Toon posts:

Webshop Bulgarije

Pagina: 1
Acties:
  • 3.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb een vriendin in Bulgarije en ik wil haar graag een nieuwe computer kado doen. Het lijkt mij verstandig om de computer in Bulgarije aan te schaffen met de door mij opgegeven specificaties. Ik zou dit graag van uit Nederland willen regelen zodat mijn vriendin de computer alleen nog maar hoeft aftehalen.

Mijn vraag is daarom of er iemand enige idee heeft of er een goede kwaliteits webwinkel in Bulgarije te vinden is die ook nog eens prima alles in het Engels kan regelen en internationale betalingen accepteert.

Het is een beetje een 'long-shot' maar ik hoop toch dat iemand, hier op het forum, mij ermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Heb je geen eBay Bulgarije?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:01

beany

Meeheheheheh

Wat is er mis mee met haar de laptop te laten aanschaffen en dat jij het geld dan naar haar over maakt? Of eerst het geld over maken en dat zij daar dan een laptop van koopt :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:26
Nog betere Kado.
Bestel ergens een computer en lever hem persoonlijk bij haar af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
real-doc schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:25[/message]:
Ik zou zeggen Dell!
Daar had ik niet aangedacht. Dat ga ik even onderzoeken.
beany schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:33[/message]:
Wat is er mis mee met haar de laptop te laten aanschaffen en dat jij het geld dan naar haar over maakt? Of eerst het geld over maken en dat zij daar dan een laptop van koopt :P
Een laptop zal het niet worden, die heeft ze al. De bedoeling is eigenlijk om haar al het werk te besparen plus zal het dan geen verrassing meer zijn.
ictinteresse schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:36[/message]:
Nog betere Kado.
Bestel ergens een computer en lever hem persoonlijk bij haar af!
Dat zou in een ideale wereld perfect zijn. Echter, geen vakantie is lang genoeg om te moeten wachten totdat de spullen er zijn. De meeste webwinkels in Nederlands leveren ook niet ter plekke.

Ik had er wel aangedacht om de PC hier te bouwen en dan naar Bulgarije te versturen. Maar ik zie dat niet zo zitten vanwege bijvoorbeeld garantie indien er iets mis gaat. Ook het transport naar Bulgarije toe zou een probleem kunnen zijn en zelf brengen, wow, 1700 kilometer is heel wat dagen rijden.

Vandaar dat het mij beter lijkt alles in Bulgarije te doen en ik ben daarom opzoek naar een betrouwbare Bulgaarse webwinkel met een goede reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, Dell levert alleen via partners, niet direkt. En die partners, althans volgens de Bulgaarse variant, zijn allemaal voor de zakelijke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 07:25
Nou de meeste mensen hier zullen hooguit in Bulgarije geweest zijn op vakantie aan de Zwarte zee en kopen geen computer online daar.
Je zou iemand moeten hebben die er woont maar die zullen wel dun gezaaid zijn.

Maar heb je zelf Google wel gebruikt als ik "Computer webshop Bulgaria" invul krijg ik 27 miljoen hits daar moet vast wat tussen zitten of ze betrouwbaar zijn daar kan je vriendin bij helpen.
Er zal vast een computer forum zijn in Bulgarije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart44 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:57:
Nou de meeste mensen hier zullen hooguit in Bulgarije geweest zijn op vakantie aan de Zwarte zee en kopen geen computer online daar.
Je zou iemand moeten hebben die er woont maar die zullen wel dun gezaaid zijn.

Maar heb je zelf Google wel gebruikt als ik "Computer webshop Bulgaria" invul krijg ik 27 miljoen hits daar moet vast wat tussen zitten of ze betrouwbaar zijn daar kan je vriendin bij helpen.
Tsja, ik denk niet dat ze op dat computer forum NLs spreken en zelfs het zoeken in het Engels zal onhandig zijn...

Google shopping zou misschien nog handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 11:41
Ik zou op een bulgaars tech forum gewoon een engelse post maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:34
of gewoon search term omzetten naar het Bulgaars en dat googlen?
компютър онлайн магазин = computer winkel online.
en in Google zijn de eerste 2 hits jmt.bg en vario.bg, allebij hebben ze losse componenten.

(bij zoekresultaten klikken op blauwe "vertaal deze pagina".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweeper
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10-2022
hmm. zelf zeker nooit in Bujlgarije geweest :-)
Ik kom er een paar keer per jaar want mijn vader woont daar.
Losse componenten kopen daar is een no go .. Behalve in Sofia heb je 1 a 2 winkels. En in Plovdiv heb ik er 1 gezien.
Hmm mooi zo je zeggen. Ja tuurlijk.. Oude meuk zal je bedoelen. Sandy Brigde wordt daar nog niet verkocht. En mocht dat straks wel zo zijn dan alleen maar de budgetseries.
Computeraparatuur is daar net zo duur als in Nederland. Een beetje laptop 700Lev. Echter een Bulgaar verdient gemiddeld!!!! maar zo'n 400 Lev in de maand.
De kant en klaar meuk kost daar ook zo'n 400 Lev voor een pc-tje maar dan kan je gewoon de e6550 core2duo of nog veel ouder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aart44 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:57[/message]:
Jazeker heb ik gegoogled. Dat lijkt mij het eerst wat je doet.
aart44 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:57[/message]:
unfor schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:07[/message]:
Ik zou op een bulgaars tech forum gewoon een engelse post maken.
Dat is nog een goed idee. Maar losse componenten zijn niet gemakkelijk te vinden. En de meeste sites komen gewoon amateuristisch over. Dat schept geen vertrouwen.
saveljos schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:14[/message]:
of gewoon search term omzetten naar het Bulgaars en dat googlen?
en in Google zijn de eerste 2 hits jmt.bg en vario.bg, allebij hebben ze losse componenten.
jmt.bg heeft alleen een prijslijst, geen winkelmandje voor componenten.
Varia.bg is zeker een optie, bedankt. Zit ook nog eens in Sofia. Ik was deze al eerder tegen gekomen maar zeker helemaal verkeerd geklikt. Het blijft tenslotte bulgaars!
Dweeper schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:31[/message]:
Losse componenten kopen daar is een no go. Behalve in Sofia heb je 1 a 2 winkels. En in Plovdiv heb ik er 1 gezien.
Dat heb ik ook gemerkt.
Hmm mooi zo je zeggen. Ja tuurlijk.. Oude meuk zal je bedoelen. Sandy Brigde wordt daar nog niet verkocht. En mocht dat straks wel zo zijn dan alleen maar de budgetseries.
De kant en klaar meuk kost daar ook zo'n 400 Lev voor een pc-tje maar dan kan je gewoon de e6550 core2duo of nog veel ouder krijgen.
Ja, het meeste spul is inderdaad van een paar generaties geleden.
Computeraparatuur is daar net zo duur als in Nederland. Een beetje laptop 700Lev. Echter een Bulgaar verdient gemiddeld!!!! maar zo'n 400 Lev in de maand.
Dat is dus de reden waarom ik haar een PCtje kado wil doen.

Misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk qua wat voor een webshop ik zoek of ben ik te verwent geraakt met wat we hier in nederland hebben. Ik zoek een webshop ala Alternate, 4Launch en Azerty. Ruime assortiment, keurig en overzichtelijk weergeven.

Ik kwam zelf op Altech terecht. Deze site geeft mij een goede indruk en zit ook in Sofia. Ik zal de shop een emailtje sturen om te kijken of wat ik wil mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Lijkt het je niet een beter idee om hier een PCte bouwen en dan te versturen, wanneer er een onderdeel kapot is kan je vriendin hem toch zelf terugsturen, hoef je ook niet de hele PC te versturen.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 19-08-2012 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 04:05:
Lijkt het je niet een beter idee om hier een PCte bouwen en dan te versturen, wanneer er een onderdeel kapot is kan je vriendin hem toch zelf terugsturen, hoef je ook niet de hele PC te versturen.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:50:

Ik had er wel aangedacht om de PC hier te bouwen en dan naar Bulgarije te versturen. Maar ik zie dat niet zo zitten vanwege bijvoorbeeld garantie indien er iets mis gaat. Ook het transport naar Bulgarije toe zou een probleem kunnen zijn en zelf brengen, wow, 1700 kilometer is heel wat dagen rijden.
Die optie was al afgevallen. Geassembleerd verzenden heeft wat risicos lijkt mij. Daarnaast hangt het ervan af hoe handig iemand is met computers of je hen onderdelen wilt laten verwijren en terugplaatsen. Lokale garantie lijkt ook mij handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 07:25
Webshops genoeg in Bulgarije gewoon een kant en klare kopen van de plank die helemaal geïnstalleerd is.
Zoveel anders zullen de specificaties toch niet zijn die @Bilderu wil hebben of het moet echt iets bijzonders zijn.

Had de optie al gegeven op een Bulgaars computer forum te vragen zijn vriendin zal het Bulgaars wel spreken en schrijven die kan toch helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:28:
[...]

[...]

Die optie was al afgevallen. Geassembleerd verzenden heeft wat risicos lijkt mij. Daarnaast hangt het ervan af hoe handig iemand is met computers of je hen onderdelen wilt laten verwijren en terugplaatsen. Lokale garantie lijkt ook mij handiger.
Waarom heeft dat risico's, hoe doen computerwinkels dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:46:
[...]

Waarom heeft dat risico's, hoe doen computerwinkels dat dan?
Ik heb geen idee, maar een zware koeler ophangen aan een mobo en dan de doos door Europa heen laten stuiteren lijkt mij niet bepaald risicoloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vanaf Eindhoven gaat er 3x per week een vlucht naar Sofia (Wizzair), de pc kan dan zelfs misschien wel als handbage mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste vrouwen doen toch geen zware dingen met hun computer dus misschien is zo'n triple eee pc o.i.d. wat? Dan koop je hem hier, haal je hem uit de verpakking en verzend je hem in een kleinere verpakking met goed verpakkingsmateriaal. Dan betaal je relatief weinig voor verzendkosten en dan zal die vast wel heel aankomen.

Je kan natuurlijk ook gewoon even je vriendin bellen en vragen of zij een goede computerwinkel weet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisLindenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-02-2022
olx.bg of emag.bg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic na 9,5 jaar kicken met 3 woorden en een smiley is geen nuttige toevoeging.

Gezien alles wel is gezegd in de originele discussie gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.