Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer V5 of HP Envy 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej allemaal =),

Ik ben al lange tijd op zoek naar een laptop. Het was een lange zoektocht zonder veel succes, telkens ontbrak er wel wat aan. Nu blijven er echter nog maar 2 mogelijkheden over voor mij de Acer V5 of HP Envy 6. De laptop wordt vooral gebruikt voor school toepssingen en kleine multimedia toepassingen. De prijs zal de doorslag geven.

De vereisten voor de laptop zijn:
- Mobiel zijn: licht, dun, lange accuduur
- Mooi uiterlijk
- Core I5 - Core I7
- 15 Inch
- Ivy Bridge proccesor, geen Sandy Bridge
- De laptop moet binnen 3 jaar ook nog 'modern' zijn.

HP Envy 6 Klik 1 en Klik 2
- In mijn configuratie heeft hij 8GB DDR3 RAM
- Radeon HD7660M (2GB )
- Core i5 3317UM
- 32GB Cash SSD
- Backlit toetsenbord.
- 20 mm dik + 2,15 kg
- 4-cels lithium-ion polymeer
- Beats Audio

PRIJS: 899€

Acer V5 Klik 1 en Klik 2
- 4-cel Lithium-ion (Li-ion) 2500 mAh
- Zelfde Core I5 processor.
- 23mm dik + 2,3 kg
- Geen SSD
- Geen backlit keyboard
-
PRIJS: 699€

Ik vind het beide prachtige laptops maar ik zit hard te twijfelen. Is de HP zijn 200 ? echt waard ? ER zit bovendien enkel maar een cashing SSD meer in als je het zo bekijkt. Wat raden jullie mij aan.

Mvg Tom

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:19

3DDude

I void warranty's

ik heb de i3 versie van de hp envy aangeschaft voor mijn tante.
Is een leuk ding voor 700 euro verlicht keyboard, beats audio.
Het is puur persoonlijk. ik zou nooit acer kopen.

Ik kan wel zeggen dat de HP wel best warm wordt en af en toe zacht gaat blazen en zo'n rode onderkant moet je van houden.

waarom lees je niet gewoon de tweakers review?

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
3DDude schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:10:
ik heb de i3 versie van de hp envy aangeschaft voor mijn tante.
Is een leuk ding voor 700 euro verlicht keyboard, beats audio.
Het is puur persoonlijk. ik zou nooit acer kopen.

Ik kan wel zeggen dat de HP wel best warm wordt en af en toe zacht gaat blazen en zo'n rode onderkant moet je van houden.

waarom lees je niet gewoon de tweakers review?
Ik vind nergens een tweakers review over één van deze twee laptops :) . Linkje ?

Verwijderd

De V5 heeft ongetwijfeld een slechte accuduur.

En de HP envy.. t.net had laatst een review. En dit is typisch een laptop waardoor het ultrabook concept naar de maan gaat. Zie Verwijderd in 'reviews: HP Envy 4: een betaalbare ultrabook'.
Al een jaar geleden had je de V131 voor minder dan de HP. Op welke punten doet de HP het precies beter? Ehhh. Ik kan niet bedenken. Maar het scheelt, op moment van spreken, €350.

Of als je iets wilt wat nog goedkoper is, pricewatch: Lenovo Thinkpad T410 (NT929MH). Ik kan er niet achter komen welke accu er in zit. Maar kwalitatief veeg je daarmee de vloer aan met het gros onder de €1500. Wel zelf een SSD en geheugen er in schroeven.

Maar die thinkpad. Die heeft een i5-520M van 2 jaar oud?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/5/54/54b3e46b_not-sure-if-serious.jpeg
Dat klopt. 3% tager dan de i5 3317U volgens notebookcheck. Lang leve de marketing.

Verwijderd

Via de dell site is er een te krijgen voor €553 uit het hoofd met alle kortingsbonnen:
Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

De V131 is diegene met 6-cel 65wh accu.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:19

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:25:
[...]

Ik vind nergens een tweakers review over één van deze twee laptops :) . Linkje ?
pricewatch: HP Envy 4-1030ed (B3Y31EA)

Sorry i was mistaken, 4 ipv 6.

Maar ze zullen wel vergelijkbaar zijn.

Be nice, You Assholes :)

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Ik heb zelf een acer aspire laptop gehad die met dagelijks gebruik al 2 jaar & nog steeds probleemloos werkt!
Volgensmij verschilt de kwaliteit van acer echt heel erg, ik heb namelijk ook hele slechte verhalen gehoord..
Kortom, met acer moet je geluk hebben ;)

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 22:30
De eerste serie Acer S3 ultrabooks, met de Sandy Bridge processor, had toch mooi problemen met van alles en nog wat. Voor een klant heb ik er 3 verschillende bekeken die allen problemen hadden met audio (ruis, interruptie in geluid), het netwerk (drop-outs netwerk, lage snelheid) en trillingen van het scherm op random momenten.

Bij vlagen maakt Acer goede laptops, tenzij iemand een beperkt budget heeft zou ik het niet aanraden.
Pagina: 1