vraagje van een leek (htpc)

Pagina: 1
Acties:

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-02 07:47
wie o wie kan mij helpen aan een zo goedkoopmogelijke htpc.
ik wil er via nieuwsgroepen mee kunnen downloaden, liefst via xbmc afspelen op mijn tv.
Weet dat jullie graag hebben dat er ook al wat vooronderzoek is gedaan, maar ik kom er niet uit, terwijl ik dacht dat ik er nog wel redelijk verstand van had.
Daarnaast wil ik er alleen nog een beetje op kunnen internetten, en mijn mail moet erop.

Hoop dat iemand mij kan helpen

dank jullie!

PSN: Wauzer010

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 23:08
let af en toe op de V&A... daar komen regelmatig wat langs.

virus problemen? ga over op linux!

• wauzer
v&a?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 12:44

Carpe Diem

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 22:24
#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech CA-0130€ 23,40€ 23,40
1Crucial CT2KIT25664BA1339A€ 31,15€ 31,15
1Intel Core i3 2100 Boxed€ 107,40€ 107,40
1be quiet! BN081€ 29,90€ 29,90
1Samsung 830 series 128GB€ 98,80€ 98,80
1Asrock H61M-GS€ 41,95€ 41,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 332,60

zoiets is prima voor jouw doeleinde. Je kunt ook nog voor een AMD systeem gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 63,95€ 63,95
1Antec One€ 46,87€ 46,87
1be quiet! BN081€ 29,90€ 29,90
1Samsung 830 series 64GB€ 63,-€ 63,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 43,45€ 43,45
1AMD A6-3650 Boxed€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 317,07

Persoonlijk zou ik voor intel gaan, maar voor een htpc maakt het niet zoveel uit.

en kast is natuurlijk persoonlijk, die moet je zelf uitzoeken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dat er ook al wat vooronderzoek is gedaan, maar ik kom er niet uit
Dat kan, en daarom willen we best meedenken maar op dit moment geef je ook niet aan wat je wel al hebt uitgezocht, wat je budget is, welke openstaande vragen er precies zijn en in hoeverre je op GoT of elders al voorbeelden of andere zaken had gevonden die je "sowieso" op een HTPC wil hebben.

@kaygoffin: mooie configuraties maar ik denk dat de SSD snel een beperkende factor wordt als topicstarter via nieuwsgroepen iets van 40GB aan RAR's binnentrekt, dan moet uitpakken maar ook zijn huidige library online moet hebben staan.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2012 16:49 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Maar om je toch iets op weg te helpen:
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Veel leesplezier!

edit:// twee maanden geleden vroeg je het ook - beschrijf anders duidelijk wat je niet snapt of waar je vast loopt.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 16-08-2012 16:57 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• wauzer
Ik ben continu aan t zoeken, maar weet niet wat wel en niet overbodig of nodig is.
Vandaar dat ik volgens mij duidelijk aangaf wat ik er mee wilde. Simpel internetten, youtube, mailen en daarnaast via nieuwsgroepen (hd)films downloaden.
Qua budget, letterlijk zo min mogelijk. Ik weet niet wat voor bovenstaande eisen het minimum is.

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:44

Multensor

wtf

Bovenstaande ziet er prima uit, maar ik zou de SSD overslaan als je een zo goedkoop mgogelijke wilt.

erhmm.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Maar zit je probleem in de hardware (waar je veel tips voor hebt gekregen in beide topics) of in de software?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• wauzer
de hardware. Het zegt mij simpelweg allemaal niks

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Is dit dan niet gewoon een optie?
http://aldi.medion.com/md8372/nl/?refPage=medion
http://technieuws.com/107...-pc-s1000d-mini-computer/

Kan je weinig aan veranderen maar ook weinig aan verprutsen?
Grafische kaart lijkt me sterk genoeg en via USB kan je alle opslag uitbreiden die je ooit wil. XBMC bedien je dan via je smart phone.

[ Voor 42% gewijzigd door franssie op 16-08-2012 17:22 ]

• wauzer
op het eerste gezicht wel, buiten het uiterlijk ;-) maar kam hem uit zicht zetten.
Loopt alles hier wel soepel op, hd films van 12gb? het downloaden repareren en uitpakken met sabnzb?

Zo ja zou het ideaal zijn

• MAX3400

MAX3400

wauzer schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:15:
de hardware. Het zegt mij simpelweg allemaal niks
Je bent al twee maanden aan het zoeken/bedenken/lezen maar het zegt je helemaal niks? Mag ik dan subtiel opmerken dat het installeren en onderhouden van een HTPC (of dat nou Windows, Linux, XBMC of andere software is), ook niet geheel foolproof is.

Misschien is het simpeler, maar wel duurder, om een paar zaken te zoeken die kant & klare XBMC-machines leveren en daar te bestellen? Want het lijkt me toch sterk dat je in 2 maanden lezen het verschil tussen een Atom en een i3 of een SSD of HDD niet weet.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ALs het eenmaal basic werkt (zonder IMDB grabbers en dat soort candy) blijft het over het algemeen wel goed werken vind ik (ervaring met OSX).

Of deze computer ook de allerhoogste bitrates aankan weet ik niet.

• wauzer
Haha, weet de verschillen ongeveer, al zou ik er zomaar naast kunnen zitten.
En ik heb die 2 maanden nergens gezegd he. Ik heb mijn oude pc weer geinstalleerd, met linux ubuntu erop, gaat nu allemaal iets soepeler maar vindt t toch niks (de pc dan).

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Maar aangezien je niet aangeeft waarom je oude pc niets is, is het misschien een idee om onder ubuntu XBMC te draaien, wat ervaring op te doen zodat je beter weet wat je zoekt en waar de knelpunten zitten? Dat ben ik nl wel met MAX3400 eens, de vraagstellling mag wel wat specifieker en er valt een hoop te leren/spelen met XBMC en de software eromheen.

• wauzer
Jij zegt t. Enige tips dan waar de basis duidelijk voor iemand die niks weet staat beschreven?

• MAX3400

MAX3400

wauzer schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:52:
Jij zegt t. Enige tips dan waar de basis duidelijk voor iemand die niks weet staat beschreven?
+
wauzer schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:36:
Haha, weet de verschillen ongeveer, al zou ik er zomaar naast kunnen zitten.
Ik kan helaas niet ruiken wat jouw kennis dan wel is (wederom een tekort aan informatievoorziening) maar je zou allicht eens wat benchmarks & reviews kunnen lezen op T.net of andere hardware-sites. Ook het doornemen van aanverwante topics zijn een mooie bron; vaak staan daar hele conversaties van mensen die iets zoeken en met uitleg van anderen tot een conclusie komen.

En, aangezien het toch over een HTPC gaat: waarom niet een forum lezen van bijvoorbeeld XBMC; daar staan honderden, zo niet duizenden, dezelfde vraagstellingen wat men kan/moet kopen voor bepaalde eisen en wensen.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hier : http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=110

Samen met het tweakers topic dat ik eerder postte moet je een eind kunnen komen, zelfs met je huidige PC. Zolang je de software niet snapt heeft het aankopen van de hardware niet de grootste prioriteit.

• wauzer
ok dank jullie wel, ik zal mn best doen

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ok, succes!

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 22:24
MAX3400 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:49:
[...]
@kaygoffin: mooie configuraties maar ik denk dat de SSD snel een beperkende factor wordt als topicstarter via nieuwsgroepen iets van 40GB aan RAR's binnentrekt, dan moet uitpakken maar ook zijn huidige library online moet hebben staan.
Klopt ;) maar ik heb hier zelf een NAS staan, dus ik vergeet altijd HDD's erin te zetten :P
Pagina: 1