Toon posts:

Goed bord voor overklokken Celeron 433 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een Celeron 433 in een LX bord zitten met een convertertje. Verdere hardware:
128Mb PC 100
7,6 Gb Fireball
Matrox G400 32 Mb SH

Unreal en SOF draaien tamelijk kut met ca. 25 fps.
Ik wil nu een BX bord aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan adviseren over het volgende:
Welk BX bord met min.1 ISA slot is geschikt om die 433 Mhz naar 550 of hoger te klokken. Hierbij denk ik dan ook aan de fysieke ruimte voor adequate koeling. Deze mag natuurlijk geen DIMM of andere slots kosten.

Zelf dacht ik aan de Abit BE6-II.

Jullie mening?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
De Abit BE6-II is zeker een mooi bord, maar ik zou nu gaan voor een plankje met de Via Apollo Pro 133A, die heeft een hoop voordelen die de BE6-II niet heeft, zoals 133Mhz ram, AGP4x, enz...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:15

BrZ

Uhm Martijn, lijkt me geen goed idee, die chipset kan namelijk geen FSB van lager dan 100MHz aan, en het lukt je echt niet om een 433 op 100MHz te zetten (6,5 * 100 = 650MHz)

Dus ik zou toch echt voor een BX mobo'tje gaan. Die zijn trouwens ook veel stabieler en beter overklokbaar. De BE6-2 lijkt me inderdaad een goede keus, maar je kan ook ff kijken naar de BF6, is ook goed, enigste verschil met BE6-2 is dat hij 1 pci slot mist en dat er dan nog 2 extra IDE poorten op zitten (of precies andersom)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:05
Dat een via apollo pro133a geen 66Mhz aankan is onzin, de abit vt6x4 kan ook gewoon celerons aan. zie http://www.abit.nl/english/product/vt6x4.htm
Een i820 kan geen 66Mhz processoren aan, alleen 100/133 Mhz. Maar ik geloof niet dat een i820 een goede keus is....

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik wou net zeggen, ben ik nou achterlijk? :)
Nee, dat is het mooie van Via, ze maken gewoon chipsets die met al die CPU's compatible zijn. Intel komt met een nieuwe chipset waar de Celeron niet eens op kan, dat is pas een strategie. En dan hebben we nog niks gezegd over de kwaliteit van de chipset... :)

Via Apollo Pro 133A :P :P :P :P :P :P :P
Intel i820 :r :r :r :r :r :r :r

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar ik zou geen nieuw mobo kopen. Dan geef je 3 a 4 honderd gulden uit (k weet niet precies wat het kost) plus de kosten voor een goede koeler (min 50,=) en dan is het nog niet eens zeker dat alles goed gaat werken. 83 Mhz bus (541 proc) haalt hij meestal wel, maar kan de rest van je hardware het aan, je hdd?, je geluidskaart? etc. Die G400 haalt het zeker wel. Als je een beetje geld hebt zou ik eerder voor de proc + mobo upgrade gaan. Kun je meteen ook iets meer vangen voor de verkoop van je oude proc+mobo.

Verder snap ik niet dat het niet snel genoeg gaat bij jou. Ik kan Half-Life en Q3A in 800x600x32 toch zeker op 35 fps hebben. Ik heb een dual C433 met een G400 DH.

Verwijderd

Wanneer je puur voor de celeron gaat en het zeker wel weer een jaartje of war duurt voordat er weer een cpu upgrade plaats vindt raad ik je echt een BX mobo aan. Voor selderij opfokken is er geen betere. Denk je aan een P3 dan zou ik op dit moment voor een Apollo Pro mobo gaan(heb zelf MSI 6309) deze zijn perfect voor c'mine oc'ing. Nadeeltje van de Apollo chipset is wel dat de memory prestaties achterblijven op een BX. Ookal gaat dat met elke bios update beter...(valt bij de Asus P3V4X en 6309 erg mee trouwens, maar toch)

En BrZ, waar jij je info vandaan haalt weet ik niet maar niet meer zoveel onzin uitkramen. Apollo Pro geen FSB van 66Mhz en een BX is stabieler tsss....

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Heee...ik heb toevallig net m'n MSI 6309 bij vraag & aanbod gezet ;).

PC Specs

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

een via bordje wordt pas interresant bij bus snelheden ver boven de 100 mhz, vooral omdat de geheugen prestaties anders veel lager liggen als bij een bx mobo, en aangezien je een 433 celery nooit ver boven de honderd kan laten lopen lijkt een bx me de juiste keuze, te meer omdat agp 4x ook maar een marginale 5 tot 10% extra fps oplevert
, die heeft een hoop voordelen die de BE6-II niet heeft, zoals 133Mhz ram
mijn BE6-II 'ondersteunt' wel 133Mhz sdram :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1