• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:29
Ik heb onlangs mijn macbook opgeschoont en dus ook lightroom opnieuw geïnstalleerd. Alleen nu wil die de raw files van mijn 60d niet meer openen. Ik krijg een melding dat de bestanden niet kunnen worden gelezen.

Heb lightroom gewoon weer van de adobe site gedownload en geïnstalleerd.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:01

ralpje

Deugpopje

Oh.

Hint: wat is je vraag? :+

Serieus:
Heb je Lightroom al geüpdatet naar de laatste versie? Het kan goed zijn dat de ondersteuning voor raw-files van de 60D pas in één van de updates is geïntroduceerd.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• sweebee
Ik heb de laatste versie 4.1, mijn vraag is dus waarom ik mijn raw files niet kan openen:P

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

You brokenned it, we can no haz 60D, pweez buy new CanNikon D999DSX.

Maareh, zo kom je nog nergens natuurlijk. De RAW's uit de 60D zijn vrijwel identiek aan die van de 550D, 600D en 7D gezien dat dezelfde combo digic 4+ sensor is. Ik neem aan dat ze de support voor 4 cams van een groot merk niet zomaar droppen.

LR werkt ook gewoon met Cam-raw intern, volgens mij heb je de versie uit dec 2010 of nieuwe nodig om te kunnen werken met deze files. Je hebt de nieuwe lightroom gedownload, prima, maar heb je gekeken of je wel de rest van t programma up to date hebt?

Definieer ook even opgeschoond... Heb je niet toevallig iets teveel gedaan met een reg-cleaner ofzo?

Hoe probeer je trouwens de files te openen? Gewoon met de library? Of heb je een shell-extensie waarmee je de files kunt dubbelklikken die niet meer werkt?

• sweebee
ik heb mijn hele macbook leeg gegooit en mountain lion geïnstalleerd.
Vervolgens lightroom gedownload en geïnstalleerd en photoshop cs6 geinstalleerd. Photoshop kan zonder problemen de raw files openen.

Wanneer ik mijn sd kaartje in me macbook druk en bij lightroom op importeren klik krijg ik die melding. Dus gewoon in de library importeren.

Ik heb ook de laatste adobe camera raw geinstalleerd maar zonder succes.

Edit: vreemd, wanneer ik een nieuw acount maak en daarop lightroom open werkt het wel...

Edit2: Het is al gelukt :+ Had blijkbaar geen rechten meer op me 2e hardeschijf waar ik de foto's op wou importeren, dus even alle rechten aan me account toegekend.

[ Voor 23% gewijzigd door sweebee op 16-08-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:53

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

sweebee schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:18:
ik heb mijn hele macbook leeg gegooit en mountain lion geïnstalleerd.
Vervolgens lightroom gedownload en geïnstalleerd en photoshop cs6 geinstalleerd. Photoshop kan zonder problemen de raw files openen.

Wanneer ik mijn sd kaartje in me macbook druk en bij lightroom op importeren klik krijg ik die melding. Dus gewoon in de library importeren.

Ik heb ook de laatste adobe camera raw geinstalleerd maar zonder succes.

Edit: vreemd, wanneer ik een nieuw acount maak en daarop lightroom open werkt het wel...

Edit2: Het is al gelukt :+ Had blijkbaar geen rechten meer op me 2e hardeschijf waar ik de foto's op wou importeren, dus even alle rechten aan me account toegekend.
8)7

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Pagina: 1