Goeiedag,
Ik heb laatst een nieuwe pc gebouwd. Toen ik hem de eerste keer wilde starten ging hij aan en vlak daarna meteen weer uit. En dat herhaalde hij tot ik de voeding uit zette.
Later heb ik op een forum gelezen dat het misschien aan het werkgeheugen zou kunnen liggen. Ik heb toen 3 van de 4 bankjes uit het bord gehaald. De pc startte zonder problemen. Alles kunnen installeren.
Daarna heb ik in slot 3 nog een bankje gestopt en de pc weer aan gezet. Weer geen probleem.
Vervolgens slot 5, geen probleem. Toen kwam ik bij slot 7. Op het moment dat ik daar geheugen in prik krijg ik het zelfde probleem als waar t allemaal mee begon. Echter als ik dat zelfde bankje in slot 6 zet werkt alles prima.
Later heb ik geëxperimenteerd met verschillende slot combinaties:
slot1 + slot3 + slot4 - werkt wel
slot1 + slot3 + slot5 - werkt wel
slot1 + slot2 + slot3 + slot4 - werkt niet
slot1 + slot3 + slot5 + slot8 - werkt niet
slot1 + slot3 + slot5 + slot6 - werkt wel
Moederbord: MSI X79A-GD45 (8D) (8 RAM slots)
RAM: 4 x 4Gb corsair vengeance low profile
Processor: intel i7 3820
Ik heb inmiddels mijn bios geupdate. Dat maakt geen verschil.
Op de site van corsair staat dat dit geheugen gewoon moet werken met dit moederbord.
Ik heb geen ander moederbord of ander geheugen waar ik mee kan testen.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden?
Ik heb laatst een nieuwe pc gebouwd. Toen ik hem de eerste keer wilde starten ging hij aan en vlak daarna meteen weer uit. En dat herhaalde hij tot ik de voeding uit zette.
Later heb ik op een forum gelezen dat het misschien aan het werkgeheugen zou kunnen liggen. Ik heb toen 3 van de 4 bankjes uit het bord gehaald. De pc startte zonder problemen. Alles kunnen installeren.
Daarna heb ik in slot 3 nog een bankje gestopt en de pc weer aan gezet. Weer geen probleem.
Vervolgens slot 5, geen probleem. Toen kwam ik bij slot 7. Op het moment dat ik daar geheugen in prik krijg ik het zelfde probleem als waar t allemaal mee begon. Echter als ik dat zelfde bankje in slot 6 zet werkt alles prima.
Later heb ik geëxperimenteerd met verschillende slot combinaties:
slot1 + slot3 + slot4 - werkt wel
slot1 + slot3 + slot5 - werkt wel
slot1 + slot2 + slot3 + slot4 - werkt niet
slot1 + slot3 + slot5 + slot8 - werkt niet
slot1 + slot3 + slot5 + slot6 - werkt wel
Moederbord: MSI X79A-GD45 (8D) (8 RAM slots)
RAM: 4 x 4Gb corsair vengeance low profile
Processor: intel i7 3820
Ik heb inmiddels mijn bios geupdate. Dat maakt geen verschil.
Op de site van corsair staat dat dit geheugen gewoon moet werken met dit moederbord.
Ik heb geen ander moederbord of ander geheugen waar ik mee kan testen.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden?