Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 20:41
Sorry voor de vage titel, maar kon het zo snel niet samenvatten. hieronder het verhaal.

ik heb sinds 2 weken een nieuwe pc. Het gaat hier om een i5 3570K Op een asrock extreme 4 moederbord. als GPU heb ik de 7850 van Asus. SSD is van samsung(128GB) Op de SSD staat Windows 7. Voeding is de corsair cx600 (600Watt).

Dit systeem draait als een zonnetje. gamen zonder problemen lekker snel and what not.
alleen nu loop ik sinds een aantal dagen tegen het volgende probleem aan:
als ik de pc opstart blijft de pc ENORM lang hangen op het windows splashscreen (je weet wel, met dat vlaggetje). soms start hij wel supersnel op en soms zelfs helemaal niet (blijft op splashscreen). ik zat hierbij gelijk te denken aan een defect in de SSD. Daarom heb ik een benchmark gedaan op te kijken of hij wel de juiste snelheid haalde, de snelheid was gewoon goed. Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/553422_350854291657059_803394094_n.jpg
- SS van de benchmark.

ik heb voor de zekerheid al backups gemaakt etc. maar hebben de tweakers ooit een soortgelijk iets meegemaakt / enig idee wat het is? bedankt.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 12:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik heb een vergelijkbaar euvel gehad met een MacBook Air. Ik weet dat het geen vergelijkbaar systeem is, maar de symptomen waren precies hetzelfde. Opstarten gebeurde soms niet, soms heel vlot, en soms duurde het heel erg lang.

Diskchecks gaven soms wel fouten aan (niet altijd!), die hersteld konden worden. Daarna ging het vaak een periode goed, totdat de symptomen weer optraden. Uiteindelijk unrecoverable errors, en onder garantie de SSD laten vervangen.

HENG HENG

• jessy100
Spacecowboy schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:24:
Ik heb een vergelijkbaar euvel gehad met een MacBook Air. Ik weet dat het geen vergelijkbaar systeem is, maar de symptomen waren precies hetzelfde. Opstarten gebeurde soms niet, soms heel vlot, en soms duurde het heel erg lang.

Diskchecks gaven soms wel fouten aan (niet altijd!), die hersteld konden worden. Daarna ging het vaak een periode goed, totdat de symptomen weer optraden. Uiteindelijk unrecoverable errors, en onder garantie de SSD laten vervangen.
bedankt voor je reactie. om welke SSD ging het hier?
heb ook nog even gekeken naar de firmware, deze is helemaal up to date. dat kan het ook niet zijn dan.

[ Voor 7% gewijzigd door jessy100 op 16-08-2012 16:28 ]

Verwijderd

Een samsung of toshiba SSD wat ouder dan die van jou. Maar dat lijkt me niet erg relevant. Als de disk stuk is kan je dat ook zelf uitzoeken. Ik weet alleen niet zo snel waarmee precies. Misschien heeft samsung een tooltje?

• jessy100
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:31:
Een samsung of toshiba SSD wat ouder dan die van jou. Maar dat lijkt me niet erg relevant. Als de disk stuk is kan je dat ook zelf uitzoeken. Ik weet alleen niet zo snel waarmee precies. Misschien heeft samsung een tooltje?
samsung heeft geen tool, maar hier een SS van de smartwaardes:Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/64h5s3.png

ik kan hier zelf niet zo wijs uit worden. jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door jessy100 op 16-08-2012 16:40 ]

Verwijderd

Er staat niets vreemds in.

Misschien kan je een system restore doen naar een paar dagen terug. Andere ideeën heb ik net direct.

• jessy100
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:54:
Er staat niets vreemds in.

Misschien kan je een system restore doen naar een paar dagen terug. Andere ideeën heb ik net direct.
Daar was ik je al voor mee ;). Dan maar een her installatie om zeker te zijn. /gaap

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

Ik denk dat het met een driver van iets te maken heeft..

Kun je ook lekker veel mee hoor ik je zeggen. Snap ik, maar misschien kun je eens wat dingen onderzoeken voordat je meteen gaat reinstallen :)

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Samsung heeft wel een tool, voor het beheren van je SSD.( met firmware update feature )
Kijk ook even of de tool enige fouten aangeeft

Download: http://www.techspot.com/d...samsung-ssd-magician.html

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 19:19
Heb je nog andere dingen aanhangen?
Bij mij heeft in verleden volgende dingen voor vertraging gezorgd:
-bepaalde USB sticks
-printer
-dvd in speler
-andere harde schijven
-niet goede USB apparaat/driver
-harddisk check
-virusscanner

Hoewel mijn idee ook de SSD is heb je de rest al uitgesloten?

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• jessy100
houtig schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:16:
Heb je nog andere dingen aanhangen?
Bij mij heeft in verleden volgende dingen voor vertraging gezorgd:
-bepaalde USB sticks
-printer
-dvd in speler
-andere harde schijven
-niet goede USB apparaat/driver
-harddisk check
-virusscanner

Hoewel mijn idee ook de SSD is heb je de rest al uitgesloten?
niets alleen avg.

• jessy100
even een update: het gebeurd nu vaker en ook werkt mijn keyboard niet tijden het opstarten. dus ik kom niet in de bios enzo. iemand enig idee?

oke ik heb het probleem te pakken: Mijn pc boot van de verkeerde disk. nou oke, ga gewoon even de boot order aanpassen zou je zeggen, maarja dat gaat niet als het keyboard niet werkt. ik kan via windows repair wel in CMD komen. is er een cmd command om de boot prio aan te passen? ik heb al lopen zoeken maar niet echt iets concreets gevonden.

edit: ok nu was ik aan het zoeken op het internet op mijn laptop en ineens komt de pc wel door naar windows (na +/- 5 min op het laad scherm te hebben gestaan. toch een brakke SSD ?

EDIT: nog een edit het lijkt wel een blog inmiddels.. 8)7 Ik heb nu windows op mijn HDD geinstalleerd en de SSD eruit gehaald. alles werkt perfect. dat word dus een RMA'tje voor de SSD.

Sorry voor de vele posts maar vond het wel zo netjes om te melden hoe het af loopt.

[ Voor 86% gewijzigd door jessy100 op 19-08-2012 17:37 ]

Pagina: 1