• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:57
Hallo,

Onlangs heb ik een AMD Phenom X4 965( deze ) gekocht. Nu maakt de mee geleverde koeler ontzettend veel lawaai en wil ik graag een nieuwe koeler kopen. Ik heb alleen geen flauw benul welke geschikt is. Ik wil graag een stille koeler die met deze processor en dit moederbord kan werken.

Alvast bedankt!

• Seraph1987
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-05 14:55
Je hoeft niet zo zeer op je cpu te letten maar vooral op de socket. Zoek in de pricewatch een AM3 cooler uit en je hebt wat je wilt.

Persoonlijk heb ik een mugen 2 rev B, maar in de Best buy guide komt ook geregeld een goedkoper alternatief langs. De cooler master hyper 212 evo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:57
Maar hoef ik geen rekening te houden met de bevestiging van de koeler, aangezien er koelers zijn met 4 pinnen die in het moederbord moeten worden geklikt en koelers die je met een hendeltje moet vastmaken. En kunnen alle koelers de warmte van de processor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Zoek in de PW naar koelers voor am2 /am2+ / am3 /am3+ (of klik hier) Die zijn allemaal hetzelfde als de stockkoeler of geschikt qua bevestiging. Let wel even op de afmetingen van de koelers. Hoe groter hoe beter is kort door de bocht waar, maar het moet natuurlijk wel passen in je kast.

[ Voor 31% gewijzigd door Crahsystor op 17-08-2012 19:21 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraph1987
Poulske schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:36:
Maar hoef ik geen rekening te houden met de bevestiging van de koeler
Dat doe je door de juiste socket coolers te kiezen zoals ook crahsystor aangeeft. Mijn mugen heeft geloof ik 2 of 3 bevestigings-setjes erbij zitten waar je er dus maar 1 van nodig hebt.

Als je het gewicht leest in de specificaties van de coolers leer je heel snel dat de stock vaak mini blokjes zijn en de aftermarket of flinke blokken zijn of niet veel dikker maar wel veel breder (nodig in smalle kasten). Al dat extra metaaloppervlak is al een deel van de stilte en een grote diameter ventilator hoor je veel minder. Onder normale omstandigheden zijn ze dus veel stiller bij dezelfde prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om hierop door te vragen;
Ik heb ook een 965, en een pricewatch: Asrock 970 Extreme3. De meegeleverde koeler maakt inderdaad best veel lawaai, en ik zoek een stille.

Qua fans had ik al wat fysiek overlast, omdat 't intern geheugen nogal dichtbij zit. En dat zal met een koeler ook zo zijn ben ik bang, dus vandaar advies. Past het?!

Deze pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo zorgt voor 30 dBA op max, en 17 minimaal. Is dit qua prijs erg stil of kan ik stiller vinden voor ~22-25 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

De Hyper212 is echt een flinke slag groter (en is erg stil), kost 25,-

Grote voordeel van de 212 tov de Tx3 is dat de 212 gebruik maakt van een 120mm fan, waardoor evenveel lucht door een nog grotere heatsink kan drukken bij een langzamere fanspeed.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus groter is beter inderdaad! :p
Kan em voor 28,99 laten bezorgen. Das wel oké, ophalen is wat teveel werk voor 3 euro.

Dankje! Weg met die stock herriemaker!

Overigens, er moet apart koelpasta bijgekocht worden. Is deze goed?
http://www.4launch.nl/sho...8466#p-4-productid-003074

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraph1987
Meestal zit er een zakje koelpasta bij voor de eerste keer. Mocht je hem ooit wisselen dan heb je aparte pasta nodig.
Nu je het zegt, je moet inderdaad ook op je ram sloten letten. Ik heb gelukkig low profile reepjes, maar de 120mm fan van de mugen moet ik er afhalen als ik de reepjes er uit zou willen halen van de 2 naast gelegen sloten. Wie weet past de fan ook aan de andere kant maar eigenlijk is blazen door het koelblok beter dan aanzuigen.

Edit: Ik zie dat de Hyper Evo 2cm smaller is dan de mugen die ik heb dus misschien valt hij net niet over je ram sloten

[ Voor 12% gewijzigd door Seraph1987 op 21-08-2012 22:06 ]

Pagina: 1