Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met Sony VPCEC2M1E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met een Sony Vaio VPCEC2M1E waarvan eerst het scherm stuk was en de lcd kabel een kabel breuk had. Beide heb ik nu vervangen maar nu werkt me achtergrondverlichting niet meer.
Dit is ook niet te stellen met de FN toets, waardoor ik denk aan iets hardware-matig's.
Ook met het oude scherm of de oude kabel werkt de achtergrond verlichting niet meer.
Alle kabels zijn nagekeken en lijken goed te zitten, bios reset uit kunnen voeren met een flinke lamp op het scherm. Extern scherm werkt ook zonder problemen.

Heeft er misschien nog iemand nuttige informatie of probeersels?

Met vriendelijke groet,

Michael

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging; inmiddels nog een scherm binnen gekregen van de leverancier, zonder succes.

Verwijderd

LED of CCFL?

In geval van LED: scherm stuk. In geval van CCFL: vervang de backlit inverter.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik dacht dat het led was, ik zie namelijk geen inverter zitten.
Bij de specs (als ik het naar het type nummer zoek) zie ik led staan.

Vreemd genoeg werk het niet 3 schermen niet? 2 nieuwe 1 oude.

Verwijderd

Je kan het bevestigen door naar de kabel te kijken: 40 pin is LED, 30 pin (+ los kabeltje voor de inverter) is CCFL.

Verwijderd

Topicstarter
40 pins, zou het ook ergens anders aan kunnen liggen behalve het scherm?
Ik heb namelijk 3 schermen getest zonder succes.

Verwijderd

De laatste 10 pins (van de 40) zijn voor de voeding van het backlit. Als het backlit niet aangaat lijkt mij de logische conclusie dat de stroomvoorziening op het moederbord naar de eeuwige jachtvelden is.

Verwijderd

Topicstarter
hmm einde oefening :-(

Toch bedankt voor je bericht.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 15:42 ]

Pagina: 1