Verhuizing, Hoe nu met Internet en Televisie?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.921 views

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:53
Hallo,

Wij hebben sinds kort een appartement gekregen in Tilburg. Echter wonen wij nu beide in het buitengebied. Nu dat we ver achteraf wonen, maar we hebben hier geen kabel televisie. Vandaar mijn vraag, hoe moeten we dit nu aanpakken. We willen namelijk het volgende:
  • Televisie
  • Internet
Nu schijnen mensen in het dorp/de stad ook kabel televisie (gratis?) te hebben, hoe zit dit? Moeten we hier iets voor aanvragen, of kunnen we beter bij een andere provider bijvoorbeeld Digitenne nemen? Ook moeten we nog Internet aanschaffen, dus dit zou eventueel een combinatie kunnen zijn met het televisie abonnement.

We hebben gewoon een 'fatsoenlijke televisie': Samsung LE40C630. Maar voor ons is het niet zo, dat we het beste van het beste moeten hebben, in de zin van we hebben er genoeg geld voor. Mijn vriendin studeert nog, en ik heb sinds kort een baan. Dus het geld is er wel, maar het moet niet een al te grote kostenpost worden. We willen er wel wat voor over hebben, maar HD beelden zijn niet verplicht.

Wat zijn jullie tips hiervoor, wat zouden wij het beste kunnen doen?

EDIT:
Sorry voor de onduidelijkheid, we gaan naar 5038CB te Tilburg. Het appartement is van mij en mijn vriendin. We wonen nu in het buitengebied van Zuid-Oost Brabant. Dus een totaal ander gebied waar we heen gaan, en we gaan voor de eerste keer (beide) verhuizen/samenwonen.

De vaste lasten zijn bekend, het enige wat we nog moeten regelen is verzekering, elektriciteit, televisie en internet.

[ Voor 15% gewijzigd door Gynnad op 17-08-2012 00:25 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

... een appartement gekregen
+
Nu schijnen mensen in het dorp/de stad ook kabel televisie (gratis?) te hebben, hoe zit dit?
Nou krijg ik niet zo vaak iets maar van wie is het appartement? Een woning-verhuurder? Familie?

Het lijkt me echt namelijk een stuk zinvoller om even contact te zoeken met degene die het appartement nu aan jou aanbiedt om te vragen wat er mogelijk is qua faciliteiten zoals internet, TV, stroom en andere "vaste lasten". Ook zou je een keer de buurt kunnen verkennen en/of bij buren aanbellen om even voor te stellen, een goede indruk achter te laten en te vragen welke faciliteiten zij hebben geregeld en bij welk bedrijf/instantie je moet zijn.

Het is wat lastig voor ons achter het beeldscherm, om zonder postcode en/of bouwtekening te kunnen zeggen welke aansluitingen in jouw nieuwe huisje wel/niet kunnen. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Anoniem: 63975

http://www.internet-adsl.nl/noord-brabant/tilburg/tilburg

zonder postcode word het moelijk zoeken.

Een buitengebied? hoe vaag kan je het beschrijven.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 17-08-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:57
Gaan jullie nu van een buitengebied naar Tilburg centrum? Of hoe moet ik je bericht lezen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
kfaessen schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:04:
Gaan jullie nu van een buitengebied naar Tilburg centrum? Of hoe moet ik je bericht lezen?
Sorry voor de onduidelijkheid, we gaan naar, 5038CB te Tilburg. Het appartement is van mij en mijn vriendin. We wonen nu in het buitengebied van Zuid-Oost Brabant. Dus een totaal ander gebied waar we heen gaan, en we gaan voor de eerste keer (beide) verhuizen/samenwonen.

De vaste lasten zijn bekend, het enige wat we nog moeten regelen is verzekering, elektriciteit, televisie en internet.

[ Voor 12% gewijzigd door Gynnad op 17-08-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
offtopic:
Weet je zeker dat je je adres zo open en bloot op internet wilt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:30

Dutch_Celt

Jollygood

Bijvoorbeeld: klik

edit:
linkje aangepast: adres verwijderd

[ Voor 37% gewijzigd door Dutch_Celt op 17-08-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
RoD schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:14:
offtopic:
Weet je zeker dat je je adres zo open en bloot op internet wilt zetten?
alsnog, als jij echt nog nooit je adres op internet hebt achtergelaten (echt nooit, ook niet op MSN of chat services e.d.) dan valt het nog wel te achterhalen welke persoon waar woont.
want dan heb je altijd nog die bitches van google die alles van iedereen weten!
(die hoeven niet eens te weten waar je woont, doen ze toch via IP natrekken)

[ Voor 17% gewijzigd door w4v3g0d op 17-08-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 22:14
idd ga naar een vergelijkings site en zoek daar naar een alles in 1 pakket..
Het lijkt mij als tweaker zijnde dat het niet de eerste keer is dat je naar een inernet product zoekt??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 22:14
hardwarejunk schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:19:
[...]

alsnog, als jij echt nog nooit je adres op internet hebt achtergelaten (echt nooit, ook niet op MSN of chat services e.d.) dan valt het nog wel te achterhalen welke persoon waar woont.
Daarnaast, Ga eens naar een website toe.. en ze weten bijna op het huisnummer nauwkeurig je te vinden ;) op basis van IP

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
To_Tall schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:20:
[...]

Daarnaast, Ga eens naar een website toe.. en ze weten bijna op het huisnummer nauwkeurig je te vinden ;) op basis van IP
press F5 for a captain obvious moment ;)

had hem 5 sec. later aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh. Dat adres intypende in Google Maps zie ik een adres smack dab in the middle of Tilburg.

Daar internet en tv krijgen is geen enkele moeite. De lokale kabelaar (Ziggo denk ik) kan je in beide voorzien.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
CyBeR schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:25:
Euh. Dat adres intypende in Google Maps zie ik een adres smack dab in the middle of Tilburg.

Daar internet en tv krijgen is geen enkele moeite. De lokale kabelaar (Ziggo denk ik) kan je in beide voorzien.
Internet vormt het probleem ook zeker niet, weet alleen niet hoe het met televisie zit, aangezien ik totaal onbekend ben met het fenomeen 'kabel'-televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gynnad schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:27:
[...]

Internet vormt het probleem ook zeker niet, weet alleen niet hoe het met televisie zit, aangezien ik totaal onbekend ben met het fenomeen 'kabel'-televisie.
Ziggo (again, aanname, te lui om op te zoeken) bellen en zeggen dat je naar dat huis verhuisd bent en graag een tv en internetabo wilt afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hardwarejunk schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:19:
[...]

want dan heb je altijd nog die bitches van google die alles van iedereen weten!
(die hoeven niet eens te weten waar je woont, doen ze toch via IP natrekken)
Dat weet ik ook wel, maar dan nog vinden mensen het soms niet prettig als hun adres open en bloot leesbaar is op een publiekelijk forum. Ik ben er zelf ook niet zo bang voor, maar ik roep het maar even. Komt geregeld voor dat we op GoT achteraf nog persoonsgegevens moeten gaan verwijderen op verzoek ;)

Maar nu maar weer ontopic denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

To_Tall schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:20:
[...]

Haha echt niet. Toen ik nog ADSL had, gaf hij zelfs de plaats aan waar mijn ISP gevestigd was. Dat lag ongeveer 50 km uit de buurt.
Tegenwoordig nu ik Ziggo heb geven sommige sites de gemeente aan (ongeveer 5 km van waar ik woon) maar sommige geven ook Groningen aan, wat meer dan 100km uit de buurt ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 17-08-2012 00:33 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
RoD schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:30:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar dan nog vinden mensen het soms niet prettig als hun adres open en bloot leesbaar is op een publiekelijk forum. Ik ben er zelf ook niet zo bang voor, maar ik roep het maar even. Komt geregeld voor dat we op GoT achteraf nog persoonsgegevens moeten gaan verwijderen op verzoek ;)

Maar nu maar weer ontopic denk ik zo :)
dat snap ik wel ;)
alleen ik geef aan dat wanneer je ook geen gegevens vrijgeeft op het internet dat het alsnog trackable is!

maargoed, idd even ontopic verder :)

haha btw. jullie moeten blij zijn met jullie internet, ik heb internet over schotel (adsl dus) en ik heb een piek download snelheid van 600kb/sec -O- 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door w4v3g0d op 17-08-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
CyBeR schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:28:
[...]

Ziggo (again, aanname, te lui om op te zoeken) bellen en zeggen dat je naar dat huis verhuisd bent en graag een tv en internetabo wilt afsluiten.
Las net inderdaad wel dat je het over Ziggo had hoor! ;) Maar vind het zelf nooit verstandig om op één paard te wedden. Hier zijn we namelijk gewend om naar meerdere providers te kijken, en dan het voordeligste pakket te pakken. Maar zoals ik het van jou begrijp hebben ze daar gewoon Ziggo en moet je dat dus ook nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gynnad schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:47:
[...]

Las net inderdaad wel dat je het over Ziggo had hoor! ;) Maar vind het zelf nooit verstandig om op één paard te wedden. Hier zijn we namelijk gewend om naar meerdere providers te kijken, en dan het voordeligste pakket te pakken. Maar zoals ik het van jou begrijp hebben ze daar gewoon Ziggo en moet je dat dus ook nemen?
Nou, de grap is dat op de kabel altijd maar één optie is aangezien daar het monopolie nog niet is afgeschaft. De andere optie is via de telefoonlijn (adsl, vdsl) en daar heb je wel concurrentie, maar dat is nagenoeg altijd langzamer. En kabeltv is altijd beter. Of je moet heel erg veel geluk hebben en glasvezel hebben.

En ik zeg niet dat ze daar ziggo hebben, maar dat is een redelijk veilige aanname.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 17-08-2012 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tilburg is Ziggo-gebied ja.

Maar voordat we onderbouwd iets kunnen adviseren moeten we weten exact wat je wilt. In een "buitengebied" zou het zomaar kunnen dat je 4Mbps internet 'snel' vindt en gewend bent aan de geniale kwaliteit van Digitenne. In dat geval gaat werkelijk alles wat je in Tilburg kunt vinden enorm veel beter zijn dan wat je nu hebt. Tenzij er glasvezel beschikbaar is (check dat zelf ;) ) gaat Ziggo zonder meer hoogste snelheden internet en beste kwaliteit TV kunnen leveren, maar daar hangt een stevig prijskaartje aan vast.

Inventariseer dus eens exact hoe snel jullie internetverbinding moet gaan worden en exact welke TV-zenders jullie willen kijken in welke kwaliteit (low bitrate SD a la Digitenne of ADSL IPTV, high bitrate SD a la Ziggo of VDSL, of HD a la Ziggo of glas of satelliet). Als je weet wat je wilt kun je onderbouwd kiezen tussen de opties.

Overigens, heb je overwogen om helemaal geen TV te nemen en gewoon je videocontent online te kijken? Je mist dan live sports en sommige andere liveprogramma's, maar verder is vrijwel alles te vinden (kijk eens op uitzendinggemist.nl). Geen TV kan je keuze sterk beinvloeden (ten voordele van DSL en ten nadele van Ziggo) en kan je totale prijskaartje lager houden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
dion_b schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:01:
Tilburg is Ziggo-gebied ja.

Maar voordat we onderbouwd iets kunnen adviseren moeten we weten exact wat je wilt. In een "buitengebied" zou het zomaar kunnen dat je 4Mbps internet 'snel' vindt en gewend bent aan de geniale kwaliteit van Digitenne. In dat geval gaat werkelijk alles wat je in Tilburg kunt vinden enorm veel beter zijn dan wat je nu hebt. Tenzij er glasvezel beschikbaar is (check dat zelf ;) ) gaat Ziggo zonder meer hoogste snelheden internet en beste kwaliteit TV kunnen leveren, maar daar hangt een stevig prijskaartje aan vast.

Inventariseer dus eens exact hoe snel jullie internetverbinding moet gaan worden en exact welke TV-zenders jullie willen kijken in welke kwaliteit (low bitrate SD a la Digitenne of ADSL IPTV, high bitrate SD a la Ziggo of VDSL, of HD a la Ziggo of glas of satelliet). Als je weet wat je wilt kun je onderbouwd kiezen tussen de opties.

Overigens, heb je overwogen om helemaal geen TV te nemen en gewoon je videocontent online te kijken? Je mist dan live sports en sommige andere liveprogramma's, maar verder is vrijwel alles te vinden (kijk eens op uitzendinggemist.nl). Geen TV kan je keuze sterk beinvloeden (ten voordele van DSL en ten nadele van Ziggo) en kan je totale prijskaartje lager houden.
We zullen later deze week eens een keer naar Ziggo bellen, want er zijn nog zoveel andere dingen uit te zoeken. Maar wat we het liefste willen:

Televisiezenders:
- Ned 1, 2 ,3
- RTL 4,5, 7
- SBS6, NET5, Veronica
- Eurosport
- Discovery
- Comedy Central

Wij zijn van huize gewend om naar Canal Digitaal te kijken, dus we willen wel een beetje fatsoenlijk beeld kijken, aangezien we niet al te hard achteruit willen gaan. Maar het hoeft niet per se Digitaal beeld te zijn. Zelf zoals je merkt, heb ik er de ballen verstand van hoe het precies zit met televisie mogelijkheden, vandaar hier ook de vragen. Aangezien hier de mogelijkheden alleen zijn Canal Digitaal of Digitenne.

Internet
- Kijken online live streams
- Kijken herhalingen van programma's
- Downloaden minimaal 512kb/s (rond die koers, i.v.m. series downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dan is Ziggo alles in 1 basis zelfs voldoende. Dat zal al 2 keer de minimale downloadsnelheid geven. Het trucje van Ziggo is natuurlijk om het volgende, veel snellere abonnement 10 euro duurder te maken zodat bijna iedereen daarvoor kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Minimaal maar 512 kb/s down? Jij stelt ook niet echt hoge eisen :P Daar kun je echt geen series mee downloaden hoor. Stel dat je een film/serie/whatever hebt van 4 GB, dan zal je dat al alles optimaal gaat meer dan 17 uur duren om dat te downloaden.

Er is ook geen enkele provider meer die zulke snelheden als goedkoopste pakket aanbied. Ziggo Alles-in-1 Basis heeft een downloadsnelheid van 10 Mb/s :P

[ Voor 53% gewijzigd door Compizfox op 17-08-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik hoop maar dat 'ie 512KB/sec bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat zou ook kunnen. Maar dan nog zou het kB/s zijn en geen KB/s, want K bestaat niet :P (Ach, gelukkig heb je niet de verwarring tussen milli en mega zoals bij m en M)

[ Voor 31% gewijzigd door Compizfox op 17-08-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

KiB/s bedoelde ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Die heb je ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu schijnen mensen in het dorp/de stad ook kabel televisie (gratis?) te hebben, hoe zit dit?
Wat ik altijd begrepen heb is dat de kabelmaatschappijen het standaard tv signaal altijd doorgeven. Iemand specifiek afsluiten zou in de wijkkast moeten geberuren en dat is teveel moeite.

Zodra je verhuisd bent krijg je bericht van Ziggo of je een aansluiting wil. Maar grote kans dat het standaard signaal altijd zal blijven werken.

Ik zou gewoon op je nieuwe adres een adsl check doen en kijken wat ziggo te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

@Gynnad,

Op deze postcode wordt bij ons tussen de 42 en 49Mbit gehaald over VDSL. Internet Standaard 30Mbit down, 3Mbit up en Interactieve TV met HD zenders in het basispakket heeft u voor €32 per maand.
Gynnad schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:40:

Televisiezenders:
- Ned 1, 2 ,3
- RTL 4,5, 7
- SBS6, NET5, Veronica
- Eurosport
- Discovery
- Comedy Central
Al deze zenders zitten in het basispakket, dikgedrukt in HD. Niet genoemd, maar RTL 8 ook.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gynnad schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:40:
[...]

We zullen later deze week eens een keer naar Ziggo bellen, want er zijn nog zoveel andere dingen uit te zoeken.
Doe het liever andersom, zodra je een provider belt zit je in een verkoopgesprek. Eerst uitzoeken van onafhankelijke bronnen, WC Eend zal altijd WC Eend aanraden :z
Maar wat we het liefste willen:

Televisiezenders:
- Ned 1, 2 ,3
- RTL 4,5, 7
- SBS6, NET5, Veronica
- Eurosport
- Discovery
- Comedy Central
Dit zit allemaal in het Ziggo Standaardpakket (al deelt Comedy Central z'n kanaal wel met Kindernet tot 15u), sterker nog grootste deel is ook in HD beschikbaar.
Wij zijn van huize gewend om naar Canal Digitaal te kijken, dus we willen wel een beetje fatsoenlijk beeld kijken, aangezien we niet al te hard achteruit willen gaan. Maar het hoeft niet per se Digitaal beeld te zijn.
Nou, analoog ga je geen Comedy Central krijgen ;)

Iig is Canal Digitaal goede kwaliteit ja, dan zou ik Digitenne of low-quality IPTV (zoals over DSL aangeboden wordt) afraden. Hou je over kabel, glas (indien beschikbaar) en gewoon Canal Digitaal houden.
Zelf zoals je merkt, heb ik er de ballen verstand van hoe het precies zit met televisie mogelijkheden, vandaar hier ook de vragen. Aangezien hier de mogelijkheden alleen zijn Canal Digitaal of Digitenne.

Internet
- Kijken online live streams
- Kijken herhalingen van programma's
- Downloaden minimaal 512kb/s (rond die koers, i.v.m. series downloaden)
Euh, welkom in de (nouja: een) stad zou ik zeggen. Die 512kb/s haal je op je mobiel nog wel, het is meer dan 10 jaar sinds dat soort snelheid op de goedkoopste breedbandabonnementen aangeboden wordt. Zoals Telfort webcare aangeeft kunnen zij >40Mb/s leveren en hebben 30Mb/s als instappakket. Ziggo's goedkoopste pakket levert dan weer "maar" 10Mb/s, oftewel 20 keer je eis 8)7, en voor een tientje meer kunnen zij je 50Mb/s geven, met uitloop tot 120Mb/s als je het geld ervoor over hebt.

Aangezien je er qua TV-kwaliteit niet op achteruit wilt gaan zou ik eerder Ziggo dan Telfort (of een andere DSL-provider) aanraden, al kost dat een tikje meer, maar het moge linksom of rechtsom duidelijk zijn dat je in een andere wereld (zeg maar de 21e eeuw ;) ) terecht gaat komen.

Trouwens, je hebt telefonie niet genoemd, maar je krijgt bij al deze alles-in-een pakketten vaste telefonie erbij. Of je het nodig hebt is een tweede, m'n vriendin en ik gebruiken al jaren enkel mobieltjes (maarja, we bellen ook uitermate weinig).

Tenslotte mbt vastrecht: ongeacht welk infrastructuur je kiest (koperpaar voor DSL, coax voor kabel, glas voor glas) betaal je vastrecht voor het gebruik van die kabel. Exact hoe dat doorberekend wordt verschilt per provider. Bij de meeste providers zit het verwerkt in de all-in prijzen, pas als je losse diensten wilt bestellen kom je het tegen. Bij kabel zit het onlosmakelijk verbonden aan analoge televisie. Dat is niet zomaar koppelverkoop, het is gewoon technisch niet mogelijk om een dienst over de kabel te leveren zonder dat TV meekomt. Maar goed, dat is allemaal puur hypothetisch, bij alle aanbieders zijn de all-in prijzen het goedkoopst, dan boeit het niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444773

Kabel TV blijft vaak gewoon werken als het opgezegd is. Het werkelijk verwijderen van het signaal is namelijk duurder dan het in stand houden. Bij digitaal via de kabel is dit anders.

Ik heb Ziggo 5 jaar geleden opgezegd maar heb nog steeds analoog signaal. Mag je het gebruiken, nee eigenlijk niet, merkt Ziggo het denk het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:52
dion_b schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:39:
[...] Bij de meeste providers zit het verwerkt in de all-in prijzen, pas als je losse diensten wilt bestellen kom je het tegen [...]
Bij glas nog niet tegengekomen.. Maarja, de providers zijn ook allemaal of doorgeefluiiken of zelf eigenaar van het netwerk (via verschillende constructies). Er is op glas dan ook geen enkele reden om het aan te geven op de uiteindelijke factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Caelorum schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:02:
[...]

Bij glas nog niet tegengekomen.. Maarja, de providers zijn ook allemaal of doorgeefluiiken of zelf eigenaar van het netwerk (via verschillende constructies). Er is op glas dan ook geen enkele reden om het aan te geven op de uiteindelijke factuur.
Juist waar meerdere providers op dezelfde infra actief zijn kun je zinnig praten over onderscheid vastrecht vs diensten over dat netwerk. Maar idd, ook daar wordt het zelden vermeld.

Belangrijk is vooral te weten dat je linksom of rechtsom betaalt voor het netwerk wat je gebruikt, dus twee verschillende netwerken gebruiken (bijv kabeltv+DSL of glas maar wel nog telefoon via KPN) zal om die reden nagenoeg altijd duurder uitvallen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:36
dion_b schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:39:

Euh, welkom in de (nouja: een) stad zou ik zeggen. Die 512kb/s haal je op je mobiel nog wel, het is meer dan 10 jaar sinds dat soort snelheid op de goedkoopste breedbandabonnementen aangeboden wordt. Zoals Telfort webcare aangeeft kunnen zij >40Mb/s leveren en hebben 30Mb/s als instappakket. Ziggo's goedkoopste pakket levert dan weer "maar" 10Mb/s, oftewel 20 keer je eis 8)7, en voor een tientje meer kunnen zij je 50Mb/s geven, met uitloop tot 120Mb/s als je het geld ervoor over hebt.
Pas op! Hier maak je een joekel van een denkfout. Waar de ts het over heeft is 512kB/s downloadsnelheid, waarmee hij bedoelt als je iets downloadt in bijvoorbeeld GrabIt of µtorrent. Dit is een factor 8 van je ''gewone'' downloadsnelheid. Ikzelf als ziggo abonnee met 120/10 haal 140000kB/s, ofwel 14mb/s. Het verschil zit hem hier dus in de mB versus mb. In een Byte passen 8 bits dus je moet die 120mbit of mbps delen door 8. Dan kom je uit op 15 maar dit zul je bijna nooit halen. Er zal altijd wel een klein beetje signaalverlies optreden dus je kunt uitgaan van gemiddeld 112mbit, wat 14mB/s betekent, welke ik prima haal bij het downloaden!

Dit is niks persoonlijks, vooral voor degenen die dit topic doorlezen of op het punt staan om deze zelfde fout te maken

EDIT:
Dan nog even voor de ts: Een dodelijk irritant plaatje van speedtest.net. Vooral handig om even te laten zien dat ziggo levert wat je vraagt, niet zoals vele adsl/vdsl providers (bv. telfort)
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2125794295.png

EDIT2: Nog vergeten om snel te berekenen wat voor lijntje ts nu op zit: 512x8 = 4096kbps = 4mbit down

[ Voor 11% gewijzigd door BeefHazard op 18-08-2012 00:50 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

BeefHazard schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:43:
[...]

Pas op! Hier maak je een joekel van een denkfout. Waar de ts het over heeft is 512kB/s downloadsnelheid, waarmee hij bedoelt als je iets downloadt in bijvoorbeeld GrabIt of µtorrent. Dit is een factor 8 van je ''gewone'' downloadsnelheid. Ikzelf als ziggo abonnee met 120/10 haal 140000kB/s, ofwel 14mb/s. Het verschil zit hem hier dus in de mB versus mb. In een Byte passen 8 bits dus je moet die 120mbit of mbps delen door 8. Dan kom je uit op 15 maar dit zul je bijna nooit halen. Er zal altijd wel een klein beetje signaalverlies optreden dus je kunt uitgaan van gemiddeld 112mbit, wat 14mB/s betekent, welke ik prima haal bij het downloaden!
Hoe weet jij nou dat TS dit bedoelt? Wij hadden het een stukje hierboven daar ook al over trouwens ;)
Maar als TS 512 kb/s schrijft ga ik er vanuit dat hij 512 kb/s bedoelt. Maar jij gaat er blijkbaar vanuit dat hij 512 kB/s bedoelt als hij 512 kb/s schrijft? Lekker logisch ;)

En als je iets download in Grabit of µTorrent kun je dat ook gewoon meten in kb/s, dat is net zo goed een downloadsnelheid :P
'Die' downloadsnelheid en de 'gewone downloadsnelheid' waar jij het over hebt is gewoon 1 en dezelfde snelheid, maar dan in een andere eenheid.

Oh, en 140 000 kB/s == 17,5 Mb/s, en geen 14 mb/s. 17,5 Mb/s is namelijk gelijk aan 17,5*10^9 mb/s, want de kleine letter m staat voor mili ;)
(Je maakt dus eigenlijk twee fouten, ten eerste deel je het door 10 ipv door 8 (dat is nogal een significant verschil bij hogere snelheden), en ten tweede dat m != M)

Ook voor mijn post geldt, no offense :)

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 18-08-2012 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BeefHazard schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:43:
[...]

Pas op! Hier maak je een joekel van een denkfout. Waar de ts het over heeft is 512kB/s downloadsnelheid, waarmee hij bedoelt als je iets downloadt in bijvoorbeeld GrabIt of µtorrent. Dit is een factor 8 van je ''gewone'' downloadsnelheid.
Nee, hij heeft het over 512kb/s. Jij maakt er iets anders van. Als blijkt dat hij het verkeerd genoteerd heeft moet hij daar echt zelf mee komen.
EDIT2: Nog vergeten om snel te berekenen wat voor lijntje ts nu op zit: 512x8 = 4096kbps = 4mbit down
Volgens mij snap jij zelf in het geheel niet waar die hoofdletters voor staan en wat de eenheden voorstellen.

4096kbps = 4Mbps.

m=milli, een duizendste
M=Mega, een miljoen

En snelheden meet je in hoeveelheden data per tijdseenheid, dus in bits (of als je verwarrend wilt zijn Bytes) per seconde. 4mbit is een (zeer kleine) hoeveelheid data, niet een snelheid. 4Mbit = 512kB = de hoeveelheid RAM van een Commodore Amiga. Niet een snelheid. Dat zou 4Mbit/seconde oftewl 4Mbps zijn.

Maar practisch gezien boeit dit allemaal niet. Al zou hij 512kB/s bedoelen hebben we het inderdaad over 4Mb/s - en dat is nog steeds minder dan de helft van de traagste internetverbinding die hij zou kunnen nemen 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

dion_b schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:18:
[...]
Nee, hij heeft het over 512kb/s. Jij maakt er iets anders van. Als blijkt dat hij het verkeerd genoteerd heeft moet hij daar echt zelf mee komen.
Ik ben het volledig met je eens :)
[...]

Volgens mij snap jij zelf in het geheel niet waar die hoofdletters voor staan en wat de eenheden voorstellen.

4096kbps = 4Mpbs.
Mja eigenlijk toch niet helemaal:
4 Mib/s == 4096 kib/s
4 Mb/s == 4000 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En om dan helemaal compleet te zijn heeft een of ander genie bedacht dat kilo (=1000) bij kb met een kleine letter moet maar bij Kib met een hoofdletter |:(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
De k bij Kib staat volgens mij niet voor kilo, maar voor Kibi. Die is volgens mij zo gekozen omdat de rest al bezet was in het SI (internationaal geaccepteerde afkortingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Johny_B schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:35:
De k bij Kib staat volgens mij niet voor kilo, maar voor Kibi. Die is volgens mij zo gekozen omdat de rest al bezet was in het SI (internationaal geaccepteerde afkortingen).
Vanuit die argumentatie hadden ze natuurlijk ook niet M en G enzo mogen gebruiken :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
De argumentatie was destijds dat vanwege de binaire eenheden de prefix kilo verwarrend was en dat kibi (kilo binary) handiger was om mee te werken. Het blijft een prefix als in [prefix] [eenheid]. De hoeveelheid Kibi komt niet overeen met kilo, dus is het een aparte prefix. Het is natuurlijk geen eenheid als gram of meter, maar in principe is Mm een prima uitdrukking van een Megameter. Het ging er destijds alleen om dat k al bezet was voor kilo en K al bezet was voor Kelvin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sorry maar de prefix is toch Ki, en niet k of K? Wat is dan het probleem? Hetzelfde heb je toch met Mi en Gi?

Ik denk dat ze het zo gedaan hebben omdat de M, de G, de T en ga zo maar door ook allemaal hoofdletters zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Compizfox op 18-08-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:57
Ik vraag me af wat intussen het doel is van deze topic, iedereen leren welke benamingen wanneer te gebruiken of TS adviseren over een internet verbinding en tv aansluiting?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Er is nu wel voldoende advies gegeven. En zelf zoeken is ook een kunst.
Iedereen geeft z'n mening in plaats van met vragen stellen advies te geven.

Vragen stellen zou niet nodig moeten zijn als de topic start iets meer inhoudelijke informatie zou hebben.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.