• LandnHoning
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-01-2025
Hi,

Ik ben van plan 2 monitors aan te schaffen. De grafische kaart kan dat makkelijk aan
en het geheel draat op 64bit Win7. Echter zoek ik een set die niet te veel warmte maken.
Ik gebruik ze in mijn studio, en warmte is nog al problematisch. (Uiteraard is een airco
een oplossing maar duur en maakt lawaai. Ventilatie is aanwezig maar de warmte blijft een uitdaging)

Met een paar verleng kabels (2-3 meter) zet ik de PC kast buiten mijn studio om warmte en
lawaai te verminderen.

Het enig wat dan nog overblijft wat de warmte betreft is/zijn de monitor(s)...
Iemand een suggestie welke monitors waarop je geen eitje kan in no-time bakken??

cheerz
Jolan

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55

Onbekend

...

Zoek op deze site eens in de pricewatch naar monitoren. Hoe minder vermogen (watt) ze gebruiken des te minder warm worden ze....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09-2025

UntamedNL

Drumming

Ik heb hier een Samsung 245B(ouder model met TN) en een Dell U2412M staan. Van de Dell komt bijna geen warmte af, de Samsung wordt daarentegen wel warm. Dit kan misschien komen door het verouderde TN paneel wat erin zit(deze zal meer vermogen nodig hebben). Zoals hierboven vermeld is het inderdaad slim om naar de vermogens te kijken.

• LandnHoning
wow... das er maar 1 die slechts 9 watt verbruikt ...als ik het goed heb...

pricewatch: Philips 221S3UCB Zwart

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het is geen foutje in de pricewatch, want die 9W staat ook op de site van philips. Maar ik denk toch dat er een addertje onder het gras zit want de gemiddelde monitor met LED-backlight verbruikt toch al snel 30W of zo, dat verschil lijkt me onrealistisch. Ik vermoed dat ze die 9W alleen krijgen met lage helderheid of zo, wat creatief boekhouden om de cijfertjes mooier te laten lijken dan ze zijn (niet dat het een energieonzuinige monitor zal zijn, maar toch).

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 16-08-2012 22:24 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• LandnHoning
jaaaa, dat dacht ik...

maar op de site van philips staat hetzelfde. 9 watt....
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Philips de ENIGE is die een monitor met slechts een verbruik van 9watt maakt...

please correct me if i'm dead wrong!

http://www.philips.nl/c/p...101-drp1?t=specifications

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:04
Ik heb hier 2 Dell U2312HM's staan en die staan de hele dag aan, maar ze worden niet warm.

• Onbekend

Onbekend

...

Er zijn ook monitoren van 10 watt hoor.
Deze schermen zijn geoptimaliseerd om de stroom via de USB aansluiting te krijgen.
De helderheid van deze monitoren ( 150 cd/m2 ) is dan ook een stuk lager dan die van normale monitoren. Een 70W monitor geeft 3x zoveel helderheid.

• LandnHoning
Philips is dus, voor zover ik het heb gezien, de ALLER ENIGSTE die 9watt monitors kan leveren.
22"...

das een applausje waard hoor!
_/-\o_

Met prestatie's gooien door de kraan op te zetten is geen kunst.
Iets voor die plagiaat boeren uit Korea & China, met hoge waarschijnlijkheid...
Alleen daarom wil ik hun rommel al niet.

[ Voor 23% gewijzigd door LandnHoning op 16-08-2012 22:44 ]

• LandnHoning
Onbekend schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:39:
Er zijn ook monitoren van 10 watt hoor.
Deze schermen zijn geoptimaliseerd om de stroom via de USB aansluiting te krijgen.
De helderheid van deze monitoren ( 150 cd/m2 ) is dan ook een stuk lager dan die van normale monitoren. Een 70W monitor geeft 3x zoveel helderheid.
het moet ergens vandaan komen uiteraard

• LandnHoning
de vraag is dan nog, hoeveel helderheid heb je nodig als je in het donker zit :)

Lampen maken ook warmte... dus die minimaliseer ik ook (darkroom :))

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LED backlit scheelt je sowieso in de warmte.
Ik heb een LG 22" LCD ccfl backlit monitor en een LG 47 LED backlit TV, en de LED backlit geeft toch echt een stuk minder warmte af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een paar Watt besparen op een monitor maar dan wel extra vermogen vragen voor je GPU om beide monitoren aan te spreken (al dan niet dual screen gamen). Volgens mij is dat een beetje water naar de zee brengen; het panel kan dan wel 9W verstoken maar dat zegt bijvoorbeeld niets over de efficiency van de voeding.

Stel je voor dat Philips voedingen inkoopt bij een Chinese eBay'er en die zijn 50% efficient, trek je alsnog minstens 18W uit het stopcontact per Philips-monitor. Denk dat we allemaal wel weten hoe snel die blokvoedingen warm worden.

Daarbij, maar dat is puur om jouw topic niet van een slotje te laten voorzien: gebruik Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif en post niet meerdere keren na jezelf. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2012 23:15 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Onbekend

Onbekend

...

MAX3400 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:15:
het panel kan dan wel 9W verstoken maar dat zegt bijvoorbeeld niets over de efficiency van de voeding.

Stel je voor dat Philips voedingen inkoopt bij een Chinese eBay'er en die zijn 50% efficient, trek je alsnog minstens 18W uit het stopcontact per Philips-monitor. Denk dat we allemaal wel weten hoe snel die blokvoedingen warm worden.
Als je een apparaat koopt, dan staat toch het vermogen van het totale apparaat aangegeven? Dat is dan inclusief adapter.

Maar bij deze 9W monitor heb je gelukkig geen adapter want de USB-aansluiting levert ook meteen de benodigde stroom. (En de computerkast staat buiten de ruimte, dus die warmte hoef je niet mee te tellen.)

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-02 18:54
De monitor is eerste helft van dit jaar aangekondigd:
nieuws: Philips introduceert via usb gevoede 22"-monitor

Zoals anderen ook aan hebben gegeven, er kan nog wel een addertje onder het gras zitten (aangezien ook de data over USB overgezet moet worden).
Pagina: 1