Proyekto1 runtime error 53

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik krijg ineens bij opstarten een schermpje (zie image) waardoor ik denk dat ik een virus heb. Waarom denk ik dat ? Omdat ik namelijk pasgeleden een soort trojan had w32 nogwat ... Maar ik dacht dat alles toch echt verwijderd was.

Wat heb ik gedaan om die trojan te verwijderen ?

- addaware volledig geupdate en gedraaid, zowel in normal mode als safemode. Deze heeft meerdere bestanden gevonden en verwijdert.

- gratis Emsisoftware trojan/addware remover gedraaid, deze heeft niks meer gevonden

- stinger van Mcfee deep scan laten doen in safemode > niks gevonden

- computer met virus scanner gedraaid, ook niks meer gevonden

Ik dacht dat ik dus weer virus/trojan vrij was .. Nu krijg ik in 1x dit scherm ?? Gegoogle en wel iets gevonden over dat proyekto1. Daar stond een removal tool bij, maar die heeft niks gevonden (zou proyekto1, 2, 3 en 4.exe kunnen zijn). Ik zie deze ook niet in processen staan.

Zou iemand mij verder kunnen helpen ? Ik ga zelf ook zeker verder zoeken, maar misschien dat iemand tip(s) heeft.

Thanks. !

Dit is het schermpje wat ik krijg:

Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/szv5ti.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Welke virusscanner gebruik je? Download de bitdefender rescue cd bijvoorbeeld eens en start daar mee op om te scannen. Wanneer krijg je dit schermpje precies?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Ik gebruik clamwin als virusscanner. Ik zal wat jij zegt even doen zo.

En ik krijg het schermpje gelijk na booten van de pc. Dat van die bitdefender hheb ik even opgezocht, maar dan moet ik wel bitdefender op pc hebben staan zeggen ze ? Dat heb ik niet, of even een grstis versie ofzo ?

[ Voor 61% gewijzigd door JediUberknaft op 17-08-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Process explorer starten, het richtkruisje (meest rechtse in de toolbar) over dat window met de foutmelding slepen. Dan zie je welk proces met dit scherm komt, misschien kan je daarmee bepalen of het een virus is, en zo ja welk, of dat er een autostart proces van jezelf de weg kwijt is.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Als ik google vind ik als eerste hit due GRUEL worm:

http://www.symantec.com/s...docid=2003-071316-1355-99

Zie bijvoorbeeld het tabblad "technical information". Volgens mij lees je daar info over hetzelfde bestand.

Removal info: http://www.symantec.com/s...03-071316-1355-99&tabid=3

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 17-08-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
klopt inderdaad, ik had dus wel een removal tool gedraaid, maar die vond m niet. Anyway, ik ga denk ik de avira antivir rescue system cd ook effe draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Het beste advies is overigens het opnieuw installeren van het systeem bij malware besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:31:
Het beste advies is overigens het opnieuw installeren van het systeem bij malware besmettingen.
Zal ik zeker ook gaan doen, maar ik moet eerst een ton aan data, savegames etc veilig stellen. Kutwerk .. heb 26 games installed :+ ...maar goed, liever clean system !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat heeft de informatie in de link die ik gaf opgeleverd? Is het verwijderen gelukt? Heb je nog met bv de bitdefender rescue cd gescanned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
** update **

Hoi, ik heb avira rescue disk gedownload, gebrand en gedraaid. Deze vond heel veel, maar het rotte was dat alle tekst niet te lezen was op het scherm. Dus ik kon niet echt zien welke knoppen ik op moest klikken. Hij heeft duswel gescand en ik zal allemaal rode regels, dus hij vond veel zooi. En met een beetke logisch nadenken, lukte het me volgens mij wel om die zooi te verwijderen (zag een lijst, daarna een laadbalkje, en daarna een pop up venster van iets van reboot). Maar anyway, bij opstarten van pc, heb ik die popup van runtime error gewoon nog steeds. Dus ja, ik denk dat er niks anders opzit dan een re-install van windoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Opnieuw installeren is altijd de beste oplossing. Niet vergeten om de volgende keer periodiek backups te maken. Helaas komen mensen er vaak bij dit soort dingen achter dat dat nodig is (of nadat iets stuk is gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Zojuist nog Kaspersky Rescue cd gedraaid, heeft ook n hoop gevonden en deleted, maar t zit er gewoon nog op hoor .. Fresh install its going to b.Weet ook wel dat dat t beste is, maar met 26 games installed, tientallen apps, wil je dat liever niet uiteraard ..hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Kun je niet je register scannen naar de naam "proyecto1"? Volgens mij staat er een verwijzing in je register en als je die weghaalt zou t weer moeten werken.

Kijk anders ook ff in "run" ([HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]). Misschien staat ie daar wel gewoon bij.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Zojuist gedaan, helaas zonder resultaat ;(
Pagina: 1