Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 08:22
Klinkt misschien raar de TT, maar is zeker een serieuze vraag. Even uitleggen waarom.

Als sinds ik mijzelf kan heugen speel ik spellen op een computer. Vroeger programmeerde ik nog zelf, later ging dit over in het kopen van spellen. Heb verschrikkelijk veel (zoniet alle) platforms wel in huis (gehad) en heb daar heerlijk wat uren verspeeld (pun intended).

Sinds een jaar echter speel ik niet tot nauwelijks meer, en ergens knaagt dat. Het laatste spel wat ik veel gespeeld heb is World of Warcraft, en ik ben gestopt met de Lich King. Geen zin meer, heb er nooit meer naar omgekeken (naar WoW that is). Maar tegelijkertijd dus ook (onbedoeld) gestopt met spelen.

Nu zit ik al tijden te kijken en te verzinnen welk spel ik zal gaan spelen. In februari 2013 komt Sim City uit, en dat is een spel wat ik zeker ga kopen, maar tot die tijd...?

Even een kort profiel van type spellen de ik leuk vindt: race (arcade), shooters (Quake/Unreal achtigen, maar ook CoD e.d.), free roaming games (GTA/Just Cause etc), strategie spelen.
Verder sta ik open voor vrijwel alle games, dit is alleen een klein overzicht van types die ik veelvuldig speelde.

Als ik zo kijk wat het aanbod van de huidige spelen is, dan is het gewoon heel erg veel, en ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Ik wil gewoon lekker onbezorgd een spel kunnen spelen waar géén druk op zit van het persé moeten winnen en het persé verplicht aanwezig zijn (a-la WoW zeg maar). Gewoon een spel dat boeiend, leuk, niet lineair, actiegericht en (eventueel) online is.

Enige hints/tips?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Anno series ? De laatste heb ik een tijdje gespeeld, best leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
Online heb je natuurlijk het probleem dat hoe minder je speelt, hoe meer je achter loopt, en ook, hoe meer het kost (relatief gezien)

Offline is er keuze genoeg. Ik ben onlangs terug met morrowind begonnen, hierna volgt oblivion en uiteraard skyrim. Moest je ze niet kennen: vrij open wereld RPG's, zeker interessant.
Kijk desnoods eens tussen wat indie games op steam, staan wel leuke dingen tussen dat niet de zoveelste uitmelkerij is van hetzelfde genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 00:30
Fallout 3 is misschien iets voor je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Als je WoW (MMOs) leuk vond, wellicht Guild Wars 2? Daar is het "moeten" spelen minder (qua raiding e.d.) - behalve als je het zelf op gaat zoeken met Ranked PvP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
Anno series ken ik persoonlijk niet, zal er zeker eens op induiken.

De genoemde RPG's ken ik (uiteraard?) allemaal. Morrowind verschrikkelijk veel gespeeld, Oblivion minder, wel leuk inderdaad en Skyrim vanaf de zijlijn meegekeken.

Guild Wars 2 probeert mijn vriendin mij ook te laten spelen. Zelf hield ik al niet van de stijl van Guild Wars, en de open beta van Guild Wars 2 kon mij (helaas) niet overtuigen.

Fallout 3: nooit gespeeld, ziet er wel knallend uit, zeker eens proberen :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb een beetje hetzelfde problem gehad en moet zeggen dat ik mij de laatste tijd heel goed vermaak met de volgende spellen: Minecraft, zowel single als multiplayer. Geen enkele verplichting en er gaat toch heel veel tijd in zitten. ook CS:S en de laatste tijd GO bevallen zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
Kleien update:

Ik heb dit weekend BF3 gekocht. Spel is al wat langer op de markt, en de recenties zijn verschillend, maar tot nu toe vermaak ik me er prima mee. Geen verplichtingen, lekker onzinnig knallen en afgeknald worden, leuk.
Kijken of ik het de komende tijd ook leuk blijf vinden..

Pagina: 1