USB-CDROM boot Aspire One

Pagina: 1
Acties:

• DonUber
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik besloot vandaag maar weer eens mijn oude Aspire One uit de kast te halen en wilde er weer even Windows 7 op zetten. (Hij draait nu Ubuntu 11.04) Alleen als ik van mijn externe CD/DVD-drive wil booten doet hij dat niet. Hij zit hem netjes in de lijst met bootdevices, alleen als ik hem kies wilt hij hem niet lezen. Het ligt waarschijnlijk niet aan de CD/DVD-drive of DVD'tje zelf want als ik die aansluit op andere PC doet hij het prima en start de setup van Windows 7. Vroeger heeft hij alles prima gedaan, heb als verscheidene keren Windows 7 op deze manier erop moeten installeren.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Alvast bedankt :)

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 21:34
Leuk dat hij in de boot herkent wordt, maar staat de boot volgorde ook wel goed,
Je moet namelijk de USB cd/dvd rom op de 1ste plek hebben en daaarna bij voorkeur de HDD (de rest maakt niet uit)
Want dan wil de computer opstarten vanaf de USB!!!! cd/dvd speler waar de Win7 setup dvd in zit.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat is onzin Supsooi, hij geeft toch aan dat hij de DVD drive kiest in een bootmenu. Je kan bij de meeste pcs tegenwoordig een menu krijgen met bootdevices, hoef je niet steeds de volgorde in het BIOS te veranderen.
Het kan dat de Aspire gewoon niet compatible is om te booten vanaf deze externe drive.. USBstick install dr van maken?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• DonUber
Ik heb het al vele keren gedaan dus compatible is het zeker dus ik weet dat het gewoon kan en die volgorde staat allemaal goed

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Welke Aspire One is het precies? Andere USB poort al geprobeerd?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• DonUber
Aspire One ZG5, ik heb vrijwel alle combinaties geprobeerd :P, alleen zodra de netbook geboot is ziet hij in Ubuntu gewoon de schijf en kan hij gelezen worden en daarom snap ik niet waarom hij het nu bij boot niet gewoon wil doen.

[ Voor 3% gewijzigd door DonUber op 16-08-2012 15:28 ]

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
BIOS update gedaan sinds laatste keer dat het wel gelukt is? Ik vind een post op internet waar iemand hetzelfde probleem had, en daar lukte het wel door een andere pc er naast te zetten. Daarmee verbinden, drive laten opspinnen. En dan snel kabel in laptop en proberen te booten. Misschien een optie?

• DonUber
Opzich aparte methode, ik ga nu eerst even installatie proberen van USB stickje. Als dat ook niet werkt kijk ik wel even of die methode werkt. Nee, ik heb nooit een BIOS update gedaan.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nou ja, hij wordt dus wel herkend, doet het in andere pc, heeft het gedaan op dezelfde laptop.. Dus probleem zit ergens in het herkennen van een schijf in de speler terwijl de laptop start. Heb je al eens geprobeerd te booten naar het bootselectiemenu, en dán de dvd erin doen, en als ie opspint pas de dvd kiezen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54
Boot 'ie wel met de Ubuntu cd? In dat geval even alles van de hdd verwijderen en norgmaals proberen met Win7.

• DonUber
Ik heb de Ubuntu CD ook geprobeerd, deed ook niks. De installatie vanaf USB-HDD blijkt te lukken en is nu bezig. Daarna zal ik nog eens proberen op de manier die MaximusTG zei. In ieder geval hartstikke bedankt voor de hulp.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die elders op GoT besproken worden horen daar en niet hier.

CD-ROMs zijn opslagmedia en je wilt ze via een USB I/O controller aanspreken. Dat hoort vrij duidelijk in Opslagmedia & I/O Controllers.

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01 20:05
USB stick geen optie? Heb ik al diverse keren met diverse Aspire Ones gedaan en gaat als een zonnetje.
Pagina: 1