Ubee Modem, E1000 router. poort blijft dicht.

Pagina: 1
Acties:

• zehsebas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-11 16:55
Dag mensen.

Ik heb van ziggo een Ubee modem gekregen, deze heeft wifi dus ook poorten en firewalls.
Ik had al een E1000 van linksys. Ik heb op beide toestellen de zelfde poorten ge opent.
en toch blokkeert hij alles. ( Windows firewall op die poort is ook uit )

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dubbel port forward?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met uit te leggen waarom je twee keer achter elkaar aan het NATten bent...

Als je de routerfunctie van de Ubee niet wilt gebruiken, gebruik het dan ook niet, met een telefoontje naar Ziggo zetten ze het in bridged mode voor je en hoef je daar niets te port forwarden.

Als je de Cisco gekocht hebt voor meer WiFi-bereik wil je juist daar dat ding in bridged mode zetten. Dat kan in de GUI, soms een enkele setting met die naam, soms losse NAT en DHCH settings die je uit moet zetten.

En als je toch met goede reden NAT achter NAT doet, forward dan op de Ubee je gewenste poort naar het lokale IP adres van de cisco, en op de cisco dat poort richting je PC. Als dat niet lukt, eerst zond Cisco ertusn testen of het direct op de ubee wel werkt...

Oslik blyat! Oslik!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nog geen twee weken geleden kwam je met een soortgelijke vraag in PortFoward problemen. Hulp gezocht. maar daar heb je nooit meer op gereageerd.

Je kan natuurlijk ook eerst een troubleshooten of er iets anders aan de hand is door 1 PC rechtstreeks op het modem aan te sluiten en te kijken of dan de betreffende poorten gewoon werken. Als het wel werkt, dan zou de oplossing van dion_b verder uitgewerkt moeten worden. Werkt het rechtstreeks aansluiten niet, dan heb je toch echt een relatief basic probleem wat je maar even met de helpdesk van Ziggo moet gaan bespreken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• zehsebas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-11 16:55
Ik zal contact opnemen met Ziggo, zodat hun dat apparaat in bridge mode zetten.
Wist niet dat dat kon, maar dat zelf mijn probleem moeten verhelpen.

@Max3400, Ik vond dat het onderwerp van twee weken geleden niet genoeg uitlegde over de situatie ( twee firewalls )

Het NATten was niet opsettelijk, ik word verplicht die Ubee te gebruiken als ik optimaal van mijn internet paket gebruik wil hebben, en deze is simpelweg met wifi.

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 21:41
Ubee modem -> geadvanceerd -> Options -> MacPassthrough, mac adres van je e1000 invullen. Nieuwe DHCP lease aanvragen op je router.

Dan krijg je een extra extern ip en heb je geen last meer van dubbele NAT

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grootstyr schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:38:
Ubee modem -> geadvanceerd -> Options -> MacPassthrough, mac adres van je e1000 invullen. Nieuwe DHCP lease aanvragen op je router.

Dan krijg je een extra extern ip en heb je geen last meer van dubbele NAT
Oh? Hoe was je met deze "oplossing" van plan te communiceren tussen een apparaat wat (al dan niet draadloos) op de Ubee aangesloten is en een ander apparaat wat (al dan niet draadloos) op de Cisco zit? Lijkt dat je toch aardig last gaat hebben van NAT als je ook maar iets meer doet dan passief surfen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1