Ik ben op zoek naar een laptop om wat games mee te spelen (ik wil vooral RTS achtige games en misschien wat MMO's gaan spelen voor de rest heb ik mijn xbox360). Ik wil er dus vooral spelletjes op kunnen spelen, snel kunnen internetten en een aantal programma's kunnen draaien zoals Ableton Live (muziek maken) en misschien wat video's bewerken maar dit zal niet heel vaak zijn. Na wat rond kijken in winkels heb ik de keuze inmiddels beperkt tot 1 merk: Asus. Dit omdat mij de kwaliteit en het design mij aanspreekt. Ik twijfel nog of een 17inch laptop echt nodig/beter is. Opslag capaciteit is niet belangrijk, ik heb een 2TB NAS wat meer dan genoeg is.
Budget is MAXIMAAL 900 euro maar goedkoper is mooi meegenomen.
Wat ik zelf al heb gevonden zijn deze laptops:
pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023V
pro's:
-i7
-redelijk snelle videokaart
-fullHD scherm
-17 inch
con's
-bovenin budget
-geheel metalen design, heb de andere laptops in de winkel gezien en vond het onderste donkere gedeelte juist wel mooi. Hier zat ook een soort coolgrip (of i.d. op)
Dan heb ik nog deze gezien:
pricewatch: Asus A75VM-TY087V
Is iets goedkoper dan de vorige zonder fullHD scherm en een ander design.
Als laatste:
http://www.laptopshop.nl/...ps/asus-a75de-ty026v.html
Voordeel van deze is dat hij een stuk goedkoper is maar toch 17 inch en volgens mij toch nog redelijk snel. Nadeel is misschien toch de AMD A8 ipv een Intel processor. Ik weet niet of dit tussen mijn oren zit maar ik heb het idee dat AMD toch minder betrouwbaar is. Ook heb ik begrepen dat de AMD processors meer warmte genereren, wat ook een nadeel kan zijn.
Mocht er iemand een beter idee alternatief hebben hoor ik het graag. Ik sta nog wel open voor andere merken zolang het maar geen ACER is. Wat ik ook niet mooi vind is glossy plastic zoals op de HP's en Sony Vaio's rond de randen van het scherm zitten.
Budget is MAXIMAAL 900 euro maar goedkoper is mooi meegenomen.
Wat ik zelf al heb gevonden zijn deze laptops:
pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023V
pro's:
-i7
-redelijk snelle videokaart
-fullHD scherm
-17 inch
con's
-bovenin budget
-geheel metalen design, heb de andere laptops in de winkel gezien en vond het onderste donkere gedeelte juist wel mooi. Hier zat ook een soort coolgrip (of i.d. op)
Dan heb ik nog deze gezien:
pricewatch: Asus A75VM-TY087V
Is iets goedkoper dan de vorige zonder fullHD scherm en een ander design.
Als laatste:
http://www.laptopshop.nl/...ps/asus-a75de-ty026v.html
Voordeel van deze is dat hij een stuk goedkoper is maar toch 17 inch en volgens mij toch nog redelijk snel. Nadeel is misschien toch de AMD A8 ipv een Intel processor. Ik weet niet of dit tussen mijn oren zit maar ik heb het idee dat AMD toch minder betrouwbaar is. Ook heb ik begrepen dat de AMD processors meer warmte genereren, wat ook een nadeel kan zijn.
Mocht er iemand een beter idee alternatief hebben hoor ik het graag. Ik sta nog wel open voor andere merken zolang het maar geen ACER is. Wat ik ook niet mooi vind is glossy plastic zoals op de HP's en Sony Vaio's rond de randen van het scherm zitten.