Advies Waterkooling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zounietweten
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08-2021
Beste Tweakers,

Graag een advies over mijn doorsnede van de slangen en "loop".

Pas heb ik een ruime kast op de kop getikt 66cm hoog ( Chieftec ) hier zat gedeeltelijk waterkoeling in.
De pomp was kapot daar heb ik een nieuwe voor gekocht de Swiftech MCP655, ook een nieuw reservoir de Bitspower Z- Multi 250. Boven in de kast zit de grote radiator met 3x 120mm fan`s.
De slangen zijn van Polyurethane Polyether 8 x 10mm en mooie fittingen. Nu het punt wat mijn probleem is
ik heb ook nog een kleinere radiator 16 x 12cm die zou ik er wat ruimte aangaat, ook nog tussen willen
zetten met natuurlijkook nog een fan, zou dit met mijn slangmaat en fittingen 8x10 te doen zijn?
Ik moet ook nog naar mijn CPU en de Fusion aan sluiting op mijn moederbord ( Striker II Extreme Q9550 )
later misschien nog mijn videokaart ( MSI N560GTX-Twin Frozr ) zien te koelen als hier spul voor te krijgen is.

Ik dacht aan mijn "loop" Pomp->Kl.Rad->Gr.Rad->CPU->Fusion->Reservoir->Pomp

Zou deze volgorde te doen zijn? en gaat dit ook met de slangmaat?

Ik krijg graag advies van jullie.

M.Vr.Gr.
Tommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
van je slangen moeten we de ID/OD weten en ook is het handig om te weten wat voor fittingen je precies gebruikt :)
Aangezien je alleen je CPU momenteel koelt is het misschien wel handig te vermelden wat je temps nu zijn.

Overigens zijn er voor de 560 geen fullcover blocken maar wel universals:
http://www.coolingconfigu...ep1_complist?gpu_gpus=375

[ Voor 24% gewijzigd door Verderf op 17-08-2012 00:47 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zounietweten
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08-2021
Hallo Hr.Verderf bedankt voor de reactie.Op het ogenblik werkt mijn computer nog niet op waterkoeling
en zit nog in een kleine behuizing. De temperatuur van de CPU is op dit moment 47 graden, wel netjes
dacht ik maar omdat ik wil gaan overcklocken komt nu de waterkoeling aan de beurt, de spullen heb ik
inmiddels grotendeels toch in huis. De Polyether 8x 10 mm slangen zitten in de grote kast met de bijpassende
ronde schroef fittingen en rubber O-ringen. Ik dacht Bitspower schroeffittingen een stel ronde en haakse.
Het gaat mij dus hoofdzakelijk om de doorvoer van de slangen 8x10mm in combinatie met de radiatoren
en om de loop van het geheel Pomp->kleine radiator->grote radiator->CPU->fusion->Reservoir->pomp.
De pomp Swiftech MCP655 is sterk genoeg dacht ik.

Mijn waterblok is de Swiftech Apogee GTZ ( S775 ) alles is koper van binnen ik dacht dan ook dat ik de
normale auto koelvloeistof kon gebruiken. Zou het t.z.t. raadzaam zijn om ook nog de videokaart te koelen?
Verdere temperaturen heb ik niet, op het ogenblik werkt alles prima zonder storingen.

Alvast dank!