Nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:

• JustNutszz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 21:15
Halo allemaal,

Het is een beetje ouderwets maar ik heb een Pc Desktop van het merk HP, alleen omdat het aantal jaren
terug is en me pc draait op pentium 4 wil ik graag een snellere processor. TYpe van mijn Desktop is M7280.nl,

Ondersteunende processoren die mijn moederbord aan kan,

het zijn er aantal maar heb deze drie opgeschreven,

Core 2 duo e6x00
Core 2 duo e4x00
Celeron D3xx series

Mijn vraag is,,? Hoe kan ik aan deze processoren komen en welke is het beste?

Dank u,

Groetjes Cem

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ten eerste: check welk moederbord je hebt en wat daar precies voor socket op zit. Dat betaalt je definitieve processormogelijkheden. Daarnaast moet het BIOS van je mobo compatible zijn, maar dat had je zelf ook waarschijnlijk al bedacht.

Hoe kom je aan die CPU's: http://tweakers.net/pricewatch/cat/647/intel-processors.html en dan kijken welke CPU's er geleverd worden.

Welke het beste is ligt er helemaal aan wat je situatie is, dus waar je je PC voor gebruikt. Snelheid is best leuk, maar verwacht geen wonderen ;)

Overigens vraag ik me serieus af of een P4 direct uitwisselbaar is met een C2D of een Celeron D qua mobo / socket, maar daar zullen andere ongetwijfeld meer over kunnen zeggen :)

Edit: overigens zit er volgens HP een Asus p5lp-le moederbord in.
I quote:
CPU/Processor
Socket: 775
Supports Pentium D (Smithfield) up to 3.2 GHz and Pentium4 (Prescott) up to 580 and 670
Nou ben ik niet helemaal thuis in processorenland, maar een Pentium D is niet perse een core2duo volgens mij. Maar correct me if I'm wrong :)

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 16-08-2012 19:09 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JustNutszz
Heey,

Nou moederbord heeft een socket van 775 als het goed is, ja wat ik ermee wil doen is gewoon wat nieuwere spellen kunnen spelen. wat kan ik het beste doen dan..?

opties?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kan een heel verhaal ophangen, maar ik zal het kort houden:

Vergeet het maar.
Is er wel bios support voor een dergelijke processor op dit stokoude bordje?
Een iets snellere processor zal niet echt veel uitmaken voor game prestaties, een grafische kaart wel
Een moderne grafische kaart zal geremd worden door de rest van het systeem, als de voeding het al trekt.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

The Eagle schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:04:
Nou ben ik niet helemaal thuis in processorenland, maar een Pentium D is niet perse een core2duo volgens mij. Maar correct me if I'm wrong :)
Nope, core2 zal niet werken lijkt het.
Cemalcicek7 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:21:
Nou moederbord heeft een socket van 775 als het goed is, ja wat ik ermee wil doen is gewoon wat nieuwere spellen kunnen spelen. wat kan ik het beste doen dan..?
Socket is niet het enige wat er toe doet. Nu zal hij er fysiek op passen maar de chipset ondersteunt geen core 2 (en dan zijn er mensen die blij zijn dat socket 775 zo lang mee ging... daar heb je dus helemaal niets aan).

Over wat je het beste kunt doen: een pentium 4/pentium D is behoorlijk gedateerd en niet snel genoeg voor moderne spellen. Als je toevallig een snellere pentium D voor een spotprijsje op de kop kunt tikken, leuk, maar geef er niet te veel geld voor uit. Want het blijft gewoon oud spul. Wil je echt nieuwe games spelen, dan ontkom je niet aan een nieuwer platform (volledig nieuw s1155 of zo, of eventueel een tweedehands AM3-setje als je het goedkoop wil houden).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• JustNutszz
Dus een andere processor zal ook niet echt werken i geus?

ik heb al een voeding van 700W erin gepropt 2 GB werkgeheugen en nog is een
nieuwe video kaart van Asus 9600 TOP 512MB en 256 bits..

Ik dach mis krikt het wel een beetje op met een nieuwe processor waarbij de games wat stabieler draai
zonder laggs..

hmm..

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Pentium D is wel sneller dan een pentium 4 dus het zal wel vloeiender gaan. Maar het is nog steeds niet veel soeps, dus nieuwe games kun je alsnog vergeten.

Hoogstens zullen lichtere games die je nu nét niet kan spelen nét wel te spelen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door bwerg op 16-08-2012 20:06 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• JustNutszz
Dus het is beter dat ik gewoon een nieuwe computer haal
en bedankt voor allen informatie.

Groetjes,

Cem

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren