Geluid over on-board hmdi, beeld moet uit.

Pagina: 1
Acties:

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-02 22:29

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Hallo,

ik heb in mijn pc een Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 als moederbord en een Gigabyte GV-N570D5-13I-B als videokaart. Mijn processor is een i5-2500K
Nu heb ik mijn TV via VGA aangesloten op de videokaart en dat gaat perfect. Nu wil ik dus 5.1 geluid hebben en heb daarvoor een HDMI kabel in de onboard HDMI gestoken en het andere einde in mijn Onkyo SR507 receiver. Dat werkt goed, alleen nu gaat er dus ook beeld over die HDMI, hij ziet het als een 2e beeldscherm. Dat wil ik dus niet.
Ik heb het geprobeerd met windowstoets+P, maar als ik die op een andere modus zet gaat het beeld wel uit/weg, maar het geluid ook, dat is dus niet de bedoeling. In de drivers van me videokaart kan ik niets vinden en net zo bij de intel drivers. Op internet kon ik ook niets relevant vinden,

Weet iemand hoe je het beeld wel uitzet maar het geluid gewoon blijft horen?

Mvg.
Kryziek

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
misschien helpt het als je via schermresolutie (rechtermuisknop op het bureaublad en dan schermresolutie aanklikken) het beeld naar de receiver uitzet. (foto ter verduidelijking)Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TT6LZRZP.jpg
Ik denk dat je computer nu 2 schermen ziet waarop het bureaublad gedupliceerd word. Schakel dan het scherm uit die je niet gebruikt, de receiver dus.

Anders moet je het denk ik toch maar met geluidskabels gaan werken.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Waarom gebruik je niet de spdif/optische uitgang van je moederboard want normaal gesproken heeft je Onkyo ook gewoon spdif/optische ingangen erop.

Ik snap trouwens ook even je opstelling niet want ik neem aan dat je TV ook een hdmi ingang heeft en dan zou ik gewoon doorlussen vanaf je Onkyo versterker naar de TV. VGA heeft echt geen voordelen t.o.v. HDMI en eerder zelfs nadelen want VGA is een analoog signaal en HDMI digitaal.

[ Voor 49% gewijzigd door Roel1966 op 17-08-2012 17:57 ]

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Even ter verduidelijking mijn opstelling:
TV zit via VGA aan de GTX570.
De Onkyo zit via de HDMI op de onboard HDMI van mijn moederbord.

Mijn videokaart heeft alleen mini-HDMI, ik heb daar geen verloopje voor. (2dehandse pc)
Ik heb een verloopje in huis gehaald maar die paste niet, kwam tegen de kast aan. Daarom probeer ik nu een andere manier te vinden om toch 5.1 geluid te hebben. Ik kan eventueel wel een optische of mini-HDMI kabel kopen, maar dat kost weer geld, dit had ik nog liggen. ;)

Lennard: Die optie heb ik niet eens. :o Maar als ik dat 'Meerdere schermen' op 'Alleen weergeven op 1' zet dan gaat het geluid ook weg.

Misschien heb ik het wel fout, maar je kunt toch niet de GTX570 gebruiken via de onboard HDMI?
Dus geen kabel op de videokaart aansluiten en alleen de HDMI (onboard) naar de Onkyo en weer door naar de tv. Als dat wel zou kunnen was het probleem in 1x opgelost.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:31

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kryziek schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:12:
Misschien heb ik het wel fout, maar je kunt toch niet de GTX570 gebruiken via de onboard HDMI?
Dus geen kabel op de videokaart aansluiten en alleen de HDMI (onboard) naar de Onkyo en weer door naar de tv. Als dat wel zou kunnen was het probleem in 1x opgelost.
Ja, dat kan wel. Alleen maak je dan geen gebruik van je GTX570, maar ipv daarvan van de IGP op je CPU.

Ik weet niet waar je die TV voor gebruikt? Als je erop wilt gamen gaat dat niet lekker natuurlijk op je IGP. Voor films wil het prima.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Kijk, dat dacht ik al. :)
Ik gebruik hem vooral voor gamen inderdaad. 40" vind ik toch wat fijner kijken dan 24" oid. En ik heb dan 5.1 :D

Maar het beeld uitschakelen zonder dat het geluid weg gaat kan dus niet.
Dan moet ik maar ff een mini-HDMI verloopje of kabel halen of leren leven met een onzichtbaar 2e beeldscherm.
(Ik kan hem wel zien, maar dan moet ik de tv op de uitgang van de onkyo zetten.. )

Bedankt iig voor jullie snelle reacties!
Als iemand nog iets weet, altijd zeggen. ;)

• len-art
makkelijkst is zoals Roel eigenlijk al zegt. Laat het beeld via je receiver lopen d.m.v. een HDMI kabel van de videokaart naar de receiver. Jij zegt dat dat niet past omdat hij tegen de kast aan komt. Wat bedoel je hier precies mee? Misschien een foto, als dat mogelijk is?

• Roel1966
  • Niet online
Ik heb het eventjes nagekeken maar je moederboard ondersteund ook LucidLogic hetgeen betekend dat je wel de hdmiuitgang van je moederboard kan gebruiken. Met LucidLogic creeer je als het ware een sli opstelling tussen de GPU in de cpu en de GTX570, m.a.w. dat ie vanzelf dan switched.

Het maakt daarna niet uit of je de hdmi uitgang van je moederboard of gpu pakt dus je hoeft geeneens een adapter aan te schaffen. Wel dus even LucidLogic drivers installeren en de rest volgt wel vanzelf en voordeel ook nog dat bij minder intesieve grafische taken de pc zuiniger word omdat ie dan alleen van de gpu van de cpu gebruik maakt.

O ja, voor ik het vergeet moet je niet vergeten ook de Intel VGA driver te installeren want anders werkt LucidLogic niet optimaal.

http://www.lucidlogix.com/driverdownloads-virtu.html

[ Voor 12% gewijzigd door Roel1966 op 17-08-2012 19:12 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Roel1966 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:08:
Ik heb het eventjes nagekeken maar je moederboard ondersteund ook LucidLogic hetgeen betekend dat je wel de hdmiuitgang van je moederboard kan gebruiken. Met LucidLogic creeer je als het ware een sli opstelling tussen de GPU in de cpu en de GTX570, m.a.w. dat ie vanzelf dan switched.

Het maakt daarna niet uit of je de hdmi uitgang van je moederboard of gpu pakt dus je hoeft geeneens een adapter aan te schaffen. Wel dus even LucidLogic drivers installeren en de rest volgt wel vanzelf en voordeel ook nog dat bij minder intesieve grafische taken de pc zuiniger word omdat ie dan alleen van de gpu van de cpu gebruik maakt.

O ja, voor ik het vergeet moet je niet vergeten ook de Intel VGA driver te installeren want anders werkt LucidLogic niet optimaal.
Da's ook wel een mooie oplossing, hier was ik niet van op de hoogte. Ik zou dat dus gewoon gebruiken (en dus het beeld naar je TV ook over HDMI laten gaan)

Dat is sowieso beter dan VGA qua beeldkwaliteit.

En anders gewoon een verloopje die wel past.

• len-art
Als je LucidLogic gaat gebruiken is het wel verstandig om het te testen, want straks blijkt ineens dat het toch niet werkt en dan loop je te gamen op de onboard GPU zonder dat je het zelf doorhebt (waarschijnlijk valt het wel meteen op maar wie weet).

• Roel1966
  • Niet online
lennard-96 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:25:
Als je LucidLogic gaat gebruiken is het wel verstandig om het te testen, want straks blijkt ineens dat het toch niet werkt en dan loop je te gamen op de onboard GPU zonder dat je het zelf doorhebt (waarschijnlijk valt het wel meteen op maar wie weet).
Dat ziet ie vanzelf wel aan de fps maar Lucid Logic werkt prima, althans heb het zelf ook een tijdje gebruikt in een eerder systeem.

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Wauw, thx!
Ik heb het ff geprobeerd en het werkt (tot nu toe) goed!
Hij gooide er eerst een 1920x1200 scherm bij welke ik niet eens heb of heb aangesloten.
Alleen ik kan de settings van de nvidia niet meer aanpassen. Niet dat ik dat deed, maar goed.

Ik vroeg me ook nog af hoe je kan zien op welke gpu hij dan loopt. In games pakt hij de nvidia wel, maar of hij ook daadwerkelijk overschakelt weet ik niet.

EDIT:
De foto van de hdmi poort.
http://i49.tinypic.com/16a7epe.jpg

Zoals je kunt zien zit de aansluiting vrij dicht tegen de kast, het verloopje dat ik had werd breder naar links en rechts waardoor hij dus tegen de kast aan kwam en er scheef/niet in paste.
(Het lijkt net zo alsof de dvi scheef zit, is niet zo ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door Kryziek op 18-08-2012 16:27 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anders kun je ook nog een verlengkabeltje pakken en daarna je verloopje gebruiken.

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Ik krijg wel het gevoel dat de fps minder word.
En ik merk geen verschil als ik virtu uit zet via het knop. Hij zou dan toch de nvidia uit moeten zetten?
Of speel ik nu gta4 op hoogste op een igp xD

• Roel1966
  • Niet online
Dat je de Nvidiakaart niet meer kan instellen komt door het volgende namelijk het beste kan je eerst alle videokaart drivers eraf halen ( ook die van Intel ). Vervolgens installeer je eerst de Intel vga drivers en daarna installeer je opnieuw de Nvidiadrivers en vervolgens daarna de Lucid Logic drivers.

Normaal gesproken zou je dan ook weer je Nvidiainstellingen gewoon moeten kunnen gebruiken maar hoe je ook alweer kon zien welke gpu werkt durf ik even niet uit het hoofd te zeggen. Ik werk nu zelf op X79 platform en die hebben geen gpu in de cpu en verder dus ook geen Lucid Logic geinstalleerd.
Pagina: 1