[Macbook] Nieuw moederbord in oude behuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Ik heb nog een oude zwarte Macbook liggen die een kapot moederbord heeft en ergens boven ligt te verstoffen. Volgens mij is het de oudste (1,1 MA472) of één-na-oudste (2,1 MA701).
Ik vind die zwarte behuizing zo vet dat ik (de Tweaker in mij) 'm graag nieuw leven wil inblazen.
Ik vroeg me af of het mogelijk was om een moederbord van een nieuwer model (2008-2009) in deze behuizing te zetten. Weet iemand of dat kan?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat is niet mogelijk omdat de lay-out en de aansluitingen van het moederbord zijn gewijzigd :)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

DaMarcus schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:14:
Dat is niet mogelijk omdat de lay-out en de aansluitingen van het moederbord zijn gewijzigd :)
Dat is eigenlijk geen cip/tweaker waardig antwoord ;)

Met een dremel en hamer past alles :D

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
DaMarcus schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:14:
:(
Op welke manier anders dan? Alle aansluitingen aan de zijkant, de Superdrive en de RAM-slotjes zitten toch op dezelfde plek bij de oude witte Macbooks?

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Jo-re-mi schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:35:
[...]

:(
Op welke manier anders dan? Alle aansluitingen aan de zijkant, de Superdrive en de RAM-slotjes zitten toch op dezelfde plek bij de oude witte Macbooks?
Misschien moet je even op iFixit.com kijken en de onderdelen/inhoud met elkaar vergelijken?