Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Hallo Tweakers,

Ik zit met een probleem dat net iets gecompliceerder is dan wat ik heb kunnen vinden. Ik gebruik al een tijdje een prima 2.1 setje, maar ik vind de sattelites (daarmee bedoel ik de boxen zonder subwoofer) niet zo goed. Laatst heb ik een logitech Z10 setje van iemand gekregen die hem niet meer nodig had. Dit is een 2.0 setje met heel goed geluid, maar ik mis de bas. Nu wil ik de subwoofer gebruiken in combinatie met de Logitech Z-10 speakers, maar het probleem is dat de subwoofer 3,5mm jack gebruikt en het Logitech setje een usb-aansluiting. Is het mogelijk deze samen te gebruiken?

Alvast bedankt,

Robbert Kooiman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Misschien helpt dit: http://answers.microsoft....e4-4463-b312-eff594a9ae49

En anders zijn er eigenlijk alleen de moeilijkere oplossingen over:
Met pro-audio apparatuur en software is het zeer gebruikelijk om diverse apparaten te combineren. Eén invoerkanaal en meerdere uitvoerapparaten is nogal ongebruikelijk, maar niet moeilijk in te stellen met een software audiomixer.
Wat betreft de prijs, dat wordt lastiger.
Het meest gebruikt is de ASIO interface set. Ik weet niet zeker of dit USB setje dit kan ondersteunen; oudere en goedkope audio processors werken bij mijn weten zelden. Voor ASIO toegang is ASIO4All gratis te verkrijgen, met diens instellingen paneel is in ieder geval te testen welke apparaten er ondersteund worden.
ASIO host programma's zijn er zat, maar ik ken er geen die gratis zijn. Plogue Bidule is in ieder geval een maand gratis te proberen.
Daarnaast zitten er wat haken en ogen aan ASIO. Enkel programma's die kunnen afspelen naar ASIO kunnen er gebruik van maken (pro-audio en een paar media spelers). Door een extra loopback is er ook WaveOut te ondersteunen, maar DirectSound heb ik zo nooit aan de praat weten te krijgen. (Er zijn een aantal programma's, vooral spelen, die alleen DirectSound ondersteunen.)
Indien de andere oplossingen niet goed uitkomen, dan kan ik wel een beetje helpen met ASIO instellen.

Mocht het via software niet lukken, dan kan ik alleen maar aanpassen van de hardware bedenken als oplossing. Het zal best te doen zijn om de analoge uitgangen van de decoder chip in het USB setje te vinden. Sommige setjes zullen allicht pinnen hebben die makkelijk te bedraden zijn om zo een (onversterkte) analoge uitvoer te maken, maar meestal is zoiets een priegelwerk. Dit soort oplossing kan ik enkel aanbevelen aan tweakers met ervaring, maar voorkomt wel de problemen met softwareoplossingen.