Drivers onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
Beste tweakers,

ik heb een enorme noobvraag, maar ik kom er gewoon echt niet uit. Ik heb onlangs dankzij jullie goede adviezen de Dell Inspiron 15R SE besteld en deze heb ik nu ook binnen. Omdat de standaard windows 7 installatie erg veel extra software bevat die ik liever niet heb, heb ik besloten mijn eigen kale windows7 ultimate te installeren. Nu is dat geen probleem, behalve dat er na de installatie 1 apparaat is waarvoor de drivers niet vindbaar zijn. En dat is de Universal Serial Bus (USB) Controller. Ik heb wel USB 3.0 drivers kunnen installeren, maar mijn gewone 2.0 apparaten werken nu niet. Ongelofelijk, want dit zou zo simpel moeten zijn. Maar de driver cd, de automatisch drivers vinden via windows en de support site van dell bieden allemaal geen uitkomst. Ik weet niet of ik het in de juiste topic plaats en ik weet dat het een stomme vraag is, maar kan iemand me helpen?

Verwijderd

Chipset drivers van de Dell site installeren is (denk ik) de oplossing.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 12:55

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Dell's service tag invoeren op de download pagina, dan vind je al je benodigde drivers...

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Mediokas
Dat is het hem juist, dat heb ik allebei al gedaan en die driver blijft in apparaatbeheer staan met een uitroepteken en mijn usb apparaten worden niet herkend

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
volgens mij is usb3 BWC dus dat 1.1 en 2 er ook gewoon op werken denk zelf dat bij je drivers van 3.0 ook al wat fout is gegaan , kun je die niet uninstallen en dan toch via de dell site drivers downloaden . soms moet je ook gewoon windows even laten updaten voor je drivers instald

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Ik heb een keer meegemaakt dat met de driver usb 3.0 netjes aangegeven werd als geïnstalleerd in apparaat beheer, maar dat er nog 2 onbekende apparaten erbij verschenen na de installatie. Ik heb bij die 2 onbekende apparaten het pad aangeven naar de inf files van de USB3 driver en hij installeerde die succesvol. Alles liep goed daarna.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je kan ook Driver Genious Pro even laten scannen en kijken wat daar uit komt!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Waarschijnlijk heb je de verkeerde usb3 drivers geinstalleerd, dan blijft dat uitroepteken staan. De-installeer de drivers die je nu hebt, en installeer de juiste drivers van de website. Zoeken op service-tag werkt bij Dell het meest nauwkeurig. Usb2 drivers heb je niet nodig, worden altijd vanzelf door windows 7 herkend. Ik doe altijd herinstallaties op die manier zoals jij beschrijft. Dus met een OEM windows dvd en gedownloadde drivers, zonder gebruik te maken van een recovery dvd.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Mediokas
Ik heb alle drivers eraf gegooid en via mijn servicetag opnieuw geinstalleerd. Nog steeds blijft het uitroepteken staan en kan ik mijn usb apparaten niet gebruiken. Als ik mn laptop opnieuw opstart en mijn usb stick zit erin moet ik zelfs mijn usb stick eruit halen voordat ik kan opstarten. Ik heb nog geen usb 3 apparaten om te controleren of die wel werken, maar dit is toch wel erg vreemd. Ook na het installeren van 120 windows updates werkt het nog niet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan zoek je op vid/pid of vendor/product id naar een driver toch ?

Iperf

• Mediokas
Nee ik ga in mijn account naar mijn servicetag en download dan alle drivers die ik er bij mijn product horen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh.....je koopt een nieuwe laptop en er werkt iets niets...volgens mij is dan de enige juiste plaats DELL Support... :+

Wel vreemd dat de juiste drivers niet op de cd staan..dat heb ik nog nooit meegemaakt. Weet je zeker dat het niet gewoon een setup is die je moet runnen vanaf de cd..?

• Mediokas
Ik heb alle drivers van de support cd geinstalleerd, daar zit geen setup bij, dus die moest ik 1 voor 1 doen. Toen het niet werkte heb ik hetzelfde trucje herhaald via de dell support site met mijn servicetag, zelfde resultaat. Ik heb dus ook nog nooit meegemaakt dat er na het installeren van alle bijbehorende drivers een driver mist. Ik zal morgen maar even contact zoeken met de support chat daar.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Mediokas schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:28:
Ik heb alle drivers van de support cd geinstalleerd, daar zit geen setup bij, dus die moest ik 1 voor 1 doen. Toen het niet werkte heb ik hetzelfde trucje herhaald via de dell support site met mijn servicetag, zelfde resultaat. Ik heb dus ook nog nooit meegemaakt dat er na het installeren van alle bijbehorende drivers een driver mist. Ik zal morgen maar even contact zoeken met de support chat daar.
;-) ik denk dat de snelste oplossing is....althans da's de ervaring die ik heb.

• Mediokas
TheVMaster schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:30:
[...]

;-) ik denk dat de snelste oplossing is....althans da's de ervaring die ik heb.
Ik ga het op die manier proberen, bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

FastPinguin schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:51:
Ik heb een keer meegemaakt dat met de driver usb 3.0 netjes aangegeven werd als geïnstalleerd in apparaat beheer, maar dat er nog 2 onbekende apparaten erbij verschenen na de installatie. Ik heb bij die 2 onbekende apparaten het pad aangeven naar de inf files van de USB3 driver en hij installeerde die succesvol. Alles liep goed daarna.
Dit kan het inderdaad ook zijn, heb ik ook weleens gehad. Gebruikelijk bij Dell is dat als je zo'n driver installeert, dat die zich uitpakt naar (een submap van) de map C:\Dell. Je gaat naar apparaatbeheer, rechtsklikt op een apparaat met uitroepteken, kiest stuurprogramma's bijwerken. Nu kun je kiezen voor "automatisch zoeken"="op internet zoeken (windows update)" of "op mijn computer zoeken"="lokaal harddisk/cdrom". Kies die onderste en dan dat je handmatig wilt zoeken en geen installatiedisk hebt. Dan vraagt hij waar hij moet zoeken, blader dan naar de map C:\Dell. Hij zal dan die map inclusief submappen gaan doorzoeken. Als het goed is staan daar ook die inf bestanden voor usb3 en gaat het vanzelf goedkomen. Herhaal deze procedure voor alle apparaten met uitroepteken.

Zelf persoonlijk maak ik altijd een backup van de oude situatie, met name van de map C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository gezien daar alle drivers staan. Maar daar heb jij nu niets meer aan, gezien je de oude windows bestanden niet meer hebt. Ook is dit eigenlijk meer van belang voor B-merk computers waarbij de drivers vaak moeilijk te vinden zijn. Bij Dell is de website prima verzorgd.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1