordig steeds meer bedrijven die je zo een 'pixelgarantie' á 75€ proberen aan te smeren terwijl het toch bizar is dat wanneer je een product koopt je zogenaamd geen 'garantie' hebt dat deze 100% in orde is (al helemaal als het nog zelfs één van de belangrijkste component is).

Naar mijn weten kun je, na lang doorzeuren, bij BTO een nieuw scherm krijgen (heeft een kennis van me gedaan)

Qua terugsturen... lijkt me eerst handig om dit te bespreken met BTO. Een oplossing vinden zal wel mogelijk moeten zijn zonder dat jij daarmee benadeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:35
Ik lees iets over zakelijke aankoop.. als je als bedrijf de laptop koopt word je heel wat minder beschermt door de wet.

Heb je de laptop als consument gekocht en is het niet speciaal voor jou samengesteld hebben ze geen poot om op te staan en kan je hem gewoon retour sturen en zijn ze verplicht je de volle aankoop prijs terug te betalen.

Als je echter of als bedrijf de aankoop hebt gedaan of het is speciaal voor jou samengesteld, dan staat de winkel volgens mij (weet ik niet 100% zeker) in zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
- De HDD die je hebt gekregen (laatste factuur) is beter dan de eerste, be happy
- De processor kan dat makkelijk aan.. Het is 'n laptop, kleine behuizing, 60 graden is peanuts
- Dat kan, zuur, maar als je daar niet extra voor betaald heb kun je er niks mee, met 1 pixel al helemaal niet
- Dat kan ook, dat ligt aan de GPU, overige hardware en drivers, kwestie van wachten / updaten / uitvogelen

Voor de rest vind ik het persoonlijk 'n beetje weird om met zulke dingetjes 'n laptop te willen retourneren

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Als je het zakelijk heb gekocht vervalt je recht op retourneren, dan zou ik die -10% + verzendkosten retourneren en wat anders uitkiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Met dit weer is zo'n temperatuur helemaal niet raar. Dat verhaal van die verkeerde harde schijf slaat zoals eerder al vermeld hier nergens op. Je hebt zelf Windows geïnstalleerd dus als je daar een BSOD krijgt zou ik eerst eens kijken of je dat wel goed hebt gedaan. Dus blijft alleen over dat je een luie pixel hebt. Dan kan ik begrijpen dat die medewerker vind dat je wat hoog van de toren blaast. Kan ie netter aanpakken natuurlijk.

Hoe de pixelgarantie bij BTO zit had je je eigenlijk van te voren naar moeten informeren. Maar bijna alle bedrijven doen niets als je maar 1 defect pixeltje hebt (muv. Apple, daar krijg je als gelukt hebt nog als compensatie een €100 cadeaubon erbij ook :P )

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 17-08-2012 19:27 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Maar bijna alle bedrijven fabrikanten doen niets als je maar 1 defect pixeltje hebt

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 17-08-2012 19:28 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 22:43
Junia schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:02:
Het dode pixel verhaal vind ik ook maar walgelijk.

Er zijn tegenwoordig steeds meer bedrijven die je zo een 'pixelgarantie' á 75€ proberen aan te smeren terwijl het toch bizar is dat wanneer je een product koopt je zogenaamd geen 'garantie' hebt dat deze 100% in orde is (al helemaal als het nog zelfs één van de belangrijkste component is).

Naar mijn weten kun je, na lang doorzeuren, bij BTO een nieuw scherm krijgen (heeft een kennis van me gedaan)
Scherm mag bepaalde hoeveelheid dode/luie pixels bevatten en nogsteeds een "goedwerkende" scherm zijn.

garantie die ze aanbieden is dus wel een extra garantie, ook al is die meestal overbodig als je ook gebruik kunt maken van "binnen 7 dagen retour"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:44

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Volgens mij is het zelfs normaal tot 3 defecte pixels, tenminste dat lees ik vaak. Ik moet overigens zeggen dat bij BTO de klantenservice wel goed is, dus als je wat vriendelijker opstelt dan valt er vast wel iets te regelen.
Ik kreeg laatst ook buiten mijn garantie een servicebeurt aangeboden omdat ik vond dat iets niet lekker werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
KnoxNL schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:55:
De verkeerde specificaties kunnen ze voor je oplossen op hun kosten.
Maar ik lees op je factuur dat ze hem niet geinstalleerd hebben voor je, dus dat heb je zelf gedaan?

Dan moeten ze de kans krijgen om je setup werkend te krijgen, dat is natuurlijk niet per definite hun fout dat je blue sreens krijgt.
Bedankt voor alle snelle reactie's ( +1 )

Dit hebben ze wel gedaan, want er stond al windows op toen ik hem uit de doos haalde.
Waarschijnlijk is dit gedaan om de setup te testen.
Maar toen ik hem uit de doos haalde, en hem opstartte kreeg ik dezelfde Bluescreen(zelfde .sys error ).

[ Voor 3% gewijzigd door qlimax43 op 17-08-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Mijn broertje heeft zelf ook een BTO en heeft ook een probleem(pje) gehad met BTO. Echter kun je hun klantenservice niet slecht noemen. Ze hebben hem keurig geholpen met zijn probleem.

En zover ik uit je tekst kan opmaken probeer je er alleen maar beter van te worden.
Waarom klagen over een beter HDD (punt 1)
Waarom klagen over een BSOD, je installeerde zelf Windows (Verkeerde drivers, verkeerd geinstalleerd?)
Het lijkt erop dat het zoals al eerder vermeld dat je er een slaatje uit wilt slaan omdat het scherm een dode subpixel heeft. Helaas valt dit (zover ik weet niet onder de garantie, ik geloof 6 subpixels of 3 pixels)

Ook als iets speciaal of op verzoek gemaakt is geld de 7dagen bedenktijd niet, in dit geval zal ik het aanpakken als ik jou was). Is het bedrijfsmatig dan durf ik er niks over te zeggen.

Je reactie hierboven lijkt mij ook niet helemaal fair. Het blijkt dus dat het een BSOD krijgt met een bijgeleverde Windows terwijl er geen Windows geinstalleerd was? Het was geloofwaardiger geweest als je dit netjes vermeld had tijdens het begin. Nu lijkt het alsof je alles gelezen hebt en alles gaat aanpassen zodat jou verhaal geloofwaardiger overkomt.

[ Voor 21% gewijzigd door da_PSI op 17-08-2012 19:44 . Reden: Informatie vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
da_PSI schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:41:
Ook als iets speciaal of op verzoek gemaakt is geld de 7dagen bedenktijd
Wat kan als je het als particulier koopt, wat hier niet aan de orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:35
qlimax43 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:36:
[...]

Bedankt voor alle snelle reactie's ( +1 )

Dit hebben ze wel gedaan, want er stond al windows op toen ik hem uit de doos haalde.
Waarschijnlijk is dit gedaan om de setup te testen.
Maar toen ik hem uit de doos haalde, en hem opstartte kreeg ik dezelfde Bluescreen(zelfde .sys error ).
En na het lezen van alle reacties, misschien wil je zelf nog even wat meer uitleg geven over de dingen waar iedereen over zit te speculeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
da_PSI schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:41:
Mijn broertje heeft zelf ook een BTO en heeft ook een probleem(pje) gehad met BTO. Echter kun je hun klantenservice niet slecht noemen. Ze hebben hem keurig geholpen met zijn probleem.

En zover ik uit je tekst kan opmaken probeer je er alleen maar beter van te worden.
Waarom klagen over een beter HDD (punt 1)
Waarom klagen over een BSOD, je installeerde zelf Windows (Verkeerde drivers, verkeerd geinstalleerd?)
Het lijkt erop dat het zoals al eerder vermeld dat je er een slaatje uit wilt slaan omdat het scherm een dode subpixel heeft. Helaas valt dit (zover ik weet niet onder de garantie, ik geloof 6 subpixels of 3 pixels)

Ook als iets speciaal of op verzoek gemaakt is geld de 7dagen bedenktijd niet, in dit geval zal ik het aanpakken als ik jou was). Is het bedrijfsmatig dan durf ik er niks over te zeggen.

Je reactie hierboven lijkt mij ook niet helemaal fair. Het blijkt dus dat het een BSOD krijgt met een bijgeleverde Windows terwijl er geen Windows geinstalleerd was? Het was geloofwaardiger geweest als je dit netjes vermeld had tijdens het begin. Nu lijkt het alsof je alles gelezen hebt en alles gaat aanpassen zodat jou verhaal geloofwaardiger overkomt.
Niet aan gedacht, ik ben nogal gestrest omdat ik gewoon een goed functionerende laptop nodig heb voor school, die a.s. maandag begint.

En inderdaad ik heb er geen Windows bij besteld, maar deze stond wel geïnstalleerd toen ik de laptop uit de doos heb gehaald en hem aanzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
CLB schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:42:
[...]

Wat kan als je het als particulier koopt, wat hier niet aan de orde is :)
Al verbeterd, sorry. Was te snel met klikken en had het al verbeterd voordat je reactie er was... }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:54
Als zakelijke klant wordt je geacht onderzoek te doen naar de producten die je gaat kopen, dus geen retour recht. Wat ik zou doen(als de factuur op de zaak staat) is naar de beste medewerker luisteren en vragen naar een oplossing. Wat betreft de windows, als jij niet betaald heb voor de dienst en hun hebben het erop gezet. Dan haal je het er toch net zo makkelijk weer af. En installeer je deze vers met wel de goede drivers en dergelijke. Betreffend de pixels ja dat is kut, maar daar is die pixelbescherming voor. Het zijn gluipers maarja zo werkt de markt jammer genoeg

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
qlimax43 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:50:
[...]
Niet aan gedacht, ik ben nogal gestrest omdat ik gewoon een goed functionerende laptop nodig heb voor school, die a.s. maandag begint.
Je had hem ook eerder kunnen bestellen ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
redfoxert schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:54:
[...]

Je had hem ook eerder kunnen bestellen ... ?
Ik heb hier 7 weken voor moeten werken, dus ik had hem niet eerder kunnen bestellen helaas.
anders had ik dit wel gedaan natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
To be fair was het ook een beetje een vraag waar ik het antwoord al van wist, maar je weet nooit of een bedrijf zijn werkwijze veranderd. Ik heb een 17cl37 zonder OS besteld en was ook voorgeinstalleerd. Toch maar opnieuw begonnen ;)

Maargoed TS liegt hier dus niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

stftweaker schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:52:
Als zakelijke klant wordt je geacht onderzoek te doen naar de producten die je gaat kopen, dus geen retour recht. Wat ik zou doen(als de factuur op de zaak staat) is naar de beste medewerker luisteren en vragen naar een oplossing. Wat betreft de windows, als jij niet betaald heb voor de dienst en hun hebben het erop gezet. Dan haal je het er toch net zo makkelijk weer af. En installeer je deze vers met wel de goede drivers en dergelijke. Betreffend de pixels ja dat is kut, maar daar is die pixelbescherming voor. Het zijn gluipers maarja zo werkt de markt jammer genoeg
Wij hadden voor deze zakelijke ICT klant graag de boel opgelost, echter die mogelijkheid werd ons niet geboden, lees er werd niet om gevraagd. Die deur staat bij ons alsnog gewoon open. Uiteraard komt het voor dat een levering niet naar wens verloopt, dan bieden wij ook een oplossing. Bij levering hebben we zonder meerprijs een beter product geleverd, lees een SSD / Hybride harde schijf ipv gewone harddisk.

Wij hadden het ook graag anders gezien en hoopten op een ander telefoongesprek dan het gesprek dat plaatsgevonden heeft gisteren. Als een zakelijke klant vraagt om een technische oplossing gaan we desnoods zelf de laptop ophalen, aanpassen en weer retourneren. Die mogelijkheid werd ons helaas niet gevraagd/geboden, er werd uitsluitend gevraagd om een zakelijke retour en onder welke voorwaarden dat kan.

Wij hopen er nog steeds uit te komen en de klant tevreden te stellen, daar staan wij voor.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hoort sowieso meer in Shopping Forum :)

>> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens bekijk ik net de screenshot over retourrecht. Nu niet van toepassing bij zakelijke aankoop, maar nog steeds interessant.

Uit de AV:
http://www.btodownloads.n...rden%20BTO-N4ALL%20BV.pdf
7.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht
het product binnen zeven (7) werkdagen na aflevering aan N4ALL b.v./BTO Notebooks te
retourneren. Wanneer uw product één of meerdere notebooks betreft en deze reeds voor u op
maat is samengesteld, dan brengen wij 10% in mindering als kosten. De restitutie bedraagt
dan 90% van de factuurwaarde.
Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het
product onbeschadigd is, de eventuele verzegeling op de verpakking niet is verbroken, het
product in nieuwe staat verkeerd, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen
voor uw rekening komen.
De clausule dat de laptop speciaal wordt samengesteld houdt geen stand, omdat deze simpelweg uit standaardcomponenten wordt ingericht die evengoed in andere laptops gebruikt worden. Het is niet of er een kast in de vorm van een mini-vleugel wordt geleverd, waarbij ze zelf een moederbord in elkaar solderen in de vorm van de vleugel. Dát is maatwerk. Het samenrapen van componenten is dat allerminst.

De clausule over 10% retourkosten zal dan ook geen stand houden, en om consumenten juist te informeren zou ik BTO aanraden die clausule voor niet-zakelijke klanten dan ook eruit te halen. Het maakt nogal een slechte indruk, afgezien van het tegenwettelijk zijn.

Zoals de clausule op dit moment verwoord is, wordt eveneens niet voldaan aan de informatieplicht van de wet koop op afstand. Daarmee is de zichttermijn automatisch verlengd naar 90 dagen (in de toekomst één jaar).

Algemene voorwaarden verwijzen naar fabrieksgarantie, waar de consument geheel niets mee te maken heeft. Er wordt gerept van een garantie van 1 jaar (minimum wettelijk 6 maanden), maar nergens melding gemaakt van de aansprakelijkheid die na die 6 maanden of een jaar nog steeds geldt (voor minimaal 2 jaar of zolang de verwachtte levensduur van het product)

Algemene voorwaarden verwijzen naar garantievoorwaarden, maar de koppeling is gebroken, waarmee van garantievoorwaarden niet verwacht kan worden dat deze voor aankoop bekend zijn. De site vermeld dat deze garantievoorwaarden met het product worden meegeleverd, maar het is te laat om nog voorwaarden op te dringen na tot stand komen van overeenkomst. Garantievoorwaarden hebben op dit moment dan ook geen waarde.

(Aparte garantievoorwaarden - dus sowieso niet geldig) Stellingen over pixelfouten zijn discutabel. Hoezeer een fabrikant ook stelt dat er een standaard voor is. Met huidige producten en controlemethodes is het niet significant om pixelfouten te voorkomen. Ook al worden pixelgaranties nog steeds breed aangeboden, is het zeer de vraag of verwijzing naar de richtlijn van fabrikanten stand houdt in een consumentenzaak.

(Aparte garantievoorwaarden - dus sowieso niet geldig) "Elke vorm van schade is binnen de garantie uitgesloten"
Dit houdt natuurlijk nooit stand. Schade door een fabricagefout bijvoorbeeld is nooit uit te sluiten. Per saldo poogt deze clausule eigenlijk elke vorm van garantie uit te sluiten. Waarschijnlijk wordt bedoeld dat garantie is uitgesloten waar schade ontstaat door gebruikersfouten. Maar dat stáát er niet.

(Aparte garantievoorwaarden - dus sowieso niet geldig) "BIOS Updates gedaan door de gebruiker zelf geschieden te allen tijde op eigen risico. Ook wanneer dit op aangeven van uw dealer of BTO plaatsvindt.". Die ga ik niet eens uitleggen.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de titel maar even verduidelijkt aangezien het hier om een zakelijke aankoop blijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:46:
(Aparte garantievoorwaarden - dus sowieso niet geldig) Stellingen over pixelfouten zijn discutabel. Hoezeer een fabrikant ook stelt dat er een standaard voor is. Met huidige producten en controlemethodes is het niet significant om pixelfouten te voorkomen. Ook al worden pixelgaranties nog steeds breed aangeboden, is het zeer de vraag of verwijzing naar de richtlijn van fabrikanten stand houdt in een consumentenzaak.
Sowieso wordt er nergens in die voorwaarden duidelijk gesteld dat pixelfouten uitgesloten zijn van garantie / als niet-defect moeten worden opgevat. Eigenlijk is het een algemeen verhaal (maar dan wel specifiek over een scherm van 15,6 inch?) waarin als duidelijkste staat dat "theoretisch" dode pixels kunnen mogen voorkomen. Zo'n verhaal kun je natuurlijk over ieder onderdeel van de laptop houden: ieder onderdeel kan door een productiefout defect zijn. Dat houdt natuurlijk verder niets in voor de garantie.

En ook in het geval van consumentenkoop: uitsluiting van garantie voor pixeldefecten blijft een verzinseltje van de sector, het standpunt wordt in het recht niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Nette regeling van bto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette regeling hoezo? Bij veel zakelijke aankopen (dell, hp, lenvovo..) wordt je scherm direct onsite vervangen als je dode pixels hebt.

Je verlies nemen, 10% betalen, en een >10% goedkopere dell of asus nemen lijkt mij de beste optie. En koop nooit meer iets zakelijke bij een zaak met dergelijke voorwaarden. Zakelijk heb je gewoon erg weinig rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht DS. Als je zakelijk koopt dan weet je dat de AV bindend zijn en je wordt geacht om deze voor de aanschaf goed door te lezen. Daarbij geldt dat dode pixels voor de een zeer belangrijk zijn en voor de ander nauwelijks van invloed zijn op het plezier dat je hebt van een laptop. BTO heeft een eigen niche in de markt en daar zijn voor velen interessante producten in te vinden. Zonder alle eisen aan een product te weten is het lastig Dell/Asus/Sony aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
Nogmaals: Hallo Tweakers,

BTO had nogmaals contact met ons opgenomen om te vragen of wij nu een oplossing willen zoeken, of dat we de laptop echt willen retourneren. Hier zijn een aantal telefoontjes voor gepleegd om alles goed te regelen, en goed na te denken.

Er is nu toch besloten om samen een oplossing te zoeken.

Daarom bied ik bij deze ook mijn excuses aan naar BTO toe. Omdat er geen kans is gegeven om samen een oplossing te bedenken.

Nu zijn we samen op de volgende oplossing gekomen:
  • Het scherm word kosteloos vervangen.
  • De Hybrid HDD word vervangen door de HDD die in het begin besteld is.
  • BTO de laptop helemaal installeert en volledig test.
  • Ze willen er voor zorgen dat de videokaart goed functioneert, en zullen dus hun eigen drivers gebruiken (BTO heeft gezegd dat deze wel zouden moeten werken).
Ook wil ik BTO bedanken om contact met ons op te nemen, en te vragen of we toch een oplossing zouden willen bedenken. Zelf raak ik te snel in paniek, en wil ik te snel beslissingen maken zonder hier goed over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:36
Nu ben ik toch benieuwd waarom je niet akkoord gaat met de Hybrid HDD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat is een nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LukeS schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:13:
Lijkt me op zich wel duidelijk waarom die ook verwisseld wordt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
LukeS schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:13:
Omdat dit Hybrid schijf is, deze probeert energie te besparen door zichzelf uit te schakelen wanneer hij niet word gebruikt. En wanneer je hem wel weer gebruikt, moet hij zichzelf eerst weer opstarten/aandraaien voordat hij weer beschikbaar is.
Dit vind ik persoonlijk niet fijn, en kies daarom voor de HDD die origineel besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34
qlimax43 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:33:
[...]
En wanneer je hem wel weer gebruikt, moet hij zichzelf eerst weer opstarten/aandraaien voordat hij weer beschikbaar is.
Dit klinkt me wel heel erg nieuw in de oren, waar heb je dit vandaan? Doen trouwens alle schijven dit niet? Als je niets vraagt aan een harde schijf zal hij toch ook niet staan spinnen?

EDIT: ik snap nu wat je bedoelt, maar volgens mij heb je het principe van de hybride schijf lichtelijk verkeerd op. Dat opstarten wat jij bedoelt heb jij totaal geen last van omdat hij eerst naar de cache gaat schrijven:
Unlike most standard hard drives, the hybrid drive in its normal state has its platters at rest, with the motor not consuming power or generating heat. Any data written to the hybrid drive is written to the buffer; there is no risk of data loss in the event of power failure as the buffer's flash memory is not volatile. When reading data from the platters extra data is read and stored in buffer memory (which need not be non-volatile flash memory) in the hope of anticipating future requirements as in any disk cache. Data required for the next boot-up can be stored in the non-volatile buffer before shutting down the computer.
The hybrid drive's platters will spin up to move data from the write buffer to the platters when nearly full, and to read data which is not in the cache.

[ Voor 69% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 18-08-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
qlimax43 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:33:
Omdat dit Hybrid schijf is, deze probeert energie te besparen door zichzelf uit te schakelen wanneer hij niet word gebruikt. En wanneer je hem wel weer gebruikt, moet hij zichzelf eerst weer opstarten/aandraaien voordat hij weer beschikbaar is.
Dit vind ik persoonlijk niet fijn, en kies daarom voor de HDD die origineel besteld is.
Uhmmmm ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikolas schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:45:
EDIT: ik snap nu wat je bedoelt, maar volgens mij heb je het principe van de hybride schijf lichtelijk verkeerd op. Dat opstarten wat jij bedoelt heb jij totaal geen last van omdat hij eerst naar de cache gaat schrijven:
De momentus XT bevat alleen een read cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Nah goed, in het geval er data op staat zal ts het amper merken en hij krijgt nu waar hij voor betaald heeft. Prima opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was benieuwd of BTO hier nog gereageerd had op de feedback op de voorwaarden, of misschien de voorwaarden had aangepast. Geen van beide tot zover dus.

Wel spotte ik deze nog; ik had er in eerste instantie eigenlijk langs gelezen als één van de standaardbedingen dat de rest van de voorwaarden in stand blijft als er zaken in de voorwaarden niet met de wet matchen. Maar...
10.3 Indien één of meer van de bepalingen van deze Voorwaarden of enige andere
overeenkomst met N4ALL b.v./BTO Notebooks in strijd mochten zijn met enig toepasselijk
rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden
vervangen door een door N4ALL b.v./BTO Notebooks vast te stellen nieuwe rechtens
toelaatbare vergelijkbare bepaling.
Met andere woorden: als iets niet aan de wet voldoet, mogen wij onze voorwaarden achteraf aanpassen tot iets wat wel aan de wet voldoet - waarmee bedoeld lijkt dat die aangepaste voorwaarde ook van toepassing is. Anders neem je zo'n beding niet op.

Newsflash: als een voorwaarde niet aan de wet voldoet, is deze vernietigbaar. Simpel ook: dan moet je maar de moeite nemen je voorwaarden volgens de wet te laten zijn. Het recht voorbehouden áchteraf de spelregels te veranderen... Dat zou nog eens mooi zijn, maar dat kan uiteraard nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik ze al eens eerder gevraagd. Waarop instemmend werd geantwoord. Het hele verhaal vanaf hier: Ardana in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Pagina: 1