Prijslijst voorstellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Hey,

Ik heb een website gemaakt voor een schoonheidssalon. Enkele pagina's zijn aanpasbaar alsook de prijslijst.
De prijslijst is een hiërarchische lijst (vergelijkbaar met een html unordered list (<ul><li></li></ul>) met meerdere niveaus). Nu moet ik deze aan de eindgebruiker geven om deze te kunnen aanpassen. Hoe zou je hiervoor te werk gaan. Technisch is er geen probleem, ik zoek eerder een usable oplossing.

De echte data is opgeslaan als JSON

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:06
Gewoon een table?

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 08:17
Een admin pagina maken met de zelfde lijst, maar dan met allemaal textboxjes en een +je en -etje om extra rijen toe te voegen. Onderaan een saveknop om de boel op te slaan.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
NE5Freak schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:50:
Een admin pagina maken met de zelfde lijst, maar dan met allemaal textboxjes en een +je en -etje om extra rijen toe te voegen. Onderaan een saveknop om de boel op te slaan.
Precies. Of installeer gewoon een gebruiksvriendelijk CMS in plaats van dat soort meuk zelf te bouwen.

https://niels.nu

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Desnoods de data exporteren naar CSV en importeren uit CSV.

Je realiseert je trouwens dat JSON een representatievorm is en geen opslagvorm?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hydra
NMe schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:34:
Desnoods de data exporteren naar CSV en importeren uit CSV.

Je realiseert je trouwens dat JSON een representatievorm is en geen opslagvorm?
Wat maakt het uit of hij het als JSON opgeslagen heeft of als CSV?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hydra schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:39:
[...]

Wat maakt het uit of hij het als JSON opgeslagen heeft of als CSV?
Ik heb het nergens over opslaan als CSV, ik heb het over exporteren naar CSV, bewerken in een spreadsheetprogramma en weer importeren.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:06
In de meeste CMS'en heb je toch gewoon een html-editor, waarin je prima een table kan invullen? Of heb je meer nodig dan een paar rijen, die je met CSS kan opmaken.
Werkt niet altijd even lekker met breedtes ed, maar de gebruiker kan wel snel en netjes alles aanpassen.

Anders gewoon een CMS onderdeeltje waarin je producten kan toevoegen aan een categorie, en prijzen etc kan toekennen, net iets meer werk maar weet je wel zeker dat het goed gaat.

• Hydra
NMe schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:43:
[...]

Ik heb het nergens over opslaan als CSV, ik heb het over exporteren naar CSV, bewerken in een spreadsheetprogramma en weer importeren.
Lijkt me voor een gebruiker een stuk simpeler als ze het rechtstreeks aan kunnen passen. Exporteren naar CSV is lastig, je hebt snel dat er de verkeerde separators (komma, puntkomma) enzo gebruikt worden.

Daarnaast: ik gebruik vaak JSON voor configfiles. Vind het makkelijker en leesbaarder dan XML.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Configfiles zijn wat mij betreft fundamenteel anders dan een productendatabase/prijslijst. ;)

CSV is trouwens wat mij betreft ook geen ideale situatie maar het is een eenvoudige oplossing die weinig tijd kost en voor de gebruiker vaak ook prima werkt.

[ Voor 46% gewijzigd door NMe op 16-08-2012 16:08 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
Echt gewoon een CMS installeren. Zo maak ik ook de websites voor mijn omgeving. De mensen die dat vragen zijn over het algemeen de grootste prutsers en moet je gewoon een wysiwyg editor geven. Gekloot met extra bestandjes gaat vroeg of laat een keer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Ja ok, ik ga akkoord met de argumenten die jullie maken, maar ik vraag mij af welke CMS er out of the box toelaat een tree te manipuleren.
JSON is toch een document formaat die je kan gebruiken voor opslag, kijk naar Json stores zoals MongoDB.
Json is voor wat ik aan het doen ben gewoon iets praktischer. Alles in een table gooien en laten aanpassen lijkt me inderdaad wel het beste idee.
Misschien kan ik mijn data transformeren van en naar het juiste formaat en kan ik een bestaande plugin/script gebruiken. Hebben jullie aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://mifjs.net/tree/. Alleen nog even een functie toevoegen om te serializen naar json:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    serialize: function(items){
        var serial = [];
        if (!items) items = this.root.getChildren();
        items.each(function(el, i){             
        serial[i] = {
                id: el.id,
                children: (el.getChildren()) ? tree.serialize(el.getChildren()) : []
            };
        });
        return serial;
    }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:06

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

jellevictoor schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:17:
Ja ok, ik ga akkoord met de argumenten die jullie maken, maar ik vraag mij af welke CMS er out of the box toelaat een tree te manipuleren.
[...]
Misschien kan ik mijn data transformeren van en naar het juiste formaat en kan ik een bestaande plugin/script gebruiken. Hebben jullie aanraders?
Euhm... Je zit hier in Programming. Je zou natuurlijk zelf wat kunnen ontwikkelen. Voor het zoeken van CMSen zijn sites als www.cmsmatrix.org in het leven geroepen als mooie toevoeging op Google.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1