Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN8] Bootable USB installatiestick maken

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Normaliter als ik een Win2k8+ of Windows 7 bootable USB stick maak, doe ik dat altijd volgens deze instructie: http://kmwoley.com/blog/?p=345 en dan bedoel ik het stappenplan.
Alleen formatteer ik het kaartje met FAT32 QUICK tbv EFI.

Echter nu ben ik met Windows 8 bezig en gebruik ik exact dezelfde procedure maar daarmee kan ik de installatie van Windows 8 niet starten vanaf stick. Blijkbaar is er toch wat veranderd.

Nu is er wel een simpele Windows 7 USB Stick tool van microsoft: http://www.techspot.com/d...sb-dvd-download-tool.html

Echter wil ik deze niet gebruiken. Deze is heel eenvoudig en simpel, maar ik wil het zelf in de hand hebben en ook de formattering bepalen. Daarnaast wil ik graag weten waarom het fout gaat. Ik heb de stick geformatteerd en met bootsect van een bootsector voorzien, maar het lukt gewoon niet, zelf met verschillende kaarten en pc's.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Maak zelf nooit met bootsect de bootsector

Zo doe ik het:
Open een elivated CMD
Diskpart
Sel disk 1 (als dit tenminste je stick is opletten want anders wis je bijv een hdd)
cle
cre par pri
act
for fs=fat32 quick
ass

Daarna mount ik de iso (of je moet een CD/DVD hebben) en selecteer alle bestanden (ctrl + a) en kopieer deze naar de stick.

Heeft me nog nooit in de steek gelaten, zelfs niet met de verschillende releases van Windows 8
En ja ik houd van lekker vlot werken vandaar alleen de eerste 3 letters van de commando's (werkt prima ;))

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MdBruin schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:25:
Maak zelf nooit met bootsect de bootsector

Zo doe ik het:
Open een elivated CMD
Diskpart
Sel disk 1 (als dit tenminste je stick is opletten want anders wis je bijv een hdd)
cle
cre par pri
act
for fs=fat32 quick
ass

Daarna mount ik de iso (of je moet een CD/DVD hebben) en selecteer alle bestanden (ctrl + a) en kopieer deze naar de stick.

Heeft me nog nooit in de steek gelaten, zelfs niet met de verschillende releases van Windows 8
En ja ik houd van lekker vlot werken vandaar alleen de eerste 3 letters van de commando's (werkt prima ;))
Ik doe ook altijd die afkortingen, behalve clear ;)

bootsect, ik dacht dat je die echt nodig had "bootsect /nt60 x:" ?

Ik zal het eens zonder proberen, maar of dat gaat werken? Heb jij het al met Windows 8 geprobeerd? Windows 7 werkt mijn procedure namelijk prima.....

PS. ISO mounten? 7ZIP FTW :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 17-08-2012 10:30 ]

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Nog nooit gedaan, doe het al een redelijke tijd op deze manier ;)

7zip kan natuurlijk, maar werk zelf meer op een Apple met een Windows VM. Mounten gaat dan net zo makkelijk op een virtual drive ;)

[ Voor 50% gewijzigd door MdBruin op 17-08-2012 10:35 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
je kunt die tool wel gebruiken en dan zelf een awnser file in elkaar freubelen. Dan kun je alsnog je partitionering bepalen en je kunt hem gewoon een log.txt laten uitpoepen zodat je ook ziet waar het fout gaat.

Carpe Diem