Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille notebook voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

• X-Z
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 20:55
Situatie:
Na enkele jaren met OSX systemen te hebben gewerkt (iMac en MBA) wil ik bij deze de stap terug naar Windows maken. Ik ben opzoek naar een laptop voor dagelijks gebruik. Deze laptop zal tevens een desktopvervanger zijn en er zal geen gebruik worden gemaakt van een los scherm/desktop. De laptop wordt niet voor games gebruikt gezien een aparte console de voorkeur geniet.

Het vinden van een geschikte laptop blijkt echter lastiger als op voorhand gedacht :(

Gezien ik Apple hardware gewend ben wil ik er niet al te veel op achteruit gaan qua bv.
bouwkwaliteit en vallen enkele merken/series bij voorbaat af zoals Acer, Compaq, Lenovo Ideapad etc.

Daarnaast lijkt de resolutie een struikelblok. Ik kom van een 13” 1440x900 machine af en deze is m.i voor dagelijks (langer) gebruik te klein (niet de resolutie maar voornamelijk het format). Zakelijk gebruik ik een 14” 1280x800 machine en dat is sowieso praktisch onwerkbaar. Ik ben opzoek naar een machine van het liefst 15.6” of eventueel 17” met een resolutie van 1600x900. Ik heb in verschillende winkels ook naar 1920x1080 gekeken maar betwijfel of deze resolutie bij langer gebruik nog steeds prettig werkt. (De laptop zal voornamelijk in huis gebruikt worden dus gewicht van 17” is geen issue).

Qua specs, AMD valt bij voorbaat af, een i5 lijkt me voldoende. Een SSD + geheugen zullen later geplaatst worden. Na verschillende topics en reviews doorgespit te hebben kom ik tot een lijstje van 4 mogelijke kandidaten:
  • Dell Inspiron 15SE
  • Dell Inspiron 17SE
  • Asus N56
  • Asus N76
Nadeel van beide Dell’s is imo voornamelijk optisch (niet echt mooi, dik) + ontbreken van 1Gbit NIC op de 17SE. Bij de Asus lijkt de koeling wellicht een probleem, ik zoek een laptop die voornamelijk stil is en niet continue staat te loeien.

Any thoughts? :)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:13

DDX

Lenovo X1 Carbon misschien optie ?
14" met 1600x900 resolutie en als ik de reviews mag geloven erg stil.
Verder erg dun.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 17-08-2012 18:08 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035