Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 08:15
Ik heb na lang vijven en zessen onderstaand lijstje samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock E350M1€ 79,-€ 79,-
1Inter-Tech Mini ITX Q-6€ 51,40€ 51,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 18,05€ 18,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 148,45

Ik wil graag een aluminium case met een externe PSU, aangezien daar redelijk moeilijk is aan te komen in Mini-ITX (Streacom heeft ook mooie cases, maar zijn inclusief PSU 2 a 3 keer zo duur). Hebben jullie nog andere merken/types voor zo'n soort case?
Aangezien de case geen fans heeft, ben ik wel benieuwd of de warmte niet te hoog oploopt, of zorgt de aluminium case for voldoende warmteafgifte?

Wel twijfel ik om in plaats van het asrock mobo voor de volledig passieve pricewatch: Asus E35M1-I DELUXE variant te gaan, is dat een verbetering, aangezien de prijs 2x zo hoog is?

Verder heb ik nog een 5400 toeren 2.5" hdd liggen, is het de moeite waard om een SSD erbij te nemen, in principe zal de HTPC 24/7 draaien. (ik heb iets opgevangen dat een SSD vooral snelheidswinst levert bij het opstarten en openen van kleine files) Mocht ik al gaan voor een SSD dan gaat mijn voorkeur uit naar de pricewatch: Crucial v4 SSD 2.5" 32GB ivm de marvell chip.

Graag jullie opinie en eventuele verbeteringen/voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
Alternatieven voor jouw case kunnen zijn: pricewatch: LC-Power LC-1320mi (volgens mij niet al te beste voeding) pricewatch: Jetway JC-110-B (geen ervaring mee) pricewatch: MS-Tech CI-57 60W (mini-ITX) (waarschijnlijk ook niet een beste voeding) http://tweakers.net/price...7FYl1IGlWW5l_J2h9HryZnHJ8

De case heeft geen fans, dus het is beter om een moederbord te nemen welke wel een fan op de CPU koeler heeft. Hierdoor genereer je in ieder geval een luchtstroom langs de APU. Mocht deze fan teveel geluid maken, dan kun je deze vervangen door een groter en stiller exemplaar. Een volledig passieve Asus MB zou ik persoonlijk alleen doen wanneer er in de case de mogelijkheid is om een stille ventilator te plaatsen. Een SSD plaatsen heeft vooral nut wanneer je veel schakelt tussen verschillende taken (surfen, XBMC starten, downloaden enz). Gebruik je de HTPC alleen maar om een filmpje te kijken, dan zou ik gewoon die HDD nemen.

Overigens is een SSD wel stiller (logisch). Maar deze kun je altijd nog later toevoegen wanneer de HDD niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 08:15
jaapsander schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:43:
Alternatieven voor jouw case kunnen zijn: pricewatch: LC-Power LC-1320mi (volgens mij niet al te beste voeding) pricewatch: Jetway JC-110-B (geen ervaring mee) pricewatch: MS-Tech CI-57 60W (mini-ITX) (waarschijnlijk ook niet een beste voeding) http://tweakers.net/price...7FYl1IGlWW5l_J2h9HryZnHJ8
Die heb ik inderdaad ook gezien hier op Tweakers. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar cases die niet op tweakers staan, maar toch "mooi" zijn (a la streacom/inter-tech).
jaapsander schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:43:
De case heeft geen fans, dus het is beter om een moederbord te nemen welke wel een fan op de CPU koeler heeft. Hierdoor genereer je in ieder geval een luchtstroom langs de APU. Mocht deze fan teveel geluid maken, dan kun je deze vervangen door een groter en stiller exemplaar. Een volledig passieve Asus MB zou ik persoonlijk alleen doen wanneer er in de case de mogelijkheid is om een stille ventilator te plaatsen. Een SSD plaatsen heeft vooral nut wanneer je veel schakelt tussen verschillende taken (surfen, XBMC starten, downloaden enz). Gebruik je de HTPC alleen maar om een filmpje te kijken, dan zou ik gewoon die HDD nemen.

Overigens is een SSD wel stiller (logisch). Maar deze kun je altijd nog later toevoegen wanneer de HDD niet bevalt.
De fan op het ASRock mobo is er een van 4cm, dus die kunnen wel luidruchtig worden, lees ik her en der (de een is er positiever over dan de ander). Is de pricewatch: Noiseblocker XM1, 40mm eventueel een goede vervanger? Of zijn er betere/stillere? Of eventueel grotere die passen met een verloopje ofzo?

Dan houdt ik het voor wat betreft de HDD bij mijn huidige 5400 rpm HDD, kan ik daarna altijd nog upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
glmona schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:56:
[...]

Die heb ik inderdaad ook gezien hier op Tweakers. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar cases die niet op tweakers staan, maar toch "mooi" zijn (a la streacom/inter-tech).

[...]

De fan op het ASRock mobo is er een van 4cm, dus die kunnen wel luidruchtig worden, lees ik her en der (de een is er positiever over dan de ander). Is de pricewatch: Noiseblocker XM1, 40mm eventueel een goede vervanger? Of zijn er betere/stillere? Of eventueel grotere die passen met een verloopje ofzo?

Dan houdt ik het voor wat betreft de HDD bij mijn huidige 5400 rpm HDD, kan ik daarna altijd nog upgraden.
De tweakers pricewatch is "redelijk" volledig dus het is lastig om alternatieve behuizingen te vinden. Verder zou die Noiseblocker wel redelijk stil zijn (als ik de review mag geloven). Misschien nog even zoeken op google? Een grotere fan is over het algemeen stiller bij dezelfde luchtverplaatsing, echter passen die niet zomaar op de Asrock heatsink. Maar met wat knutselen en wat elastiek (tweaken dus) kom je een heel eind.