Stroomstoring gehad, sindsdien geven selecte sites problemen

Pagina: 1
Acties:

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 19:44
Als in de titel. Ik heb enkele weken geleden een stroomstoring gehad (duurde ongeveer 3 uur) en sindsdien zijn twee websites voor mij niet goed bereikbaar (nos.nl en deviantart.com).

De exacte problemen: Beide websites worden wel gevonden en ook gedeeltelijk ingeladen.
*Deviantart geeft echter geen afbeeldingen weer: sporadisch een paar, maar verder worden de afbeeldingen totaal niet ingeladen. De rest van de lay-out van de website komt wel goed over (het inladen van afbeeldingen op een art-site is nogal belangrijk)
*Nos.nl geeft geen afbeeldingen of lay-out weer, de website wordt in een soort textformat ingeladen. Hyperlinks werken wel, de lay-out na volgen van de hyperlink niet.

Het volgende heb ik gedaan:
*Stroom van de router afgehaald.
*Volledige geschiedenis van firefox verwijderd.
*Gecontroleerd of de websites in zouden laden via IE of Chrome.
*Firewall en virusscanner staan uit.
*Gecontroleerd of de websites goed in zouden laden via een andere computer in het netwerk.
*Tijdens het typen van deze post kwam ik erachter dat we nog een switch in het netwerk hebben. Ik heb mijn computer van de switch afgehaald en rechtstreeks aan de router gekoppeld, dit lijkt niet uit te maken voor deviantart, maar de nos site lijkt weer volledig en naar behoren te werken. Deviantart niet.

Verdere informatie:
*De router lijkt zich teruggezet te hebben op de fabrieksinstellingen, want toen ik bij de router wou inloggen, was het wachtwoord het bekende "admin" (dat is het nu uiteraard niet meer).
*De router is een KPN router (Gigaset SX551 WLAN dsl), de isp is KPN.
*Elke andere website werkt naar behoren.

Het is mij dus niet duidelijk hoe deze problemen opgelost kunnen worden en hoe ze exact zijn ontstaan, wel wanneer. Kan iemand mij hier meer over vertellen, of een mogelijke oplossing die ik nog niet heb geprobeerd geven?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als ik kijk op deviantart merk ik op dat bijna elke plaatje op de voorpagina een eigen domein heeft. Daaruit raad ik dat je dns problemen heeft.

-Stel eens een andere dns server in op je pc (niet op je router omdat:)
-Is je router wellicht gehackt en gaan alle dns request via een vage server? zodat bepaalde apps (banken?) omgeleid kunnen worden?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 19:44
O, dat ben ik vergeten te melden. Het veranderen van dns server op m'n pc heb ik ook al geprobeerd. Dit heeft ook geen resultaat gehad.

Hoe kan ik precies het mogelijk gehackt zijn van mijn router uitvinden? Ik vermoed dat ik bij de dns instellingen van mijn router moet kijken. Daaronder staat via het menu Internet -> Internet Connection -> DNS server het gebruik van een custom dns server uit. Maar in hoeverre kan ik daaruit afleiden dat de standaard dns server inderdaad gebruikt wordt?

Lijkt me verder wel toevallig dat de router direct na de stroomstoring gehackt is.

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb je al eens je cache leegemaakt? Lijkt dat bepaalde css bestanden niet geladen worden.

Tijdmachine | Nieuws trends

Verwijderd

KPN bellen en een nieuwe router vragen?