Elektriciteit balanceren en geld verdienen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 07:27
Wij hebben thuis een dubbel tarief meter voor elektriciteit. Het lijkt mij dat hier geld mee te verdienen is. Dit is het idee:
'snachts op laag tarief energie uit het net opslaan in een accubank en overdag voor hoog tarief terug leveren aan het net. Dit heeft in mijn ogen 2 voordelen. 1. Je gebruikt overdag energie voor een lager tarief en 2. Je creeert balans in het net waar de leveranciers blij mee zijn.

Je hebt natuurlijk wat omzetverliezen bij de accu maar dit zal niet opwegen tegen het verschil in tarief.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zal het haalbaar zijn of zie ik een groot obstakel over het hoofd?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Accuverliezen, onderhoud van de accu's, brandgevaar etc. En allemaal voor die paar cent tussen beide tarieven?

Neem voor dat geld zonnepanelen en je verdient echt. ;)

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:26
niekvanprooijen schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:43:
Het lijkt mij dat hier geld mee te verdienen is.
Ben benieuwd naar je berekening.

Ik houd het op economisch niet haalbaar, zelfs zonder verliezen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:34

Nic

Vrij

Heeeele grove berekening:
Het prijsverschil tussen dag- en nachtstroom is ongeveer 2 cent per kWh.
Accu's kosten 500 euro per kWh capaciteit (bron: http://www.mckinseyquarte...nology_charges_ahead_2997)
500 euro / 0.02 euro = 25000x opladen om die kosten eruit te krijgen, bij 100% rendement. Dat is 68 jaar, maar tegen die tijd is de accu vast allang versleten.

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 07:27
Het kan inderdaad niet. Bij 2 cent verschil en 100Kwh accu verdien je 100*365*2cent=730 euro. Hier haal je de accu's bij lange niet voor. Laat staan de rest van de installatie.
Ik had het idee dat het verschil tussen de tarieven hoger was.

Helaas. Case closed.

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08
Wat misschien wel zou kunnen: een verlengsnoer met twee stekkers en een schakelaar. Bij hoogtarief krijg je stroom van de buurman en tikt jouw meter achteruit. Bij laagtarief lever je aan de buurman en draait zijn meter terug. Dát is wel een leuk business case.

ps. don't really try this.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan kan je beter bij de buurman een contract met variabel tarief nemen, en zelf een vaste prijs. Gaan de electriciteitsprijzen omhoog -> hang alles aan jouw aansluiting. Prijzen omlaag -> de buurman.

(ook hier, don't try this at home)

Als er werkelijk een business case voor elektriciteit opslag met accu's was, dan deed elke leverancier dat zelf natuurlijk al - en die kopen accu's iets goedkoper in dan een particulier :)

Sowieso is door de enorme overcapaciteit in stroomproductie in NW-Europa het verschil tussen peak/offpeak enorm afgenomen. En de tijden dat men met dure olie de piekuren produceerde is dan ook al een tijdje voorbij.

[ Voor 63% gewijzigd door Dreamvoid op 16-08-2012 09:40 ]

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bouw dan een generator die gas omzet in KWH's een m3 heeft namelijk evenveel energie als 8kwh.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Verwijderd

Ik adviseer jullie een kijkje hier naar te nemen:

Www.disney.com

[ Voor 39% gewijzigd door teacher op 27-12-2015 11:08 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Aardige schop van een oud topic koly. Al is het wel mooi om te zien dat mensen het een slecht idee vonden en nu Tesla eigenlijk precies het zelfde op de markt gaat brengen :+

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar de Power Wall is toch echt wat anders.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
Erasmo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:16:
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar de Power Wall is toch echt wat anders.
Niet helemaal want de power wall laad ook op bij het laagste tarief zodat je hem bij het piek tarief gebruiken kan.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25
Zelf gebruiken i.p.v. stroom die je anders bij je leverancier af zou nemen is toch echt iets anders dan terugleveren en er geld op verdienen. In dit geval bespaar je alleen, in tegenstelling tot verdienen wat de OT in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:27
Je kan natuurlijk wel op het werk de accu's opladen en dan thuis weer ontladen. Maar dat is uiteraard wel diefstal ;p. Bedacht dit omdat ik zie dat mensen hun elektrische fiets op het werk opladen en dat thuis niet doen.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Pagina: 1