Toon posts:

Game Pc voor 1200€ hulp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn laptop begint het te begeven dus is het tijd om een nieuwe te kopen ik heb heb besloten een desktop te kopen maar ik ken daar niet veel van dus is zou jullie willen vragen om mij wat te helpen met het kiezen van de onderdelen ik zou deze Pc graag gebruiken voor te gamen daar bedoel ik dan battlefield 3, WoW, guild wars 2,
en liefst zou ik battlefield 3 op ultra willen spelen,
ik zou ook graag een kleine desktop willen zo een mini tower deze case zou ik willen
SilverStone SUGO SG02B-F gevonden op tweakers
ik zou graag een kleine desktop hebben zodat ik deze makkelijk kan verplaatsen als ik eens ergens anders wil zitten (laptop gewoonte)

bedankt.

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
Hier al eens gekeken? Klik

Bord vervangen met een mini-itx variant.

Edit:
Is dat (1200 euro) incl. of ex. monitor, toestenbord, muis, speakers of koptelefoon?

[ Voor 21% gewijzigd door uname -r op 16-08-2012 01:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
zeadope schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:23:

Edit:
Is dat (1200 euro) incl. of ex. monitor, toestenbord, muis, speakers of koptelefoon?
zonder scherm, toestenbord en muis
en zou dit dan allemaal passen in een mini-itx?
en wat bedoel je met bord vervangen voor een mini-itx? ik ken er namelijk niet veel van
pricewatch: Asrock Fatal1ty Z77 Professional-M

pricewatch: Asrock Z77E-ITX

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 13:12 ]

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-04 11:01
zeadope schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:23:

Edit:
Als ik me niet vergis kan je het moederbord gewoon vervangen met bijvoorbeeld deze kaart:
Asrock H77 Pro4/MVP

Als je een kast hebt voor een ATX, kan je er naar mijn mening ook beter een ATX bord indoen, zit alles idd niet zo krap op elkaar en dat is ook weer beter voor de air-flow in je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
PhysicalMagic schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:11:
[...]

Als ik me niet vergis kan je het moederbord gewoon vervangen met bijvoorbeeld deze kaart:
Asrock H77 Pro4/MVP

Als je een kast hebt voor een ATX, kan je er naar mijn mening ook beter een ATX bord indoen, zit alles idd niet zo krap op elkaar en dat is ook weer beter voor de air-flow in je systeem.
ik zal eerst een case zoeken en bedankt voor de reactie

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart

pricewatch: Silverstone Sugo SG02B

pricewatch: Lian Li PC-Q08 Zwart

ik zou 1 van deze case's willen, iemand heeft mij aangeraden om de eerste case te nemen maar wat vinden? jullie zou dit goed zijn en zou alles erin passen? en welke is beter

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B500994%5D=1
is dit alles wat ik nodig heb of ontbreekt er nog iets aan of zou ik de ssd laten vallen want het is wel een groot prijskaartje

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:59
Ja haal die 64GB SSD weg krijg je dikke spijt van.
Ik heb van Samsung 830 de 128GB variant deze kost maar 98,99eur neem die of neem er geen.

Helaas is 64GB aan de krappe kant met Windows 7, Office 2010, Updates.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Verwijderd

Topicstarter
Guillermow93 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:20:
[...]

Ik heb van Samsung 830 de 128GB variant deze kost maar 98,99eur neem die of neem er geen.

ja maar als ik dan die van 128gb komt er nog eens zoveel bij dan zit ik aan de 1600€ +assamblage en verzendingskosten
en is www.azerty.nl betrouwbaar met assamblage en verzending?

• PhysicalMagic
Guillermow93 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:20:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik wil zelf ook Guild Wars 2 gaan spelen, en ben op dit moment een beetje bezig met het upgraden van mijn PC, en hoewel je Guild Wars er niet een betere fps ofzo van gaat krijgen, zou ik hem toch zeker op je SSD gaan zetten (en Guild Wars 2 alleen al is 25GB). Een vriend van me speelt namelijk Guild Wars 2 met een iets betere setup dan ik. Maar wat ik vooral merk is dat wanneer we samen spelen bij het laden van nieuwe stukken maps (en dat gebeurt veel want ik guild wars kan je heel makkelijk map travelen, en dit zul je ook vaak doen) van het nieuwe gebied dit bij hem echt 5 keer zo snel gaat als bij mij.

Ik weet niet of Guild Wars 2 natuurlijk belangrijk is voor je setup, maar als het zo is, zou ik dit zeker doen.

Edit:
Even vergeten erbij te zeggen. Mijn vriend heeft dus een SSD, en ik nog niet. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PhysicalMagic op 16-08-2012 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
PhysicalMagic schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:27:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik wil zelf ook Guild Wars 2 gaan spelen, en ben op dit moment een beetje bezig met het upgraden van mijn PC, en hoewel je Guild Wars er niet een betere fps ofzo van gaat krijgen, zou ik hem toch zeker op je SSD gaan zetten (en Guild Wars 2 alleen al is 25GB). Een vriend van me speelt namelijk Guild Wars 2 met een iets betere setup dan ik. Maar wat ik vooral merk is dat wanneer we samen spelen bij het laden van nieuwe stukken maps (en dat gebeurt veel want ik guild wars kan je heel makkelijk map travelen, en dit zul je ook vaak doen) van het nieuwe gebied dit bij hem echt 5 keer zo snel gaat als bij mij.

Ik weet niet of Guild Wars 2 natuurlijk belangrijk is voor je setup, maar als het zo is, zou ik dit zeker doen.

Edit:
Even vergeten erbij te zeggen. Mijn vriend heeft dus een SSD, en ik nog niet. ;)
ja ik zou ook wel graag een SSD hebben maar de prijs word dan weer wat hoog ik zou er anders nog mee wacht voor een SSD en dan later misschien 1 bijsteken

• PhysicalMagic
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:33:
[...]

ja ik zou ook wel graag een SSD hebben maar de prijs word dan weer wat hoog ik zou er anders nog mee wacht voor een SSD en dan later misschien 1 bijsteken
Dat zou je inderdaad ook kunnen doen. Kijk ik kan het gewoon niet hebben dat elke keer als ik met die vriend samenspeel en we tegelijk ergens naartoe travelen, hij al weer een eind verderop is als ik eindelijk de map heb geladen en dus altijd over later aan kom zetten. :P Dus als je een SSD koopt, koop er dan een van 128GB. En als je daar nu het geld niet voor hebt zou ik inderdaad even wachten. Je hebt zelf nog kans dat die 128GB SSD's over een paar maanden weer een tientje of wat meer goedkoper zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door PhysicalMagic op 16-08-2012 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
PhysicalMagic schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:34:
[...]

Dat zou je inderdaad ook kunnen doen. Kijk ik kan het gewoon niet hebben dat elke keer als ik met die vriend samenspeel en we tegelijk ergens naartoe travelen, hij al weer een eind verderop is als ik eindelijk de map heb geladen en dus altijd over later aan kom zetten. :P Dus als je een SSD koopt, koop er dan een van 128GB. En als je daar nu het geld niet voor hebt zou ik inderdaad even wachten. Je hebt zelf nog kans dat die 128GB SSD's over een paar maanden weer een tientje of wat meer goedkoper zijn.
bedankt voor de snelle reactie en ik ga met de SSD nog even wachten dat laden vind ik nu niet zo erg:)

Verwijderd

Topicstarter
maar kan iemand mij zeggen of dit alles is wat ik moet bestellen of ontbreekt er nog iets aan mijn bestelling?
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B500994%5D=1

en is is dit een goed moederbord?
en ik heb gehoord dat deze case 5 fans kan zou ik dit dan doen?
en ik ga denkik de voeding veranderen naar een coolermaster gx750
is dit een goed idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
de asus kaart heeft een levertijd van meer dan 10 want ze hebben hem niet binnen en het kan veeel langer duren dan 10 heb ik gehoord dus ik moet dussen teze grafische kaarten kiezen maar ik weet niet goed de welke beter is
pricewatch: MSI N670GTX PE 2GD5/OC

pricewatch: Palit GeForce GTX 670 JETSTREAM

pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD

Verwijderd

Neem een van deze twee mobo's, en ik zou de MSI GPU bestelen, je kan ook de TX 550W nemen, kan je ook overkloken als je wilt, 650W is een beetje overkill heb je niet nodig. En koop de Arctic-Cooling MX-3 of MX-4 koel-pasta voor je CPU.

Edit sry zag niet dat je een mini-ITX mobo moet hebben of is een micro-atx ook goed?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 01:49 ]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:55

amas

Law of Nature: Chaos

Ho stop, dit gaat niet goed. Je hebt een mini-ITX moederbord met een gigantische koeler als de Mugen 3. Dat gaat niet passen.

De voeding hoef je niet te vervangen. Zelfs 650W is al meer dan genoeg.
Ik heb je ook nog niet gehoord over overklokken. Ga je dit doen? Met een kleine kast als dit is het wellicht ook niet heel handig ivm extra warmte? Wat betreft de GPU neem de pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5 of als hij leverbaar is pricewatch: Asus Geforce GTX 660 Ti DirectCU II TOP.

En dan een suggestie voor een hele ommezwaai. Wil je per se een mini-ITX? Je zei in de TS dat je een kleine handzame kast wilt. Maar je zou ook voor een micro-ATX kunnen gaan. Het is wat groter maar nog steeds heel handzaam. €145 uitgeven aan zo'n klein moederbord ligt me namelijk niet helemaal lekker, maar is helaas de enige keus als je zo'n kleine kast wilt en ook nog eens wilt gaan overklokken, wat, ik herhaal maar even, niet gaat lukken aangezien je Mugen niet past op dat ITX bordje.
Ga je voor een micro-ATX dan kun je besparen op het moederbord pricewatch: Gigabyte GA-Z77M-D3H en de kast kun je zelf uitkiezen: http://tweakers.net/price...dxXqkQfBYo603EKmcq6STDGDw

Wil je trouwens per se je PC in elkaar laten zetten door de winkel? Het is namelijk prima zelf te doen. Het is niet moeilijk, er staan veel tutorials op het internet en als echte tweaker is het natuurlijk ook leuk om te doen.

Laatste tip, vervang je monitor door een pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

^+1

alleen zou ik toch de TX550W (ook genoeg voor OC) nemen, 650W is overkill en misschien micro-atx Z77 van MSI als hij er voor gaat..

Verwijderd

Topicstarter
TheAmassama schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:47:
Ho stop, dit gaat niet goed. Je hebt een mini-ITX moederbord met een gigantische koeler als de Mugen 3. Dat gaat niet passen.

De voeding hoef je niet te vervangen. Zelfs 650W is al meer dan genoeg.
Ik heb je ook nog niet gehoord over overklokken. Ga je dit doen? Met een kleine kast als dit is het wellicht ook niet heel harmandig ivm extra warmte? Wat betreft de GPU neem de pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5 of als hij leverbaar is pricewatch: Asus Geforce GTX 660 Ti DirectCU II TOP.

En dan een suggestie voor een hele ommezwaai. Wil je per se een mini-ITX? Je zei in de TS dat je een kleine handzame kast wilt. Maar je zou ook voor een micro-ATX kunnen gaan. Het is wat groter maar nog steeds heel handzaam. €145 uitgeven aan zo'n klein moederbord ligt me namelijk niet helemaal lekker, maar is helaas de enige keus als je zo'n kleine kast wilt en ook nog eens wilt gaan overklokken, wat, ik herhaal maar even, niet gaat lukken aangezien je Mugen niet past op dat ITX bordje.
Ga je voor een micro-ATX dan kun je besparen op het moederbord pricewatch: Gigabyte GA-Z77M-D3H en de kast kun je zelf uitkiezen: http://tweakers.net/price...dxXqkQfBYo603EKmcq6STDGDw

Wil je trouwens per se je PC in elkaar laten zetten door de winkel? Het is namelijk prima zelf te doen. Het is niet moeilijk, er staan veel tutorials op het internet en als echte tweaker is het natuurlijk ook leuk om te doen.

Laatste tip, vervang je monitor door een pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart.
bedankt voor de reactie!

deze micro-itx vind ik toch niet echt zo klein (mijn mening) dit is toch de enige die qua maat die goed is
pricewatch: Thermaltake Armor A30 (Zwart)
pricewatch: Lian Li PC-V351B (Zwart)
pricewatch: Lian Li PC-V354B
en deze case die ik wou kunnen toch redelijk veel fans een stuk of 5 ik weet nu niet of dit goed is maar
is er echt zoveel verschil tussen een micro en een mini case? en deze moederborden?
en welke koeler moet ik dan nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 02:43 ]

Verwijderd

Ga voor de Gigabyte GV-N670OC-2GD. Beter, stiller en koeler dan de MSI en Palet variant. Check tomshardware voor review. Die Asus is leuk, maar in mijn ogen betaal je te veel en je zult er weken op moeten te wachten. Die krengen zijn niet tot nauwelijks beschikbaar. Meer dan 10 dagen levertijd bij azerty is al snel 2-3 weken. Wat overigens betekend dat je de launch van gw2 mist, gheghe.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 02:46:
Ga voor de Gigabyte GV-N670OC-2GD. Beter, stiller en koeler dan de MSI en Palet variant. Check tomshardware voor review. Die Asus is leuk, maar in mijn ogen betaal je te veel en je zult er weken op moeten te wachten. Die krengen zijn niet tot nauwelijks beschikbaar. Meer dan 10 dagen levertijd bij azerty is al snel 2-3 weken. Wat overigens betekend dat je de launch van gw2 mist, gheghe.
ok dus nu weet ik al welke grafische kaart nu nog mijn case en moederbord probleem
en bedankt voor de reactie!

Verwijderd

Topicstarter
en deze case is dit een goede case?
pricewatch: Silverstone Sugo SG02B

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 02:57 ]

• amas

amas

Tja, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je mobiliteit zo hoog op hebt staan. Als je een desktop wilt verplaatsten moet je alle kabels los halen, randapparatuur verplaatsen, monitor opnieuw aansluiten etc... Zo'n klein kastje is leuk, maar qua mobiliteit is er geen verschil tussen mini-ITX of micro-ATX. Je moet nog steeds dezelfde hoeveelheid dingen verplaatsen. Alleen is de een wat groter dan de ander. En gek genoeg is de grotere goedkoper :P

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
TheAmassama schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 02:58:
Tja, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je mobiliteit zo hoog op hebt staan. Als je een desktop wilt verplaatsten moet je alle kabels los halen, randapparatuur verplaatsen, monitor opnieuw aansluiten etc... Zo'n klein kastje is leuk, maar qua mobiliteit is er geen verschil tussen mini-ITX of micro-ATX. Je moet nog steeds dezelfde hoeveelheid dingen verplaatsen. Alleen is de een wat groter dan de ander. En gek genoeg is de grotere goedkoper :P
het is meer van ik zit nu in de living en zo een grote case valt toch redelijk veel op maar ik zal nog eens denken of ik een micro neem of een mini
en de prijsverschil heb ik juist ook gezien:p

Verwijderd

Die Gigabyte is niet stiller dan de MSI denk ik, x3 kleiner fans vs x2 groter, bij Tom's heb je deze review van 6 GTX670"s de Asus is de meest stille dan Gigabyte en dat komt door de fan grote en aantal denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:35:
Neem een van deze twee mobo's, en ik zou de MSI GPU bestelen, je kan ook de TX 550W nemen, kan je ook overkloken als je wilt, 650W is een beetje overkill heb je niet nodig. En koop de Arctic-Cooling MX-3 of MX-4 koel-pasta voor je CPU.

Edit sry zag niet dat je een mini-ITX mobo moet hebben of is een micro-atx ook goed?
een micro-itx weet ik niet als gij niet té groot is is dit goed voor mij

Verwijderd

Dat moet je zelf bepalen toch?

Edit: ik zou iig niet zo'n GPU in zo'n kast zetten.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 03:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 03:05:
Dat moet je zelf bepalen toch?

Edit: ik zou iig niet zo'n GPU in zo'n kast zetten.
ja maar dan zzijn er problemen met het moederbord en de koeler
pricewatch: Silverstone Sugo SG02B ik heb gelezen dat dit een micro-itx case is en deze vind ik wel goed
en welk gpu bedoel je de gigabyte?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 03:09 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@nightmarex13:
Gebruik de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93OGDVn8zio6RrIck1qYj8ne/full.png

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 03:08:
[...]

ja maar dan zzijn er problemen met het moederbord en de koeler
pricewatch: Silverstone Sugo SG02B ik heb gelezen dat dit een micro-itx case is en deze vind ik wel goed
en welk gpu bedoel je de gigabyte?
Maat niet uit welke brand/merk een GTX670 is 9.5 inch lang en heeft ruimte en lucht nodig.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 03:09:
@nightmarex13:
Gebruik de edit knop ( [afbeelding] ) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:
ik gebruik de edit knop voor dingen die ik vergeet aan toe te voegen

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:49
Ik zou er nog eens goed over nadenken of je echt een mini kast wilt hebben.
Er zijn, zoals genoemd, bijzonder veel nadelen aan een kleine kast.

Qua mobiliteit is er ook al genoemd dat dit vrijwel niets zal uitmaken met de grootte van de kast.

Het is enigszins begrijpelijk dat je 'geen' grote kast in je woonkamer wilt hebben maar je zal toch altijd een soort van "plek" (lees: bureau) nodig hebben om goed met je PC te kunnen gamen/werken/interwebz.
Vrijwel elke normale kast zul je dan simpelweg kunnen plaatsen.

Het zal je veel opleveren. Zo kun je voor 1200 euro een bizar goede PC in elkaar zetten inclusief 128GB SSD.

Ik heb persoonlijk onlangs dit systeem in elkaar gezet voor een maatje, komt overeen met jouw budget.

inventaris: Gaming

De verschillende onderdelen passen perfect in deze kast, waar het soms nog zelfs wat krap wordt.
Misschien heb je er iets aan :)

(Lees pas later dat je al veel componenten / links had gekregen -- de link naar het systeem is dus redundant)

[ Voor 5% gewijzigd door Junia op 17-08-2012 03:31 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 03:04:
Die Gigabyte is niet stiller dan de MSI denk ik, x3 kleiner fans vs x2 groter, bij Tom's heb je deze review van 6 GTX670"s de Asus is de meest stille dan Gigabyte en dat komt door de fan grote en aantal denk ik.
Die fans moeten minder snel draaien dan die 2x groter ;)
= stiller

edit: heb daar ook proof voor gevonden :+
Gigabyte idle = 23 db(A)
Gigabyte load = 32 db(A)

MSI idle = 25 db(A)
MSI load = 37 db(A)

http://www.techpowerup.co...GTX_670_Windforce/27.html
http://www.techpowerup.co...670_Power_Edition/27.html

De MSI is op diezelfde website 1 fps sneller in battlefield :O
Die je dus gemakkelijk even kan overclocken en nog steeds onder die db(A) zitten van de MSI om die ene fps te halen :9

[ Voor 33% gewijzigd door SmokingCrop op 17-08-2012 10:45 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 19:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Kicken binnen 24 uur is niet toegestaan, zoals je kunt lezen in Het algemeen beleid!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 15:48

icecreamfarmer

en het is

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik deze case ga kopen
pricewatch: Cooler Master Elite 343

• amas

amas

Neem je dit wel serieus? Want je negeert nu al onze adviezen en neemt zomaar keuzes (deze kast, maar ook die voeding bijvoorbeeld) die nergens op slaan en geen onderbouwing hebben. Je legt ook niks uit qua keuzes, je zinsopbouw is niet normaal Nederlands en je hebt nog steeds niet gereageerd op de vragen van andere mensen. Ga je overklokken? Je Mugen past niet op een ITX bordje. Ga je het nou wel of niet zelf in elkaar zetten?
Toon iets meer inzet en probeer wat aan je Nederlands te doen.

Verwijderd

Topicstarter
TheAmassama schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:00:
Neem je dit wel serieus? Want je negeert nu al onze adviezen en neemt zomaar keuzes (deze kast, maar ook die voeding bijvoorbeeld) die nergens op slaan en geen onderbouwing hebben. Je legt ook niks uit qua keuzes, je zinsopbouw is niet normaal Nederlands en je hebt nog steeds niet gereageerd op de vragen van andere mensen. Ga je overklokken? Je Mugen past niet op een ITX bordje. Ga je het nou wel of niet zelf in elkaar zetten?
Toon iets meer inzet en probeer wat aan je Nederlands te doen.
ik kan zelf al niet meer volgen de ene gaat van case naar moederbord naar koeler naar overclocken
ik ben van plan de voeding te veranderen naar een 550 en ik heb al gereageerd of de vraag om te overclocken, ik weet niet of ik wil overclocken ik wil gewoon battlefield 3 op ultra kunnen spelen en welke case weet ik nu ook niet meer

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:39:
[...]

= stiller

Gigabyte idle = 23 db(A)
Gigabyte load = 32 db(A)

MSI idle = 25 db(A)
MSI load = 37 db(A)

Die je dus gemakkelijk even kan overclocken en nog steeds onder die db(A) zitten van de MSI om die ene fps te halen :9
ik ga ook de msi pakken ik heb gelezen over hun dust removal en dat is wel mooi

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:04:
[...]

ik kan zelf al niet meer volgen de ene gaat van case naar moederbord naar koeler naar overclocken
ik ben van plan de voeding te veranderen naar een 550 en ik heb al gereageerd of de vraag om te overclocken, ik weet niet of ik wil overclocken ik wil gewoon battlefield 3 op ultra kunnen spelen en welke case weet ik nu ook niet meer
Ooit gehoord van hoofdletters en interpunctie?
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

ik ga ook de msi pakken ik heb gelezen over hun dust removal en dat is wel mooi
Hij raadt je juist de gigabyte aan .... Als ik je advies moest geven zou ik even wachten op de 660 TI, schijnt namelijk heel goed mee te komen met de veel duurdere GTX670. Overigens heb ik zelf totaal geen last van het geluid dat mijn MSI GTX670 Power Edition maakt

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:08:
[...]

ik kwam hier hulp vragen omdat ik een nieuwe pc wil, niet bijscholing...

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[...]

Hij raadt je juist de gigabyte aan .... Als ik je advies moest geven zou ik even wachten op de 660 TI, schijnt namelijk heel goed mee te komen met de veel duurdere GTX670. Overigens heb ik zelf totaal geen last van het geluid dat mijn MSI GTX670 Power Edition maakt
ok maar ik heb al een paar benchmarks gezien en de gtx670 is toch veel beter

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als ik je advies moest geven zou ik even wachten op de 660 TI, schijnt namelijk heel goed mee te komen met de veel duurdere GTX670. Overigens heb ik zelf totaal geen last van het geluid dat mijn MSI GTX670 Power Edition maakt
De GTX670 is slechts 50 euro duurder en een stuk beter ;)
(660 ti doet het slechter als er veel dingen gebeuren op het scherm)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:09:
ik kwam hier hulp vragen omdat ik een nieuwe pc wil, niet bijscholing...
|:(

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 17-08-2012 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:38:
[...]

[...]

ik blijf bij de 670

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat veranderingen gedaan.

http://azerty.nl/winkelma...D=2&product%5B517493%5D=1
Dit zou het moeten worden, gaat dit wel lukken?
en ik ga hem in elkaar laten steken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 13:48 ]

Verwijderd

SmokingCrop schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:38:
[...]

[...]

Okay dan heb ik niks gezegd, had me nog niet zo verdiept in de benchmarks to be honest. Misschien heeft de topicstarter nog belang bij de inventaris van de game pc die ikzelf onlangs in elkaar heb gezet?

inventaris: Monster Bak

(Let overigens niet op die voeding, die is zwaar overkill maar ik wil er wellicht ooit nog een 670 bij prikken.)

Wat de hele discussie over mini-itx, micro-atx of atx betreft. Ik zou voor een game pc altijd gewoon voor de ATX form factor gaan. De meeste ATX borden vallen prima in een midtower behuizing te bouwen, welke zeker wel wat groter dan itx zullen zijn, maar welke nog lang niet zo enorm lomp en breed zijn als sommige big tower kasten. De kast die ikzelf heb, de Bitfenix Shinobi, kan ik daarom ook zeker aanraden. Deze heeft een bescheiden grootte, prima inbouwmogelijkheden, opties voor kabelmanagement en is van binnen ook mooi zwart afgewerkt. (Het enige minpuntje aan deze kast is dat hij standaard niet met USB 3.0 poorten is uitgerust, hier is overigens wel een kitje voor te bestellen).

Daarnaast heb je met ATX als voordeel dat een aftermarket CPU koeler bijna altijd wel op het bord gaat passen, aangezien alle componenten ook net even wat verder uit elkaar zitten.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:48:
ik heb wat veranderingen gedaan.

http://azerty.nl/winkelma...D=2&product%5B517493%5D=1
Dit zou het moeten worden, gaat dit wel lukken?
Nee, dat gaat niet lukken. Je hebt een m-atx kast gekozen en een normaal ATX moederbord. Dit moederbord is dus te groot voor die kast.

Je hebt dus eigenlijk 2 opties:

- Of je haalt een m-atx moederbord bijvoorbeeld deze: pricewatch: Gigabyte GA-Z77M-D3H of deze pricewatch: MSI Z77MA-G45

- Of je haalt een iets grotere behuizing. Persoonlijk zou ik dan toch echt voor deze laatste optie gaan en een kast zoeken die minstens 205mm breed is, zeker als je per sé die MUGEN 3 wilt gaan halen, dat ding is echt ontzettend groot en gaat anders gewoonweg niet passen.

En nogmaals even één laatste opmerking, zoals eerder door moderator ook al aangegeven werd, als je zelf als laatste iets hebt gepost, gebruik dan AUB de EDIT knop in plaats van een compleet nieuwe reactie te typen. Hier wordt het topic onnodig onoverzichtelijk van.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 14:07 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Die Artic Silver 5 heb je niet nodig. Bij de Mugen 3 zit reeds goede koelpasta. Het verschil van .5 graden maakt niks uit.

88€ vind ik altijd veel voor een voeding van 550w. Bij azerty hebben ze ook de xfx pro 550w, wat goedkoper en ook heel goed. http://azerty.nl/0-1073-3...-edition-pro550w-voe.html

Dat geld zou ik steken in een iets ruimere case, misschien is de Corsair Carbide 300r iets voor jou?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:56:
[...]

Okay dan heb ik niks gezegd, had me nog niet zo verdiept in de benchmarks to be honest. Misschien heeft de topicstarter nog belang bij de inventaris van de game pc die ikzelf onlangs in elkaar heb gezet?

inventaris: Monster Bak

(Let overigens niet op die voeding, die is zwaar overkill maar ik wil er wellicht ooit nog een 670 bij prikken.)

Wat de hele discussie over mini-itx, micro-atx of atx betreft. Ik zou voor een game pc altijd gewoon voor de ATX form factor gaan. De meeste ATX borden vallen prima in een midtower behuizing te bouwen, welke zeker wel wat groter dan itx zullen zijn, maar welke nog lang niet zo enorm lomp en breed zijn als sommige big tower kasten. De kast die ikzelf heb, de Bitfenix Shinobi, kan ik daarom ook zeker aanraden. Deze heeft een bescheiden grootte, prima inbouwmogelijkheden, opties voor kabelmanagement en is van binnen ook mooi zwart afgewerkt. (Het enige minpuntje aan deze kast is dat hij standaard niet met USB 3.0 poorten is uitgerust, hier is overigens wel een kitje voor te bestellen).

Daarnaast heb je met ATX als voordeel dat een aftermarket CPU koeler bijna altijd wel op het bord gaat passen, aangezien alle componenten ook net even wat verder uit elkaar zitten.

[...]

Nee, dat gaat niet lukken. Je hebt een m-atx kast gekozen en een normaal ATX moederbord. Dit moederbord is dus te groot voor die kast.

Je hebt dus eigenlijk 2 opties:

- Of je haalt een m-atx moederbord bijvoorbeeld deze: pricewatch: Gigabyte GA-Z77M-D3H of deze pricewatch: MSI Z77MA-G45

- Of je haalt een iets grote behuizing.

En nogmaals even één laatste opmerking, zoals eerder door moderator ook al aangegeven werd, als je zelf als laatste iets hebt gepost, gebruik dan AUB de EDIT knop in plaats van een compleet nieuwe reactie te typen. Hier wordt het topic onnodig onoverzichtelijk van.
bedankt voor de reactie
is inderdaad een mooie pc maar die bak vind ik iets te groot
en ik heb het moederbord verandert in degene dat je zij is hij dan nu officeel compleet of ontbreekt er nog iets?
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B497341%5D=1

Verwijderd

Zoals Inrage al zei kan je nog 20 euro besparen op de voeding, door deze XFX voeding te halen:

http://azerty.nl/0-1073-3...-edition-pro550w-voe.html

Daarnaast is die Scythe Mugen 3 te groot voor deze kast. Dat kan ik je nu al vertellen. Enkele alternatieven zijn:

pricewatch: Noctua NH-U9B SE2
pricewatch: Noctua NH-C12P SE14
pricewatch: be quiet! Shadow Rock Top Flow SR1

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:03:
Die Artic Silver 5 heb je niet nodig. Bij de Mugen 3 zit reeds goede koelpasta. Het verschil van .5 graden maakt niks uit.

88€ vind ik altijd veel voor een voeding van 550w. Bij azerty hebben ze ook de xfx pro 550w, wat goedkoper en ook heel goed. http://azerty.nl/0-1073-3...-edition-pro550w-voe.html

Dat geld zou ik steken in een iets ruimere case, misschien is de Corsair Carbide 300r iets voor jou?
bedankt voor de reactie
Ik vind deze case wat te groot en die voeding ga ik dan veranderen naar de xfx

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:14:
Zoals Inrage al zei kan je nog 20 euro besparen op de voeding, door deze XFX voeding te halen:

http://azerty.nl/0-1073-3...-edition-pro550w-voe.html

Daarnaast is die Scythe Mugen 3 te groot voor deze kast. Dat kan ik je nu al vertellen. Enkele alternatieven zijn:

pricewatch: Noctua NH-U9B SE2
pricewatch: Noctua NH-C12P SE14
pricewatch: be quiet! Shadow Rock Top Flow SR1
ok bedankt:) ik ga dan pricewatch: Noctua NH-C12P SE14 nemen want ik heb gehoord dat noctua een goed merk is qua koeling

Verwijderd

Lijkt me een goede keuze nightmare veel plezier alvast met je nieuwe systeem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:19:
Lijkt me een goede keuze nightmare veel plezier alvast met je nieuwe systeem
bedankt!:) dus nu is hij officieel compleet?
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B262301%5D=1
dan kan ik hem bestellen:)
en battlefield 3 op ultra gaat lukken met dit systeem?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 14:22 ]

Verwijderd

Voor zover ik het kan zien past alles wel bij elkaar op deze manier dus dat moet vast goed komen. Mocht er toch nog iets niet kloppen dan laat Azerty je dat vast wel weten. Aangezien ze hem toch ook nog in elkaar gaan zetten voor je.

En ja BF3 op ultra moet prima te doen zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:23:
Voor zover ik het kan zien past alles wel bij elkaar op deze manier dus dat moet vast goed komen. Mocht er toch nog iets niet kloppen dan laat Azerty je dat vast wel weten. Aangezien ze hem toch ook nog in elkaar gaan zetten voor je.
ok bedankt iedereen voor te helpen:)

Verwijderd

SmokingCrop schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:39:
[...]

= stiller

Gigabyte idle = 23 db(A)
Gigabyte load = 32 db(A)

MSI idle = 25 db(A)
MSI load = 37 db(A)

Hey, wacht even, hier klopt iets niet :) Tom's laat een 37.8db dat is bijna 38db maar TPUP geeft 32db aan, dat is een heel groot verschil :? hmmm misschien hebben we een derde opinie nodig? how about this and this? Maar we moeten weten hoe die test's allemaal zijn uit gevoerd, een punt te overwegen bij mijn volgende GPU aankoop. :Y

Edit: En grote fans hoeven langzamer te draaien omdat je met grote fans meer/net zoveel lucht verplaatst met lager revs. dan klein fans toch? Dus minder geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 22:51 ]

Pagina: 1