Toon posts:

overclocken P3 600E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom even niet verder dan 6*124=744mhz.
De volgende stap =fsb op 133mhz maar dit wil niet echt, hij start wel op maar windows geeft een foutmelding(nt kernel)en stopt er dan mee.mb=abit BE-6(geen rev 2)128 pc100geh en een V550 16mb videokaart,agp clk op 2/3.
Komt het door het geheugen?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Je hebt een grote kans dat dit idd door het geheugen komt. Het meeste 100 Mhz geheugen is 8ns waardoor het theoretisch maximaal 125 Mhz aankan (1000/8). In de praktijk gaat het meestal wel wat sneller, maar vaak niet erg veel. Waar het ook aan kan liggen is dat je het Voltage van je proc. iets op moet krikken, misschien werkt het dan wel. Anders zul je misschien toch 133 Mhz geheugen moeten kopen...

Verwijderd

Zelf heb ik dat probleem ook. Tot 124 geen problemen en dan ineens loopt het helemaal niet meer. (Abit BE 6 met P3 500).
Het is bij mij niet het geheugen want dat is 133Mhz.
Er zijn meerdere mogelijke problemen.
1 geheugen. Dat kan idd, maar hoeft niet.
2 core voltage. Toen ik mijn voltage ophoogde verbeterde de situatie wel, maar stabiel werd het niet.
3 I/O voltage. Omdat de BX 133 Mhz niet officieel ondersteunt kan dit ook een probleem zijn. Bij mijn weten ondersteunt de BE 6 geen I/O voltage tweaking
4 AGP bus. Bij 133 Mhz loopt de AGP bus flink uit z'n officiele specificaties. Het kan zijn dat de 3D kaart dwarsligt.
5 warmte. Lijkt me logisch. Denk eraan dat de sensor van de BE 6 voor de processor NIET de interne temperatuur aangeeft. Hij geeft de temperatuur aan waar de sensor geplakt zit. Waarschijnlijk is dit op het koelblok. De interne temperatuur is wel wat hoger.

Wat ik ga proberen is een zo kaal mogelijke PC neer zetten met een PCI videokaart om te kijken of mijn CPU het uberhaupt aankan, want dat kan het ook zijn.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voltage op 1.70 gehad maar dat hielp helemaal niet.
Moet het voltage nog hoger?
De temp loopt ongeveer op tot 33/34 graden, de sensor zit net tussen het koelblok.

Verwijderd

Dat probleem heb ik dus ook. Voltage ophogen helpt niks of nauwelijks. 33/34 graden is niet echt warm als hij tussen het koelblok zit. (P.S. zit hij aan de rand of onder de ventilator).

Ik zou toch eens gaan kijken of er geen ander onderdeel is wat inderdaad niet mee wil.

Verwijderd

Topicstarter
He harry s7 hoe heb jij je P3550 op een fsb van boven de 133 gekregen?.

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik denk dat je toch best kans hebt dat je geheugen je in de steek laat, > 133Mhz FSB halen meerdere mensen, ook met die AGP snelheid. Ik kwam op een Aopen AX63 board met MSI converter niet verder dan FSB van 133, nu met MSI 6309 socket 370 board kom ik op een FSB van 147, wel met PC133, en o ja, met een coppermine flip chip 500.

suc6

Verwijderd

He jacob, met een beetje geluk een een goed stabiel mobo van MSI6163Pro met een goed merk PC100(Siemens/LGS) op 145MHZ en de 550E uiteindelijk op 800MHz, en in combinatie met de BusRacing software van MSI, die kan onder windows gewoon de FSB omhoog faden, totdat hhih het niet meer trekt(dan stapje terug), hij kan een paar uur 150MHzFSB aan, maar dan loopt ie vast en op 145MHz loopt ie stabiel, wel met een goeie koeling, een 6x6x2 in het midden vande heatsink, en twee PIII fans er naast aan weerskanten, en dan nog een 6x6x2 aan de achterkant van de CPU-PCB.

Outtake fan precies op de hoogte van de processor achterkant, een intake onderinvoor, en de voedingsfan zuigt ook van de CPU weg.

**Erkomt straks wel een Alpha in...
maar ben nu al tevreden met 1,75 volt.
[url="http://ditis/superseven"]http://ditis/superseven[/url] (ook voor PIII)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog wat probere, anders wordt het een msi mb of abit Be6 rev 2 met 133 geheugen.
Maar voor dat ik dat doe koop ik een zware koeler, ik zag eenje liggen bij vobis 3 fans voor +/- f59.-.
Dus de V550 moet het aan kunne!?

Verwijderd

Bij mijn mobo wel, ik weet niet of die AGP poort per merk nog iets scheeld.

Verwijderd

Dit is nu die befaamde Bus Racing Software van MSI, onder Windows stel je de slider op het gewnste FSB en GO! :)
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/busracing.jpg

Verwijderd

leuke pic, Harry!!!!

ps. I/O voltage kan wel met de B6-II

Greetinz

Newt

Verwijderd

Ondersteund die Busracing software ook de MSI 6309 ? Ik ga er straks een halen namelijk .
Pagina: 1