Gegroet,
Mijn broer heeft de knoop doorgehakt om een nieuwe PC samen te stellen. Echter pols ik hier eerst eens voor een paar suggesties voor de build, vooraleer ik iets specifieks ga samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het systeem zal hoofdzakelijk gebruikt voor het producen van digitale muziek. Daarnaast ook voor het dagdagelijkse Internetgebruik, maar op gebied van applicaties zal het puur gericht zijn naar muziekproductie.
Het budget is beperkt, maar dat is dan ook omdat we zuiver naar de prestaties kijken en niet naar de extra's.
De onderdelen die ik al heb en nog kan gebruiken zijn:
Stabiliteit, rekenkracht en performantie (binnen het budget)
Qua componenten:
De PC zal quasi nooit gebruikt worden voor gamen of voor zware grafische toepassingen. Ik veronderstel dat een film bekijken zowat het zwaarste zal zijn op grafisch gebied. Dus de grafische kaart is van ondergeschikt belang. Liever een iets betere CPU en een iets mindere graka.
Voorlopig heb ik dit samengesteld:
Alvast bedankt!
Groeten
xDama
Mijn broer heeft de knoop doorgehakt om een nieuwe PC samen te stellen. Echter pols ik hier eerst eens voor een paar suggesties voor de build, vooraleer ik iets specifieks ga samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het systeem zal hoofdzakelijk gebruikt voor het producen van digitale muziek. Daarnaast ook voor het dagdagelijkse Internetgebruik, maar op gebied van applicaties zal het puur gericht zijn naar muziekproductie.
- Cubase
- Reason
- Ableton Live
- Fruityloops
- NI Massive
- + heel veel VST's.
Het budget is beperkt, maar dat is dan ook omdat we zuiver naar de prestaties kijken en niet naar de extra's.
- 500 EUR minimum
- 650 EUR maximum
De onderdelen die ik al heb en nog kan gebruiken zijn:
- 1 x Antec EarthWatts 430 Watt PSU
- 1 x Conceptronic Wireless card
- 1 x externe geluidskaart
- 1 x muis
- 1 x toetsenbord
- 1 x monitor
Stabiliteit, rekenkracht en performantie (binnen het budget)
Qua componenten:
- case
- CPU
- moederbord
- RAM
- grafische kaart
- koeling
- HDD (1TB = voldoende)
- CD/DVD writer (geen bluray, of speciale dingen)
- Intel CPU
- ASUS Mobo (indien de beste optie. Altijd goeie ervaringen met ASUS)
De PC zal quasi nooit gebruikt worden voor gamen of voor zware grafische toepassingen. Ik veronderstel dat een film bekijken zowat het zwaarste zal zijn op grafisch gebied. Dus de grafische kaart is van ondergeschikt belang. Liever een iets betere CPU en een iets mindere graka.
Voorlopig heb ik dit samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Hitachi Deskstar 7K1000.D HDS721010DLE630, 1TB | € 76,40 | € 76,40 |
| 1 | Samsung SH-D163C Zwart | € 12,85 | € 12,85 |
| 1 | Antec New Solution VSK-2450P-EC | € 76,48 | € 76,48 |
| 1 | Noiseblocker XL1 120MM, 120mm | € 7,50 | € 7,50 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Sapphire HD 6570 2GB DDR3 | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | MSI Z77A-G43 | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 612,08 | |
Alvast bedankt!
Groeten
xDama
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 10:45 ]