• Nanne118
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 18:02
Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een laptop te gaan kopen, en hopelijk (als mijn loonstrookje een beetje meezit :P), dan ook een Playstation 3. Een aantal vrienden van mij bezitten ook een PS3, dus leek het ons wel leuk om met z'n allen te gaan opnemen en er dan wat leuks van te maken.

Nu moet ik daarvoor een tuner hebben. Omdat ik helaas nog wel eens de deur uit moet (mijn vrienden & familie wonen niet allemaal naast de deur), zat ik eigenlijk te denken of het niet mogelijk moet zijn om de PS3 naar je pc te feeden.

Op Google zijn de meesten het er over eens dat je de PS3 op je laptopscherm kan laten zien, mits je een goede TV-Tuner hebt. Aangezien deze tuners & de (huidige generatie) recorders niet erg veel verschillen, zou dit dus mogelijk moeten zijn, toch?

Enkele voorbeelden die genoemd worden zijn de Blackmagic Shuttle, de Easycap en de Dazzle. Aangezien ik 0% ervaring heb met tv-tuners / recorders zou ik graag de mening van jullie horen.

Richtlijnen:

- Moet fullscreen (of 3/4 screen) te zien zijn.
- Budget: om en nabij de €200,-
- Liefst USB powered (om te voorkomen dat ik 3 stopcontacten nodig heb).
- Liefst zo min mogelijk (lees: geen) latency tussen PS3 en laptopscherm.

Oh ja, en natuurlijk ga ik voor thuisgebruik wel een monitor kopen. Neemt alleen niet zo makkelijk mee als je op reis gaat.

Bij voorbaat dank! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Maar je wilt je PS3 gameplay dus gewoon opnemen als ik het goed begrijp?

Of wil je gamen op je laptop?

Ik lees 2 verschillende dingen door elkaar.

"Ik ben van plan binnenkort een laptop te gaan kopen, en hopelijk (als mijn loonstrookje een beetje meezit ), dan ook een Playstation 3. Een aantal vrienden van mij bezitten ook een PS3, dus leek het ons wel leuk om met z'n allen te gaan opnemen en er dan wat leuks van te maken."

Of wil je het allebei?

[ Voor 73% gewijzigd door Postius op 17-08-2012 14:53 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanne118
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 18:02
Postius schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:53:
Maar je wilt je PS3 gameplay dus gewoon opnemen als ik het goed begrijp?

Of wil je gamen op je laptop?

Ik lees 2 verschillende dingen door elkaar.

"Ik ben van plan binnenkort een laptop te gaan kopen, en hopelijk (als mijn loonstrookje een beetje meezit ), dan ook een Playstation 3. Een aantal vrienden van mij bezitten ook een PS3, dus leek het ons wel leuk om met z'n allen te gaan opnemen en er dan wat leuks van te maken."

Of wil je het allebei?
Wat ik het liefste wil is kunnen gamen op mijn pc. Wat ik begrijp is dat zoiets mogelijk is met een PVR, omdat je dan de preview op je laptop scherm kan zien, maar dat er tussen je actie en de daadwerkelijke uitvoering van die actie op je beeldscherm vertraging, ook wel latency genoemd, zit.

Ik ben dus op zoek naar een of ander apparaat waarmee ik de PS3 op mijn laptopscherm kan afspelen, liefst met zo min mogelijk geen latency.

EDIT: Van wat ik over de Hauppage lees heeft deze ook last van latencyproblemen :/

EDIT2: Ik had de hoop al bijna opgegeven toen ik een reseller vond die de EasyCap blijkbaar nog in voorraad heeft. Ziet er alleen wel een beetje fragiel uit, heeft iemand hier (goede) ervaringen mee?

[ Voor 18% gewijzigd door Nanne118 op 17-08-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:15

koelebobes

Wen BTC €100K

Nanne118 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:58:
[...]

Wat ik het liefste wil is kunnen gamen op mijn pc. Wat ik begrijp is dat zoiets mogelijk is met een PVR, omdat je dan de preview op je laptop scherm kan zien, maar dat er tussen je actie en de daadwerkelijke uitvoering van die actie op je beeldscherm vertraging, ook wel latency genoemd, zit.

Ik ben dus op zoek naar een of ander apparaat waarmee ik de PS3 op mijn laptopscherm kan afspelen, liefst met zo min mogelijk geen latency.

EDIT: Van wat ik over de Hauppage lees heeft deze ook last van latencyproblemen :/

EDIT2: Ik had de hoop al bijna opgegeven toen ik een reseller vond die de EasyCap blijkbaar nog in voorraad heeft. Ziet er alleen wel een beetje fragiel uit, heeft iemand hier (goede) ervaringen mee?
Je hebt altijd nog de Alienware M17x .Deze laptop heeft HDMI in. alleen kun je daar dan weer niet mee opnemen op de laptop.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Nanne118 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:58:
[...]

Koop een goeie tv en gebruik die als monitor voor je laptop en ps3 :9

Die vertraging ga je denk ik altijd blijven behouden als je het via een extra apparaat doet i.p.v. directe aansluiting. Gameplay opnemen met die apparaten is dan geen probleem. Iig sterkte met je zoektocht.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Pagina: 1