• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Hoi,

Ik heb vandaag op mijn werk een idee gekregen waarmee ik misschien wat extra geld kan verdienen. Ik wil producten via marktplaats verkopen. Wat voor product, weet ik nog niet.

Ik wil producten, in de trant van usb-sticks of telefoonhoesjes, verkopen op Marktplaats om zo wat extra geld te verdienen. Maar ik weet niet echt waar ik op moet letten als ik zo een handeltje moet starten.

Ik heb wel eens van mensen gehoord dat je eerst kopers moet krijgen (lees: een advertentie plaatsen) voordat ik het product heb ingekocht om ervoor te zorgen dat ik geen verlies draai. Maar dat snap ik niet, wat nou als ik het product helemaal niet krijg?

Kan iemand mij verder helpen en een beetje uitleggen waar je op moet letten?

Mvg,
Martin.

[ Voor 69% gewijzigd door Martindo op 16-08-2012 21:36 . Reden: Opzet van het bericht gewijzigd. ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:30

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

En waarom zou iemand anders ze niet op e-bay kopen ?
Het is hoe dan ook wel veel werk voor een hele kleine marge in een markt die al vrijwel overspoeld is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat is je toegevoegde waarde precies? Oftewel, waarom zouden mensen niet direct op eBay kopen in plaats van bij jou?

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-05 17:51
Let ervoor op dat er niet te veel marge zit op een telefoonhoesje (zeker met dure verzending), de concurrentie is vrij hard

• Martindo
Ik kwam dus eigenlijk op het idee van telefoonhoesjes, natuurlijk kan het ook iets anders zijn. In ieder geval ga ik de beginpost veranderen aangezien ik mijn vraag anders had moeten stellen ("Producten doorverkopen op Marktplaats").

[ Voor 42% gewijzigd door Martindo op 16-08-2012 21:32 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Martindo schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:24:
* Als ik een website start, lijkt het mij logisch dat ik erbij moet denken dat het dan een bedrijfje wordt waarbij ik me dus ook moet aanmelden bij KvK (correct me if I'm wrong)
Je kunt ook als particulier een website starten, daarvoor hoef je geen bedrijf en/of KvK te hebben. Als je webshop goed gaat lopen kun je altijd nog een bedrijf starten en je bij KvK inschrijven. En daarna je website "verhuizen" van particulier naar zakelijk. In jouw geval lijkt het me verstandig om het gewoon nog even als particulier te gaan doen, zolang je nog niet weet of je handel een succes gaat worden.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Martindo
Oké, bedankt. Dan weet ik dat in ieder geval.

Nu heb ik wat plekjes gevonden waar je ze goedkoop kan krijgen, wel zijn dit partijen (boven de 50, 100 of 200 stuks voordat het besteld kan worden). Ik spreek hier dan over USB Flash Drivers van 4 tot 32GB.

Zijn er keurmerken voor internationale webshops dat ze legale apparaten verkopen (niet dat ik geflashte drives binnen krijg die eigenlijk 4GB zijn terwijl er 32GB aangegeven wordt..)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja mag best gewoon zeggen dat je wil inkopen van websites als focalprice, dealextreme etc. :+?
Ze zullen iig wel uit China komen neem ik aan? Daar zijn niet echt keurmerken voor nee, dan moet je op recensies afgaan. Denk je wel aan invoerrechten?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Martindo schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:31:
Ik kwam dus eigenlijk op het idee van telefoonhoesjes, natuurlijk kan het ook iets anders zijn. In ieder geval ga ik de beginpost veranderen aangezien ik mijn vraag anders had moeten stellen ("Producten doorverkopen op Marktplaats").
Het probleem met telefoonhoesjes / usb-sticks etc is dat het allemaal goedkoop is, dat betekent dat je een kleine marge max haalt. Dat betekent weer dat je enkel kan verdienen als je groots inkoopt / verkoopt en dat betekent bij MP etc weet dat je giga-veel verzendkosten hebt die in je marge snijden. Terwijl je buurman 5.000 heeft geinvesteerd in een zakelijke verzending bij TNT en die dus veel minder onder de verzendkosten lijdt en die kan zijn spul dus goedkoper aanbieden dan jij.

Op kleine producten is de shipping / handling veelal een te grote factor in de prijs. En op een overspoelde markt kan je dan enkel meedoen als je die shipping / handling verlaagt door er grof geld tegenaan te gooien.

Met grotere / duurdere producten kan je nog enigszins een handeltje drijven, maar het kleine / goedkope spul daar moet je eerst grote investeringen voor doen om dan na een tijd pas een beetje winst te zien komen.
Martindo schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:53:
Zijn er keurmerken voor internationale webshops dat ze legale apparaten verkopen (niet dat ik geflashte drives binnen krijg die eigenlijk 4GB zijn terwijl er 32GB aangegeven wordt..)
Als je handel wilt drijven en winst wilt maken moet je juist wegblijven bij die keurmerken. Het spul met keurmerken (als die al gehanteerd worden en niet ook gewoon nagemaakt worden in china) kost je gewoon meer.

Voorkomen dat je geflashte drives krijgt is gewoon contact zoeken, praten en goede gut-feelings hebben.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:36

Barrycade

Through the...

Martindo schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:53:
Oké, bedankt. Dan weet ik dat in ieder geval.

Nu heb ik wat plekjes gevonden waar je ze goedkoop kan krijgen, wel zijn dit partijen (boven de 50, 100 of 200 stuks voordat het besteld kan worden). Ik spreek hier dan over USB Flash Drivers van 4 tot 32GB.

Ik neem aan uit China? Hou je dan wel rekening met in de importkosten die dan waarschijnlijk om de hoek komen kijken bij dat soort aantallen?
E-bay met goede ranking zou wat kunnen zeggen.
Maar die kopen het ook weer ergens in. Dus in het ergste geval heb je 100 boze klanten.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:44

DropjesLover

Dit dus ->

Als je een bedrijfje/handeltje wil starten, dan moet je onderscheidend zijn.
Met telefoonhoesjes en usb sticks ben je dat gewoonweg niet.

Die dingen kopen mensen meestal al bij hun andere aankopen, bij de zelfde al-dan-niet-fysieke shop (ivm verzendkosten).

Er zijn op marktplaats al genoeg aanbieders die dingen bestellen bij Dealextreme.com en dat gewoon laten dropshippen, en daar wat marge op draaien.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Anoniem: 318025

I been there and done that, ik verkocht iPhone accessoires en er is op marktplaats zeker vraag naar zulke dingen, maar je moet het in inkopen en daarna moet je ook nog veel op mailtjes en vragen van potentiele verkopers gaan antwoorden.

Nu doe ik het gewoon niet meer, je kunt er wel een zakcentje mee verdienen maar neemt veel tijd in beslag en veel geld kun je niet vragen.

En als je gaat dropshippen daar zullen je kopers ook niet blij van worden, als je wat verkoopt moet je op voorraad hebben en dat rechtvaardigt ook jouw hogere prijs, via jou hebben ze het product veel sneller dan wanneer ze zelf vanuit China kopen.

Ik kocht altijd in op eBay en kocht nooit meer dan € 22 zodat ik geen doaune kosten hoefde te betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 16-08-2012 22:25 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:16
Zelfde hier, ik deed het via een webshop. Kost veel tijd, maar was wel lache om te doen. Beetje ondernemertje spelen, zo zag ik het. Dropshippen vanuit China is wel de moeite waard, maar de controle op de levering heb je niet en aangezien marktplaats voornamelijk bestaat uit idioten zul je veel gezeik moeten verwerken.

Gewoon proberen, kost je niets.

• Martindo
Nu heb ik dus een leverancier gevonden op internet die ze verkoopt in partijen van minstens vijftig stuks, is dat reëel? (ik heb het dan over usb-sticks) hoelang zou dat duren voordat je uit zo een partij heen bent?

Dat is wholesale, maar ik zou met kleine aantallen beginnen, ik heb ook producten gehad die ik uiteindelijk maar voor inkoop prijs verkocht heb want niemand wou het voor mijn prijs kopen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je stelt nu allemaal enorm generieke vragen waar gewoon geen antwoorden op zijn omdat het enorm afhankelijk is van omstandigheden, prijs en winstmarge.

Je moet uitrekenen wat een USB stick kost om in te kopen en daarna bij de klant te krijgen. Daar bovenop gooien wat jij wilt verdienen en dan je prijs uitrekenen. Het bedrag dat je dan overhoud moet je vergelijken met de concurrenten. Als jij duurder bent zal je ze niet kwijtraken. Ben jij 10 euro goedkoper raak je ze zo kwijt.

Persoonlijk heb ik het idee dat je geen flauw idee hebt wat je nu eigenlijk wilt en hoe zoiets moet. Je moet bepalen welke waarde jij kan toevoegen, als jij dat niet weet ga je per definitie falen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Martindo schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:27:
Nu heb ik dus een leverancier gevonden op internet die ze verkoopt in partijen van minstens vijftig stuks, is dat reëel? (ik heb het dan over usb-sticks) hoelang zou dat duren voordat je uit zo een partij heen bent?
Ben je te duur: Heel lang. Ben je goedkoop, 1 week. Zijn ze mooi, of lelijk. etc..etc..

Allemaal factoren die puur op smaak en prijs gebaseerd zijn. Daar is dus niet echt iets nuttigs over te vertellen.

Maar vergeet ook niet dat "officieel gezien" die inkomsten uit die verkopen ook nog even belasting over mag gaan afdragen. Hoeveel dat is, ligt aan het inkomen wat je nu al hebt. Voor de laagste schaal, zal van elke 100 euro die je verdient, 33,10 euro aan de belasting moeten geven, tenzij je wil gaan frauderen.

Denk dat zulke kleine/goedkope dingen niet echt rendabel zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 16-08-2012 22:31 ]

Ey!! Macarena \o/

• Gomez12
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:20:
Nu doe ik het gewoon niet meer, je kunt er wel een zakcentje mee verdienen maar neemt veel tijd in beslag en veel geld kun je niet vragen.
HenkEisDS schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:26:
Zelfde hier, ik deed het via een webshop. Kost veel tijd, maar was wel lache om te doen.
Bedenk je wel dat tijd = geld. Wat ik over het algemeen hanteer voor mezelf is gewoon een uurtarief van 80 euro. Als je dus met het uitpakken / vragen beantwoorden van kopers / verzenden / klachten afhandelen van die 50 sticks 3 uur bezig bent, dan zou ik al 240 euro winst moeten hebben enkel om quitte te spelen.
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:29:
Dat is wholesale, maar ik zou met kleine aantallen beginnen, ik heb ook producten gehad die ik uiteindelijk maar voor inkoop prijs verkocht heb want niemand wou het voor mijn prijs kopen.
Dat is dus per definitie met verlies verkocht. Je hebt er altijd handeling aan.

Ik deed dat in vrije tijd, mijn vrije tijd kost geen 80 euro per uur hoor en wie het kleine niet eert is het grote niet waard word wel eens gezegd.

Dus als je van € 25, € 50 kan maken dan heb je toch een aardig zakcentje bij verdient, ik probeerde dus wel meestal 100% omzet te maken, dus als het mij € 1 inkoop koste dan verkocht ik het voor het dubbele.

Uiteindelijk heb ik er toch een klein zak centje aan verdient, we hebben het over paar 100 euro winst, maar ik had toen een iPhone dus alles wat ik verkocht was getest voor het opgestuurd werd.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die 80 euro is natuurlijk afhankelijk van hoeveel waarde je hecht aan je tijd en wat je tijdens je werk zou verdienen. Ik zou niet voor een paar euro per dag moeite gaan doen, dan zoek ik wel een baan. Echter voor 10+ euro per uur zou ik het tijdens mijn scholieren tijdperk nog wel de moeite waard vinden. Zo hecht iedereen er een andere waarde aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

-Tik en rekenfout-

[ Voor 96% gewijzigd door RaZ op 16-08-2012 22:47 ]

Ey!! Macarena \o/

• Martindo
Gelukkig kost een envelop maar acht cent, een stick kan ik voor $1 krijgen. Op zich goedkoper dan de schatting van jou. Ik ga eens uitrekenen hoeveel mij dat dan gaat kosten,

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En wat voor kwaliteit sticks heb je dan en ben je ook bereid garantie te verlenen? Gok dat het crappy sticks zijn die slecht presteren en niet lang mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tsurany schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:24:
En wat voor kwaliteit sticks heb je dan en ben je ook bereid garantie te verlenen? Gok dat het crappy sticks zijn die slecht presteren en niet lang mee gaan.
En die naderhand veel gezeik opleveren omdat de klant gaat mailen / zeuren over dat het niet snel genoeg is, dat hij defect moet zijn etc. etc.

En opeens kan je een 2e stick gaan leveren voor niets omdat de 1e echt kapot was etc etc.

En ondertussen lopen je kosten / tijd door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06
Tbh zou ik er niet echt aan beginnen tenzij je veel tijd te besteden hebt .... en je er wat meer in verdiept hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoop negatieve reacties hier. Begrijpelijk, gezien de vragen die je stelt.

Ik zou zeggen, als je €50 of €100 hebt liggen: probeer het gewoon en kijk waar het schip strandt. :) Voor €50 een ervaring rijker en/of een illusie armer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:58

Emiel1984

Made in NL

MrAcid schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:12:
Hoop negatieve reacties hier. Begrijpelijk, gezien de vragen die je stelt.

Ik zou zeggen, als je €50 of €100 hebt liggen: probeer het gewoon en kijk waar het schip strandt. :) Voor €50 een ervaring rijker en/of een illusie armer.
Helemaal mee eens en zoals met alles zal je toch moeten investeren voordat je werkelijk wat kan gaan verdienen. Mischien gaat het in het begin wat minder wantr je zal toch (positief) bekent moeten worden en dat kost ook tijd. In het begin investeer je wellicht meer dan het opbrengt maar door de ervaring die je daarbij krijgt kan je wellicht een manier vinden om wel winst te creeeren en die stap voor stap verbeteren.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Tsurany schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:24:
Idd, met een beetje pech krijg je een tweaker als boze klant, die meteen met rechtzaken, compensatie's en advocaten begint te dreigen :') ;)
Ik denk dat de marge op die dingen te klein is om er een beetje geld aan te verdienen, als hobby.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, wil je er als hobby mee bezig zijn moet je het leuk vinden om te doen ondanks een matige financiele beloning. Wil je er geld mee verdienen moet je het groots aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Het rekensommetje is natuurlijk ingewikkelder dan verkoop - verzendkosten - enveloppe - inkoop. Zodra jij een partij inkoopt om te verkopen, ben je BTW-plichtig. Daarnaast (als je ze uit China haalt) ben je importeur, en dus civielrechtelijk aansprakelijk voor schade. Zou een telefoonhoes strepen achterlaten op de telefoon of een USB stick om wat reden ook maar een PC slopen, dan kun je niet met het vingertje naar de fabrikant wijzen. Jij bent importeur in de EU, en dús aansprakelijk. Heb ik het nog geeneens over (moet je even uitzoeken) hoe het zit met de CE-certificering.
Heb je -just in case- een rechtsbijstandverzekering, en zoja; dekt deze ook bijstand voor ondernemers?

Hoewel de kans dat er iets dergelijks gebeurt natuurlijk vrij klein is, zijn het wel aspecten om rekening mee te houden. Het kán namelijk wel dergelijk gebeuren, en dan kan het een dure ervaring worden.
Aan de andere kant; misschien heb je een gat in de markt en ben je over een jaar miljonair. Je weet het niet. Bereid om de gok te nemen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Kijk eens op de markt door de weeks of in het weekend. Ik denk dat je heel moeilijk nog verdienen kunt met iets waar al veel aanbod van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je onder de € 22 importeert betaal je helemaal geen douane belasting, zo pak ik dat ook aan met bestellingen voor mijzelf, meer bestellen zou dan wellicht goedkoper zijn maar PostNL wilt dan zijn inklaringskosten en de douane zijn belasting.

Mensen die dit spul van marktplaats kopen weten dat het geen A merk kwaliteit spul is, daar is de prijs ook naar, dus je hoeft echt geen garantie te verlenen en daarnaast als het als particulier doet dan is het ook anders als je een bedrijf was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:10
Martindo schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:04:
Gelukkig kost een envelop maar acht cent, een stick kan ik voor $1 krijgen. Op zich goedkoper dan de schatting van jou. Ik ga eens uitrekenen hoeveel mij dat dan gaat kosten,
Als je al 8 cent wilt betalen voor een simpele envelop, dan ben je al een slechte ondernemer.
Want die dingen kun je al voor minder dan de helft krijgen.
Just my idea.

En zoals eerder vermeld:
Voor een paar tientjes, doe je ding, enjoy en kijk hoe het gaat.
En voor het echte lucratieve: dan moet je iets nieuws hebben of echt onderscheidend zijn.

En je kunt wel zeggen : wie het kleine niet eert is het grote niet waard.
Maar je gaat zóvéél -idiote, achterlijke en tijdverspillende- mails krijgen, en dat vind ik het echt niet waard bij een zeer kleine marge.
Ik word er al gek van bij mij privé spullen die ik verkoop (met hoge waarde) en dus ook veel marge.

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 17-08-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:54:
Mensen die dit spul van marktplaats kopen weten dat het geen A merk kwaliteit spul is, daar is de prijs ook naar, dus je hoeft echt geen garantie te verlenen en daarnaast als het als particulier doet dan is het ook anders als je een bedrijf was.
Ja, en daar ligt natuurlijk de crux. Want wanneer verkoop je als bedrijf? Is dat als je een KvK-registratie hebt? Als je als bedrijf zijnde naar buiten treedt; dus met handelsnaam etc.? Is het als je BTW afdraagt?

Je handelt formeel als bedrijf als je verkopen buiten de particuliere sfeer liggen. En dat liggen ze onder anderen als de handelsvolumes dusdanig groot zijn dat deze niet meer als particuliere verkoop aan te merken zijn. En ongebruikte telefoonhoesjes en/of usb-sticks in hoeveelheden van 25+ stuks inkopen met als oogmerk deze direct door te verkopen is zeker weten een handelsvolume groot genoeg om voor de fiscus aangemerkt te worden als bedrijf, met alle gevolgen van dien; verplichte zichttermijn, verplichte KvK-registratie, verplichte BTW-afdracht. Maar ook CBP aanmelding met dito waarborgen voor de opslag van persoonsgegevens van je klanten en zo zijn er nog meer aspecten.

Nogmaals; in 9 van de 10 gevallen is er geen haan die er naar kraait. Maar áls het mis gaat, dan ben je meer fucked dan je in eerste instantie zou verwachten.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Waarom probeer je niet een product te verhandelen waar echt behoefte aan is en waar je meerwaarde aan kan leveren? Tweedehandsfietsen opknappen en doorverkopen bijvoorbeeld.

USB stokjes en telefoonhoesjes zou ik aan grote handelaren overlaten ...

[ Voor 18% gewijzigd door qadn op 17-08-2012 10:36 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:54:
Als je onder de € 22 importeert betaal je helemaal geen douane belasting, zo pak ik dat ook aan met bestellingen voor mijzelf, meer bestellen zou dan wellicht goedkoper zijn maar PostNL wilt dan zijn inklaringskosten en de douane zijn belasting.

Dan ben je dus niet legaal bezig... Als ik iets koop, en het is binnen een korte tijd stuk (en het nieuw, dus niet 2e hands), reken maar dat ik dan terug ga naar de verkoper.
En steeds spullen importeren van 22 euro, waar ben je dan mee bezig :P dat is toch kleingeld man. Dan kan je beter bij de supermarkt gaan werken, verdien je wss meer.

En idd, dan kan je beter fietsen opknappen o.i.d.. Maak een dealtje met een oud ijzerboer ofzo, die hebben vaak fietsen waar wat aan mankeert maar die je vaak simpel kan fixen. Geef 5 of 10 euro per fiets, en knap ze een beetje op, en verkoop ze dan.
Bij m'n ouders in de buurt woonde dus zo'n oud ijzerboertje, die had elke week minstens 5 fietsen, die eigenlijk niet eens heel slecht waren (er mankeerde soms wat aan, lekke band, gebroken remkabel, missend zadel, dat soort spul). Die gingen uiteindelijk allemaal naar het oud ijzer

[ Voor 22% gewijzigd door -tom-562 op 17-08-2012 10:41 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395522

Zo vervelend vind ik dat persoonlijk...vroegâh was marktplaats particulieren die wat te verkopen hadden. Nu zie je niets anders dan mensen of bedrijven die er een slaatje uit proberen te slaan. Het hele mooie van internet was dat je in een hoop gevallen de middle man er uit kon halen. Voor sommige zaken wil je een middle man, voor andere niet.

Voor een USB stick, een mobielhoesje (???) ...? Dat zijn relatiegeschenk attributen, waarde nul. Worden gratis weggegeven. Die dingen die jij wilt kopen a 1 euro per stuk zijn die relatigeschenk meuk dingen, kwalitatief niet over naar huis te schrijven.

Maar...wat men al eerder hier vroeg...zoek je een hobby of wil je geld verdienen? In het geval van het laatste zou ik toch echt met een wat ...verrassender idee komen...één waarbij jij als middle man nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Men heeft wel degelijk behoefte aan goedkope telefoon hoesjes, mijn zus is een thuis gekomen met telefoon hoesje van € 10 gekocht bij de MM die krijg je op eBay onder de € 2 en als je dat in koopt dan kun je ze voor zo'n € 5 verkopen.

Maar ik zou er zelf ook geen moeite meer voor doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 17-08-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:56:
Men heeft wel degelijk nu aan goedkope telefoon hoesjes, mijn zus is een thuis gekomen met telefoon hoesje van € 10 die krijg je op eBay onder de € 2 en als je dat in koopt dan kun je ze voor zo'n € 5 verkopen.

Maar ik zou er zelf ook geen moeite meer voor doen.
...okay.
Geen idee wat je nu probeert te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij schilderde het af alsof het alleen relatie geschenken zijn, TS wil telefoonhoesjes verkopen dat zijn geen relatie geschenken en op marktplaats is daar zeker vraag naar.

En er zijn veel smartphones op de markt dus als je op meerdere smartphones richt dan kun je wel wat verdienen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 17-08-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
NeutraleTeun schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:03:
[...]
Als je al 8 cent wilt betalen voor een simpele envelop, dan ben je al een slechte ondernemer.
8 cent is een redelijk minimum voor bubbeltjesenveloppen. Als je mij kan vertellen waar dat goedkoper kan hoor ik dat graag.
Mocht je gewone papieren enveloppen bedoelen: die zijn voor minder dan een cent per stuk te koop, zelfklevend (dus niet vies likken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:59:
Jij schilderde het af alsof het alleen relatie geschenken zijn, TS wil telefoonhoesjes verkopen dat zijn geen relatie geschenken en op marktplaats is daar zeker vraag naar.

En er zijn veel smartphones op de markt dus als je op meerdere smartphones richt dan kun je wel wat verdienen.
Bij de MM krjig ik garantie, bij jou niet, lees ik net

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik trok een parallel met de items die als relatiegeschenk worden verkocht, met name USB sticks. Maar goed...
Dan alsnog verklaart het je post niet, iets warrigs over je zus en daarna de conclusie dat je er zelf geen moeite voor doet. Wellicht had je je zus even op ebay had moeten attenderen. Of op goedkopehoesjes.nl of superhoesje.nl of beschermhoes.nl of [insert_more_hoesjes_crap].

@TS: overig zijn genoemde websites de wat uitgebreidere uitwerkingen van jou idee. Alleen hebben deze mensen er wat omheengeknutseld op het gebied van marketing/ ondernemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
RemcoDelft schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:04:
[...]

8 cent is een redelijk minimum voor bubbeltjesenveloppen. Als je mij kan vertellen waar dat goedkoper kan hoor ik dat graag.
Mocht je gewone papieren enveloppen bedoelen: die zijn voor minder dan een cent per stuk te koop, zelfklevend (dus niet vies likken).
Het detailniveau waarop Tweakers de plannen van een jong (?) en enthousiast iemand de grond in trappen is weer ongeëvenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik bedoelde is dat niet iedereen de hoofdprijs voor iets simpels als een telefoonhoesje wilt betalen en ook niet iedereen wil daar twee weken op wachten.

En daar moet TS op in spelen, een goedkope prijs en meerdere hoesjes voor verschillende telefoons en dat is spul waar je geen garantie op hoeft te geven want het is niet kapot te krijgen.

Ik zelf recycle bubbelenveloppen trouwens gewoon, dat kan ik andere ook aanraden, is goed voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:09:
[...]

Het detailniveau waarop Tweakers de plannen van een jong (?) en enthousiast iemand de grond in trappen is weer ongeëvenaard.
Dan moet men geen vragen stellen waarvan het antwoord niet gewenst is.
Los van de wellicht wat botte manier van overkomen her en der, zijn er (gebaseerd op gegeven info van TS en bijvoorbeeld het feit dat sommige van ons al vrij lang ondernemers zijn ), best handige tips hier gegeven. Zijn orginele idee werd niet toegejuichd, er werd uitgelegd waarom niet en er werden suggesties, alternatieven aangedragen en websites genoemd van mensen die hem voor zijn gegaan. Er werden ook vragen gesteld, omdat men de info verstrekking wat matig vond.

Wat wil je dan nog meer? En nog iets...als dit iemand zijn plannen al de grond in stampt, een paar nukkige berichtjes op Tweakers, dan moet je wellicht wat onders gaan doen dan ondernemen.

Jouw goedbedoelde advies van "Joh, probeer het even voor een klein beetje geld ofzo" is leuk, maar lijkt met niet echt de vraag van TS beantwoorden. En ook al heb je €50/ €100 rondslingeren, dan lijkt TS me meer gebaat bij een inhoudelijke post over hoe je dit dan zou moeten oppakken. Hoe moet hij die €50/ €100 die ergens rondslingert gaan besteden? Hoeveel geld kan hij daarvan stoppen in een stukje marketing, onderscheidend vermogen t.a.v. alle 1000 anderen die hetzelfde idee hebben, inkoop van hoesjes, verzendkosten etc..?

Maar goed...en detailniveau is onmisbaar op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:25

iChaos

It's Lupus.

Dit plan ook al eens geprobeerd. Heb als 14-jarige meteen goede vriend een KvK nummer aangevraagd (wel als eenmanszaak, hij wist iets van een regeling om minderjarig te kunnen ondernemen als je ouders/verzorgers iets hebben gedaan met een studie op ondernemen oid.), webhost erbij, al met al ging er ca. 200 euro in denk ik. En dan kwamen we pas aan bij de producten.

Ca. 35 euro uitgegeven aan producten van DealExtreme; in-ear oordopjes, iPhone hoesjes, iPhone oortjes, en ga zo maar door. zat een marge op van 3 euro per product gemiddeld. Guess what: 3 bestelling in 2 maanden. Lag ook wel aan het feit dat ik toen niet de skills had om een website op te zetten die er echt strak uit zag.

Daarna de hele map van de site leeggemaakt, gewoon gestopt met de zaken. Die hoesjes en oordopjes raakten we voor volgens mij 3 euro winst kwijt, geen probleem: in 3 maanden hebben we er toch wel minimaal 15 verkocht, en we hebben nog een doos staan met spul voor als iemand er om vraagt. In ieder geval is het erin gestoken geld er zeker uitgehaald voor de producten, en dat KvK nummer en de webhost gebruiken we nu voor wat webdesign en development (en indien we ooit een ander project oppikken staat alles in ieder geval klaar) voor kleine bedrijven.

Daarna werd het pas echt lucratief. Die Chinese webwinkels verkopen/verkochten ook namaar in-ears van een niet nader te noemen merk wat jongeren tegenwoordig helemaal geweldig vinden en er 150 euro voor betalen. Ik bestelde er een in incl. doos voor 15 euro, anderen zagen het, en wilden ze ook hebben. Prima: 4 per keer laten inkomen, verkopen voor 30 per stuk, 60 euro winst pakken. Daarna nog een keer 3 of 4 laten komen, en we raakten ze allemaal makkelijk kwijt.

Daarna nog een enkele doos besteld, en die kwam niet meer aan. Daarna hadden ze alleen de oordopjes zelf, in een goedkoop plastic zakje voor 3.50. Daarvan 15 gekocht, verkopen voor 15. Binnen een maand alles uitverkocht, en ik denk dat we aan iets meer dan 200 euro winst zaten. Daarna kwamen die ook niet meer binnen, en de vraag nam af, dus zijn we er maar mee gestopt.

Maar het was een leuke ervaring, je ziet wat van het ondernemen, en als iemand van 16 die het ook heeft geprobeerd en een klein succesje heeft gemaakt in schoolomgeving kan ik je zeggen dat je voor die 50 euro die het je gaat kosten als je het op Marktplaats doet of IRL je weinig te verliezen hebt. Succes is niet gegarandeerd, en het is denk ik zeker geen methode om meer dan 300 euro per maand binnen te harken met wat kopen en verkopen, maar je leert wel de gang van zaken.

Daarnaast kan je de winst die je eruit haalt gebruiken als geld voor een grotere onderneming, als je er ooit iets meer geld tegenaan wil gooien.

Lekker doen dus! :) Als je de tijd ervoor hebt en niet kijkt op 50 euro in je portemonnee is het wel grappig om te doen en misschien heb je er een leuk zakcentje aan, en als je het echt goed doet en vanuit een klein begin naar iets groters kunt gaan is dat mooi meegenomen :) Maar daar heb je geluk, goede marketingskills, en meer voor nodig.

Ik raad je dus sterk aan om zoiets te proberen, weet je gelijk of het iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou trouwens gewoon iedere morgen je advertenties op marktplaats terug omhoog zetten, dat is een kwestie van copy paste van de advertentie tekst en gewoon mapjes op computer maken met de bijhorende foto's om in de advertentie plaatsen.

Daarna verwijder je de oude en je staat weer boven aan en ja dit werkt echt, want er verkopen zoveel mensen dit spul dat je advertenties geregeld moet vernieuwen.

Marktplaats mailt je daar zelf ook mee maar dan willen ze geld zien, terwijl je zelf ook gewoon kunt doen door methode gebruiken die ik noem.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 17-08-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:10:
Wat ik bedoelde is dat niet iedereen de hoofdprijs voor iets simpels als een telefoonhoesje wilt betalen en ook niet iedereen wil daar twee weken op wachten.

En daar moet TS op in spelen, een goedkope prijs en meerdere hoesjes voor verschillende telefoons en dat is spul waar je geen garantie op hoeft te geven want het is niet kapot te krijgen.

Ik zelf recycle bubbelenveloppen trouwens gewoon, dat kan ik andere ook aanraden, is goed voor het milieu.
Die sites bestaan al lang.. Zie post hierboven.

Ohjah, over het verhandelen van die namaak oordopjes, dat is gewoon illegaal. Dan kan je beter wiet verbouwen, koerier spelen etc., daar verdien je veel meer mee. Maar dat is een ander verhaal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 17-08-2012 11:33 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Anoniem: 395522 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:18:
[...]

Dan moet men geen vragen stellen waarvan het antwoord niet gewenst is.
Los van de wellicht wat botte manier van overkomen her en der, zijn er (gebaseerd op gegeven info van TS en bijvoorbeeld het feit dat sommige van ons al vrij lang ondernemers zijn ), best handige tips hier gegeven. Zijn orginele idee werd niet toegejuichd, er werd uitgelegd waarom niet en er werden suggesties, alternatieven aangedragen en websites genoemd van mensen die hem voor zijn gegaan. Er werden ook vragen gesteld, omdat men de info verstrekking wat matig vond.

Wat wil je dan nog meer? En nog iets...als dit iemand zijn plannen al de grond in stampt, een paar nukkige berichtjes op Tweakers, dan moet je wellicht wat onders gaan doen dan ondernemen.

Jouw goedbedoelde advies van "Joh, probeer het even voor een klein beetje geld ofzo" is leuk, maar lijkt met niet echt de vraag van TS beantwoorden. En ook al heb je €50/ €100 rondslingeren, dan lijkt TS me meer gebaat bij een inhoudelijke post over hoe je dit dan zou moeten oppakken. Hoe moet hij die €50/ €100 die ergens rondslingert gaan besteden? Hoeveel geld kan hij daarvan stoppen in een stukje marketing, onderscheidend vermogen t.a.v. alle 1000 anderen die hetzelfde idee hebben, inkoop van hoesjes, verzendkosten etc..?

Maar goed...en detailniveau is onmisbaar op Tweakers.
Dat snap ik, er staan ook zeker waardevolle adviezen in dit topic. Als ik het goed begrijp is TS echter 16 jaar en in eerste instantie niet van plan om hier zijn andere baantje voor op te zeggen of een gezin van te gaan onderhouden. Vandaar mijn "advies" en aanmoediging: koop voor €50 wat meuk op Deal Extreme en gooi het op Marktplaats, kijk wat er gebeurt. Ja, dat doen 500 anderen ook (is ook al genoemd in dit topic, dus dat weet hij inmiddels).

Dat er vervolgens een zijstraat ingeslagen wordt over enveloppen met plakstrips zodat je niet hoef te likken vind ik hilarisch en onnodig. Vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:38:
[...]

Dat snap ik, er staan ook zeker waardevolle adviezen in dit topic. Als ik het goed begrijp is TS echter 16 jaar en in eerste instantie niet van plan om hier zijn andere baantje voor op te zeggen of een gezin van te gaan onderhouden. Vandaar mijn "advies" en aanmoediging: koop voor €50 wat meuk op Deal Extreme en gooi het op Marktplaats, kijk wat er gebeurt. Ja, dat doen 500 anderen ook (is ook al genoemd in dit topic, dus dat weet hij inmiddels).

Dat er vervolgens een zijstraat ingeslagen wordt over enveloppen met plakstrips zodat je niet hoef te likken vind ik hilarisch en onnodig. Vandaar mijn reactie.
Ja, sorry, de brug naar de enveloppen had ik ook gemist.. ;) Vergeef me mijn wellicht wat sarcastische toon, ben wat pinnig merk ik.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Ik heb de twee nieuwe pagina's doorgelezen en ik merk dat de meningen verschillend zijn. Sommigen zeggen dat ik het gewoon moet proberen, anderen zeggen dat ik het niet moet doen omdat er een kleine winstmarge aan zit. En omdat ik twijfel, denk ik niet verder te gaan in telefoonhoesjes of usb-sticks. Nu kwam er iemand op het idee van fietsen repareren en doorverkopen, dat is inderdaad een leuk idee. Alhoewel ik helaas weinig ruimte heb hier omdat te doen, ga ik dat ook niet doen. Maar dat geeft wel aan dat ik het anders moet aanpakken.

Nou ja, als tweakers en computerkenner kan ik ook iets gaan doen als computers repareren, dit bijvoorbeeld aan huis doen o.i.d. Daar hangt wel weer een ander probleem aan en dat is dat er ook computerwinkels bij mij in t dorp zijn. Die zijn 'gecertificeerd', dat ben ik als hobbyist dus niet. Het lijkt mij logisch als mensen dan eerder naar de winkel stappen (alhoewel een winkel meer winst moet maken door hogere schulden dan mij).

Iemand ooit in Zuid-Frankrijk geweest? Misschien dat je daar wel eens hebt gezien dat er mensen zijn die van oud metaal beeldjes maken, misschien kan daar ook iets mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Martindo op 17-08-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Als je handig bent met je handen, waarom niet? Die vraag kun jij beter beantwoorden dan wij.
En ik denk dat je je daarin nog sterk vergist, dat mensen liever/sneller naar een computerwinkel gaan voor hun reparatie.

Je moet gewoon even bekend raken. Balletje loopt zo.
Jij bent een stuk goedkoper, en als jij dan gewoon in de avonduren kan komen (zonder dat hun eruit moeten, en extra voorrijkosten oid moeten betalen) dan denk ik dat de mond-op-mond reclame heel snel rond gaat.
Maar je moet dan wel weten wat je doet uiteraard.

Koop anders eens het boek "Ondernemen voor Dummies" of zo iets dergelijks.
Lees je eens in in het vak.

offtopic:
en wat betreft die enveloppen: een hoesje gaat prima zonder bubbels, en een USB stick eigenlijk ook wel. Die kleine bubbeltjes houden het breken/buigen niet tegen.

[ Voor 21% gewijzigd door NeutraleTeun op 17-08-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Martindo schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:44:

Nou ja, als tweakers en computerkenner kan ik ook iets gaan doen als computers repareren, dit bijvoorbeeld aan huis doen o.i.d. Daar hangt wel weer een ander probleem aan en dat is dat er ook computerwinkels bij mij in t dorp zijn. Die zijn 'gecertificeerd', dat ben ik als hobbyist dus niet. Het lijkt mij logisch als mensen dan eerder naar de winkel stappen (alhoewel een winkel meer winst moet maken door hogere schulden dan mij).
Pc's fixen als bijbaantje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Gomez12 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:32:

Bedenk je wel dat tijd = geld. Wat ik over het algemeen hanteer voor mezelf is gewoon een uurtarief van 80 euro. Als je dus met het uitpakken / vragen beantwoorden van kopers / verzenden / klachten afhandelen van die 50 sticks 3 uur bezig bent, dan zou ik al 240 euro winst moeten hebben enkel om quitte te spelen.
Of het is een verkapte zie mij eens 166400 euro (52*40*80) per jaar netto verdienen of je schat de situatie wat verkeerd in. TS is uit 1995, dus 16 of 17 jaar oud. Gemiddelde netto uurloon op die leeftijd zal iets van 5 euro per uur zijn, neem voor de zekerheid het dubbele. TS zou dus 10 euro per uur arbeid met zijn activiteit moeten verdienen wil het voor hem lonen. Half uurtje werk advertenties uploaden (zijn handige tooltjes voor), half uurtje werk verwerken van 10 orders. 1 euro marge per order en het loont. ;)

Maar je hebt wel een goed punt dat uren bijhouden inderdaad belangrijk is wil je kunnen zien of het loont en of je niet beter kunt gaan vakkenvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004

DropjesLover

Dit dus ->

Realisme zegt niet doen.
Levenservaring zegt doen.

Kosten voor levenservaring: €100.
Hell, ik heb ~€2000 in een auto gestoken en vervolgens naar een sloop gereden. Ik zal nu tegen mijn zoon precies het zelfde zeggen wat mijn vader bij aanschaf van die auto tegen mij zal zeggen. Mijn vader had ik nooit geloofd of echt van geleerd, nu wel :P

Wat ik probeer te zeggen; doen.
Er zijn vele manieren om het efficienter te doen, maar die vragen allemaal een fors grotere begininvestering (enveloppen worden goedkoper naarmate je er meer koopt, etc).
Maar dat kan je niet, dus gewoon voor die €100 eens proberen wat er gebeurt. In het slechtste geval bouw je voor jezelf een SSD van je overgebleven USB stickjes :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360606

Ik kan je afraden om producten te importeren uit China die al jaren bestaan en honderden concurenten op google, marktplaats en ook helaas tweakers (ja ik heb het over de mensen die hoesjes verkopen op tweakers :X ) te vinden zijn. USB sticks en telefoonhoesjes zijn daar een goed voorbeeld van. Ik spreek uit ervaring want enkele jaren geleden ben ik zelf begonnen met telefoonhoesjes. Uiteindelijk iets van 100 euro winst gemaakt, niet veel aangezien ik direct 100 had ingekocht. Er was simpelweg te veel concurentie om een hoge prijs te vragen.

Echter een jaar later een ander product, sloeg direct aan, veel concurenten maar ik kocht direct groot in waardoor ik veel goedkoper kon inkopen. Een groot risico omdat veel geld is geinvesteerd. Ik begon met een investering van 160 euro, na 2 maanden 4000 euro winst(omzet denk wel minimaal 10.000). Hooguit 5 uurtjes werk per week, niet gek voor een 18 jarige achter de pc :)

Paar (gratis :P ) tips:
- gebruik geen dropshipping, mensen willen geen 3 weken wachten tot ze hun product hebben en daarnaast lijkt het als je ze probeert op te lichten.
- maak goede foto's, email netjes met dingen zoals: Geachte.... Met vriendelijke groet,
- antwoord snel, klanten ben je zó kwijt
- wees niet gierig, als je de prijs laag genoeg maakt kan je zomaar 10 keer zo veel klanten krijgen
- ondernemen is een risico: groot inkopen kan leiden tot grote verliezen maar ook grote opbrengsten, als je niet bereid bent om een risico te nemen zou ik er niet aan beginnen.
- neem een product waar je nog een noemenswaardige marge hebt en niet al te veel concurentie
- kritisch kunnen denken zoals: waarom zou ik een usb bij jou willen kopen als ik bij de mediamarkt(of andere winkel) voor niet veel duurder een beter product krijg mét garantie?

Ik koop in ieder geval niet dit soort producten op marktplaats. Voor je het weet gebeurt dit:

Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/pics/11/04/fake-hdds/gsmarena_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/pics/11/04/fake-hdds/gsmarena_002.jpg
Bron: http://blog.gsmarena.com/...well-you-take-them-apart/

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 360606 op 18-08-2012 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En nu ben ik wel benieuwd met wat je van €160,- -> €4000,- maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:45

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

NeutraleTeun schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:58:
hier ben ik ook wel heel benieuwd naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360606

NeutraleTeun schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:58:
Dit is in stappen van weken gebeurd. Van 160 euro maak je in een week tijd 350 euro. Van 350 euro maak je 700 euro etc. In die 2 maanden is dat dus zo opgelopen tot een winst van 4k (alle inkoopprijzen, verzendkosten, invoerbelasting en dergelijke uit de omzet gehaald).

Productgroep laat ik in het midden, ik heb al genoeg tips gegeven ;)

Het is niet zo moeilijk als je denkt: telefoonhoezen hebben vaak een marge van 100-500% echter was dat niet mijn productgroep.

Voorbeeld: vele telefoonhoezen in China (en dan heb ik het over aantallen van 100 stuks per keer) kunnen worden gekocht voor zo'n 1 euro per stuk inclusief verzendkosten naar Nederland. Doorgaans zie ik dezelfde hoesjes op Marktplaats voor 5 euro (soms zelfs meer).

Dus je maakt van 100 euro > 500 euro mits je de klant de verzendkosten per PostNL laat betalen a 1 euro. 400 euro winst per maand. Van die 400 euro kan je 400 stuks inkopen en verkopen voor een waarde van 400x5=2000 euro. Het balletje gaat dus snel rollen. Echter 1 voorwaarde: je moet wel al die duizenden hoesjes kunnen verkopen in een bepaalde tijd wil je zulke bedragen kunnen maken, en dat kan nu juist niet met telefoonhoezen 8)7

Het kan dus met elk product: als je maar genoeg kunt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:03
Zit een vent op MP die verkoopt stofzuigers, zo'n 30/60 euro onder de goedkoopste NL prijs. Wij daar eentje besteld, blijkt er een engelse stekker op te zetten, besteld die gast ze van Amazon.co.uk. Vandaar ook geen verzendkosten...oplichters...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telefoon hoesjes voor de iPhone 4 in aanbieding bij big bazaar € 1,99 daar kun je dus als kleine particulier moeilijk mee concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Martindo schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:44:
Ik heb de twee nieuwe pagina's doorgelezen en ik merk dat de meningen verschillend zijn. Sommigen zeggen dat ik het gewoon moet proberen, anderen zeggen dat ik het niet moet doen omdat er een kleine winstmarge aan zit. En omdat ik twijfel, denk ik niet verder te gaan in telefoonhoesjes of usb-sticks. Nu kwam er iemand op het idee van fietsen repareren en doorverkopen, dat is inderdaad een leuk idee. Alhoewel ik helaas weinig ruimte heb hier omdat te doen, ga ik dat ook niet doen. Maar dat geeft wel aan dat ik het anders moet aanpakken.

Iemand ooit in Zuid-Frankrijk geweest? Misschien dat je daar wel eens hebt gezien dat er mensen zijn die van oud metaal beeldjes maken, misschien kan daar ook iets mee.
Telefoonhoesjes, USB-sticks, fietsen repareren, metalen beeldjes en computers repareren. Ondernemen doe je vanuit een idee/visie waarvan jij het idee hebt dat dit waarde toevoegt en dat mensen er daarom voor willen betalen zodat jij winst maakt.

Wat ik jou zie doen is geen visie. Je lijkt te denken dat een handeltje opstarten meer geld per uur op zal leveren dan de bijbaantjes die leeftijdsgenoten doen. Je wilt ondernemen om te ondernemen en hebt verder geen enkel idee hoe dat werkt. Je vraagt aan anderen ideeën over wat je kunt verkopen....

Als je werkelijk wilt ondernemen, neem dan een normaal bijbaantje en spaar van dit geld zodat je een budget beschikbaar hebt voor het moment waarop jij je gouden idee hebt bedacht.

Door beeldjes te maken of fietsen te repareren voeg je geen waarde toe. Je ondernemerservaring zal dan een teleurstelling worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Aghanim schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:52:
[...]

Telefoonhoesjes, USB-sticks, fietsen repareren, metalen beeldjes en computers repareren. Ondernemen doe je vanuit een idee/visie waarvan jij het idee hebt dat dit waarde toevoegt en dat mensen er daarom voor willen betalen zodat jij winst maakt.

Wat ik jou zie doen is geen visie. Je lijkt te denken dat een handeltje opstarten meer geld per uur op zal leveren dan de bijbaantjes die leeftijdsgenoten doen. Je wilt ondernemen om te ondernemen en hebt verder geen enkel idee hoe dat werkt. Je vraagt aan anderen ideeën over wat je kunt verkopen....

Als je werkelijk wilt ondernemen, neem dan een normaal bijbaantje en spaar van dit geld zodat je een budget beschikbaar hebt voor het moment waarop jij je gouden idee hebt bedacht.

Door beeldjes te maken of fietsen te repareren voeg je geen waarde toe. Je ondernemerservaring zal dan een teleurstelling worden.
Lul niet, alleen al het vertalen van Engelse teksten en deze bij je producten in het Nederlands zetten en vervolgens service in het Nederlands bieden is toegevoegde waarde. Nu zal hij niet direct een sustainable competitive advantage hebben, maar dat hoeft ook helemaal niet. Hij wil er niet rijk van worden, maar gewoon een centje verdienen.

@TS: Doen! Maakt niet uit wat, al verkoop je tweedehands afstandsbedieningen van oude televisies. Ook de ervaring die je op doet is wat waard en het is leuk voor op je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
HenkEisDS schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:25:
[...]

Lul niet, alleen al het vertalen van Engelse teksten en deze bij je producten in het Nederlands zetten en vervolgens service in het Nederlands bieden is toegevoegde waarde. Nu zal hij niet direct een sustainable competitive advantage hebben, maar dat hoeft ook helemaal niet. Hij wil er niet rijk van worden, maar gewoon een centje verdienen.

@TS: Doen! Maakt niet uit wat, al verkoop je tweedehands afstandsbedieningen van oude televisies. Ook de ervaring die je op doet is wat waard en het is leuk voor op je CV.
Serieus? In het geval van USB-sticks technische specs van Engels naar Nederlands vertalen een toegevoegde waarde? En er zijn nog geen 100en webshops die exact hetzelfde doen, goedkoper zijn omdat ze groot in kunnen kopen en naamsbekendheid hebben? Die bezitten allerlei 'SCA' zoals je dat zo mooi zegt :>

Tussen een centje verdienen en rijk worden zit een groot verschil. En hier ga je erg veel tijd in moeten steken om een uurloon vergelijkbaar met een normale bijbaan te kunnen verdienen. Dus als geld verdienen de belangrijkste reden is moet je het niet doen. Het is echter wel een goede ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 21-08-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:06:
Zit een vent op MP die verkoopt stofzuigers, zo'n 30/60 euro onder de goedkoopste NL prijs. Wij daar eentje besteld, blijkt er een engelse stekker op te zetten, besteld die gast ze van Amazon.co.uk. Vandaar ook geen verzendkosten...oplichters...
Oplichters? Gewoon erg slim, lijkt mij. Een stekker er af knippen en een andere er aan zetten, en daarmee 30-60 euro verdienen.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
joopv schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:21:
[...]

Oplichters? Gewoon erg slim, lijkt mij. Een stekker er af knippen en een andere er aan zetten, en daarmee 30-60 euro verdienen.

Bedankt voor de tip!
Plus dat het op een gegeven moment ook maar de vraag is of het niet bij de klanten zelf ligt. Ik bedoel als je een perfect Nederlands product wilt hebben dan ga je naar de winkel en betaal je die 30-60 euro meer.
Er is een reden dat die dingen goedkoper zijn, als je dan niet goed informeert wat die reden exact is dan kan je wel eens van een koude kermis thuiskomen, maar ik zou het geen oplichting noemen (of de adverteerder moet het adverteren met NL-stekker)
Pagina: 1