Nieuwe PC 1000-1100€

Pagina: 1
Acties:

• Xaim
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-12-2024
Goedendag,

ik wil een nieuwe pc zelf in elkaar gaan zetten, maar wil graag ook een mening van jullie of alles goed met elkaar samenwerkt.
ik zal eerst is de standaard vragen beantwoorden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil games er op kunnen spellen, ook de nieuwere die uit gaan komen.
Blueray films van 45 gig normaal kunnen kijken, zonder dat die hapert.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 / €1100

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Ik wil zo wie zo mijn SSD vertex 3 meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X79A-GD45€ 191,49€ 191,49
1Zalman Z11 Plus€ 59,90€ 59,90
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 275,-€ 275,-
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 316,80€ 316,80
1Zalman ZM770-XT€ 128,55€ 128,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 971,74

Ik moet er alleen nog geheugen bij, maar heb geen idee wat voor.
ik heb gekeken naar 2400mhz, want dat kan het moederbord aan.
Had deze gezien: G.Skill 8GB DDR3-2400 maar die loopt op 1,65v en moederbord kan maar 1,5v leveren.
Maar volgens mij kan de processor zelf maar 1600Mhz aan(of zeg ik nu iets heel raars? :X ).
Dus mijn vraag is: Weet iemand een goede DDR3? (moet wel goed snel zijn natuurlijk)
wil er maar 8 gig in, dat is voldoende.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een Ati kaart gekozen omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb, en met Nvidea niet.
Ook vind ik het splitsen van screens bij Ati makkelijker (i.v.m. film kijken op tv)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Heb voor de rest geen eisen, behalve dat ik gewoon goed wil gamen op High Preformance.

Ik hoop dat jullie wat kunnen helpen.

Groetjes Eric

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:14
Je hebt allemaal exotische, dure onderdelen die weining toevoegen aan de prestaties.

Maar ga je gewoon op 1 monitor gamen of meedere?

Je kan ook een i5 3570K pakken met een Z77 bord en een goeie koeler. Ben je goedkoper uit zonder in te leveren op prestaties. Tenzij je echt die i7 nodig hebt.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Voor jouw doeleinden kijk je beter eens naar de Tweakers Best Buy Giude van Juli...

CPU: Neem een i5 3750k
Mobo: een Z77 mobo is goed, daarmee kan je overclocken, sli, alles wat je maar wil...
Geheugen: 1600 geheugen is voldoenden, de prestaties van 2400 geheugen zijn niet in verhouding met de prijs. Je zal zelf amper verschil merken.
Voeding: Met een enkele GPU en een kleine CPU overclock heb je ruim voldoende aan een 550W voeding.

GPU: Met jouw budget zou ik ook eens naar de GTX670 kijken (ook al ben je geen Nvidea fan)

Ik heb bewust geen merken en types opgezocht omdat je ze gewoon in de best buy guide kan vinden...
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Inrage schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:31:
GPU: Met jouw budget zou ik ook eens naar de GTX670 kijken (ook al ben je geen Nvidea fan)
inderdaad, best wel veel verschil; http://www.anandtech.com/bench/Product/550?vs=598

Qua RAM is 1600Mhz meer dan voldoende, een verschil zal je in de praktijk toch niet merken:
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

[ Voor 30% gewijzigd door SmokingCrop op 16-08-2012 13:35 ]

• Xaim
@chim0
Ik ga gewoon op 1 monitor gamen.
iedereen noemt de i5 3750k maar wat maakt het dan beter om deze te kiezen?
de prestaties zijn minder dan deze i7 neem ik aan?
Of heeft het vooral met het koste plaatje te maken?

@Inrage
wat is het verschil tussen deze Nvidea en een Ati?
Want zoals ik al zei, ik ben geen fan van Nvidea :o

@Smoking Crop
een vriend van mij heeft een 18??Mhz en die is zeker wel sneller als een 1600Mhz.
Maar waarom zou deze dan niet sneller, of bijna niet sneller moeten zijn?

Sorry als ik eigenwijs ben :+ , maar wil er graag wat meer over weten om zo een goede keus te kunnen maken.

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:32
@Xaim
i5 3570k vs i7 maakt niets uit, behalve Hyperthreading. En dat heb je niet nodig bij gaming, word namelijk niet ondersteund. Alleen bij videobewerking heb je daar wat aan.

Mijn advies?
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed

1866 vs 1600 maakt echt geen drol uit in performance. Tenzij je echt keihard gaat benchen, maar voor gaming ga je het verschil niet merken.

• Xaim
@Timmeh_PS3

En komt er binnen nu en één jaar geen game uit dan die hyperthreading ondersteunt?
Want dan zou het juist wel veel meer preformace leveren.

• Genos
Het zal geen 180 euro verschil opleveren... Met een i5 3570k + z77 mobo kan je de komende jaren echt goed vooruit, desnoods knal je er nog een overclock overheen. Dan word het helemaal feest, die i5 3570k laat zich volgens mij redelijk gemakkelijk overclocken tot 4 Ghz.

Kortom, een i7 is het geld gewoon niet waard. Een socket 2011 systeem überhaupt niet overigens (maar dat is mijn mening)...

• Xaim
Word er dan niet door geproduceerd op de socket 2011?
En in hoeverre word socket 1155 nog door ontwikkeld?

want anders koop ik nu een pc met een "oudere socket" en als ik dan een upgrade wil doen kan dat over één jaar niet meer. dat wil ik ook voorkomen.

• Genos
De volgende CPU release word Haswell met socket 1150. Dus zowel 2011 als 1155 zijn dan "oud", maar dat duurt voorlopig nog wel even. Het feit is gewoon dan socket 2011 meer voor de zakelijke markt is en 1155, dus je kan beter gewoon socket 1155 pakken. Op het prestatieniveau wat jij verlangt is dat een stuk voordeliger....

• Xaim
Oke, en wanneer komt de Haswell uit?
Waar is de socket 2011 dan speciaal voor ontwinkeld?

Dus Socket 1155 is dus een betere keus qua prestatie/prijs.

En nog een vraagje:
Hoe is het gebruiks gemak van zo gigabyte moederbord?
qua drivers installeren, want asus vind ik zelf een ramp... 8)7

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Xaim schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:36:

@Inrage
wat is het verschil tussen deze Nvidea en een Ati?
Want zoals ik al zei, ik ben geen fan van Nvidea :o
Zowat iedere review zet de GTX670 op kop in jouw budget klasse. Op zich is de AMD HD7950 geen slechte kaart, ze is daarenboven 100€ goedkoper dan een goede GTX670 maar bij mijn advies ga ik uit van een zinvolle verdeling van je budget, dus geen socket 2011 i7 CPU waar je niks aan hebt, geen rete snel RAM waar je niks van merkt, geen overkill voeding waarvan je niet eens de helft van de capaciteit van gebruikt...

Heb je al een goede monitor? Steek beter daar je geld in. Ga je hierin voor extreem hoge resoluties of multiscreen set-ups, dan zijn de AMD kaarten wel interessant.

• Genos
Xaim schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:10:
Oke, en wanneer komt de Haswell uit?
Waar is de socket 2011 dan speciaal voor ontwinkeld?

Dus Socket 1155 is dus een betere keus qua prestatie/prijs.

En nog een vraagje:
Hoe is het gebruiks gemak van zo gigabyte moederbord?
qua drivers installeren, want asus vind ik zelf een ramp... 8)7
Haswell verschijnt volgens recent gelekte roadmaps rond juni 2013, maar dat kan natuurlijk nog veranderen.

Ik heb laatst zelf een Asrock moederbord met een i5 3450 gekocht, en dat was een makkie. Aansluiten (wel even video-out via je moederbord en niet je grafische kaart) en dan wijst alles zich voor zich. Ik hoefde alleen nog mijn AMD drivers te instaleren, de rest werkte allemaal prima out of the box.... Zodra de AMD drivers erop stonden kon ik de video overprikken naar de grafische kaart uitgangen en werkte het smoooottthhhh.

• Xaim
@Inrage

Ik gebruik mijn monitor dubbel, tv en monitor.
Maar ik heb me tv bijna nooit aan, alleen als ik een film ga kijken,
Dus hij is wel gedupliceerd aangesloten maar 1 van de schermen staat 9 van de 10x uit, maar draait wel.

Ik zie dat de Nvidea kaart een veel betere prestatie heeft, maar net wat je zegt, die kost ook wel weer 100€ duurder.
En wat in de pc wereld het meest word vernieuwd zijn de grafische kaarten, dat is voor mij altijd het eerste wat geupgrade word.

• Xaim
@Timmeh_PS3
Dat is misschien dan nog wel de moeite om er op te wachten.
Momenteel heb ik namelijk:

SSD Vertex 3
Intel E8600 2x 3,33Ghz
4870 Ati
8G Ram

klinkt wel makkelijk, ik ben namelijk zelf bekend met Asus (sinds deze pc)
En MSI waar ik heel tevreden over ben over het gebruiksgemak van instaleren van moederbord drivers.

maar zelf heb je ook geen idee of het gebruiksgemak van de Gigabyte moederborden?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:47
Hoe kun je moeite hebben met het installeren van moederbord drivers? Bij bijna elk merk krijg je een dvd mee waarop je kan kiezen of express install of manual install. Een kind kan de was doen...

Of het de moeite waard is om op haswell te wachten lijkt me duidelijk. Heb je nu een nieuwe pc nodig dan kun je het beste nu een nieuwe kopen. Er komt bijna ieder jaar toch weer een nieuwe generatie CPU's en GPU's uit. Dan kun je wel blijven wachten. Ivy bridge is op het moment handig om te kopen. Hij is niet net nieuw meer zodat de prijzen wat gestabiliseerd zijn en de opvolger is toch pas volgend jaar.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:40
jaapsander schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:27:
Hoe kun je moeite hebben met het installeren van moederbord drivers? Bij bijna elk merk krijg je een dvd mee waarop je kan kiezen of express install of manual install. Een kind kan de was doen...

Of het de moeite waard is om op haswell te wachten lijkt me duidelijk. Heb je nu een nieuwe pc nodig dan kun je het beste nu een nieuwe kopen. Er komt bijna ieder jaar toch weer een nieuwe generatie CPU's en GPU's uit. Dan kun je wel blijven wachten. Ivy bridge is op het moment handig om te kopen. Hij is niet net nieuw meer zodat de prijzen wat gestabiliseerd zijn en de opvolger is toch pas volgend jaar.
Soieso niks van de DVD installeren. Behalve de ethernet drivers misschien. Maar verder alles via internet doen.

• Xaim
@Jaapsander
Ja het installeren is geen punt via CD/DVD.
maar ik update graag me moederbord drivers wel is om zo het optimale uit me moederbord te blijven halen.
Pagina: 1