Toon posts:

Veertjes gelid tranquillo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn eerste PC in elkaar gezet met succes, een ding is echter vervelend: Ik kreeg een veer onder een schroef bij de gelid tranquillo er niet op, dus de schroef zit er nu zonder veer. Ik vraag me af: Is dit heel ernstig of niet? En zo ja, hoe krijg ik de veer er makkelijk op?
Alvast bedankt,
Wouter

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11 19:55

Caidev

Beunhaas

Waarschijnlijk zit je koeler nu iets scheef, waardoor de koelprestaties wel verminderen.
Als je aan de koeler "voelt", zit hij dan los? of kan je heb bewegen?(wel voorzichtig!)
Raar dat je de veer er niet op krijgt. zit er soms iets tussen je bracket/koeler/mobo? miss een foto plaatsen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast nog even opengemaakt en gevoelt of de koeler stevig zit, en dat zit hij. Ik heb ook de koeler gebruikt om het moederbord in de kast te zetten. Mijn i5-3570k draait in de bios op 41C. Hij is niet overgeklokt, dit lijkt mij een redeleijke temeperatuur toch? Verder nog een vraag: Kan het dat de missende veer voor kapotte onderdelen zorgt? Voor de foto is het nu te laat (slechte belichting) morgen zal ik proberen een foto te maken. Bedankt voor je reactie!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn i7-2600K draait onder load net tegen de 45 graden; als jouw CPU idle in de BIOS na 2, 10 en 30 minuten nog steeds rond de 40 draait... :X Toch eens laten weten wat jouw CPU-cooler in benchmarks heeft gedaan en anders inderdaad de boel demonteren en kijken of je het goed voor elkaar krijgt.

Lees links en rechts (via de site van GELID) dat de idle-prestaties ergens tussen de 25 en 33 liggen; dat is dus 20 tot 40% lager dan wat jij nu voor elkaar hebt gekregen; ik persoonlijk zou er een poging aan wagen om de cooler eens goed te monteren.

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2012 23:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Met benchmarks heb ik geen ervaring: welke raden jullie mij aan? Dan zal ik eens wat runnen.
Edit: nog een vraag: hoeveel kan een CPU hebben? 60C? 70?
Edit2: ik heb vandaag even HWMonitor gedownload. En die geeft in windows idle 33-35 C weer. Dit is al beter, ik ben prime95 aan het downloadenndus de resultatennzien jullie binnenkort :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Temperaturen prime 95 na een run van ongeveer 7minuten. Ik heb de versie gedraaid, waar vooral de CPU en bijna geen RAM wordt getest: de temperatuur zit tussen de 58 en 63C

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11 19:55

Caidev

Beunhaas

Dat is opzich prima. Mijn Q8200 word onder idle 45 graden en load(4 uur prime95) 49 graden... met waterkoeling. De CPU is heel krom :P

een CPU mag ongeveer max 80 graden worden.

wat is eigenlijk de rede dat het veertje niet past? Het probleem is namelijk dat je koeler sws scheef zit en er dus een overmaat aan koelpasta tussen zit waardoor je temps hoger zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Even prime 95 een uur gedraaid, dan komt het ongeveer 2 graden warmer uit, max 63 graden. Geen idee waarom het veertje niet paste, ik kon met de schroef de andere schroef waarop je de eerste schroef moet schroeven (lol) niet bereiken. Als ik er tijd voor heb haal ik denk ik mijn systeem wel een keer uit elkaar, en zet ik het weer in elkaar.
Pagina: 1