Basis:
- VMWare View
- 80 users op een linked clone floating pool
- Windows 7 gold image (office 2010 is een vast onderdeel van de base image)
Ik heb in onze AD een GPO ingesteld voor alle medewerkers in onze locatie die de macro security van excel regelt (alle macro's toegestaan). De macro functie in excel is vervolgens grayed out en kan door een user of admin niet worden aangepast.
Nu vraagt een medewerker of ik het mogelijk kan maken voor deze gebruiker om deze security feature uit te zetten, hij schrijft:
Heb zo geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken... jullie?
- VMWare View
- 80 users op een linked clone floating pool
- Windows 7 gold image (office 2010 is een vast onderdeel van de base image)
Ik heb in onze AD een GPO ingesteld voor alle medewerkers in onze locatie die de macro security van excel regelt (alle macro's toegestaan). De macro functie in excel is vervolgens grayed out en kan door een user of admin niet worden aangepast.
Nu vraagt een medewerker of ik het mogelijk kan maken voor deze gebruiker om deze security feature uit te zetten, hij schrijft:
Ik wil natuurlijk niet te veel uitzonderingen maken, en al helemaal niet een gpo maken waar alleen hij in zit.Voor veel van de tools die ik ontwikkel gebruik ik Excel (vaak VBA UserForms).
Deze tools maken allemaal gebruik van Macro's.
Voor het geval dat gebruikers in hun Excel de Marcos uitgeschakeld hebben staan moet ik ook een functie in de tool inbouwen, en deze functie moet ik natuurlijk ook kunnen testen.
Heb zo geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken... jullie?