Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Microsoft houd zicht niet aan cookiewet?

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

• kiko015
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 01:00
Ik zat laast op microsoft de site en kwam dit tegen :

self=this,contentCookie;this.Element=element,(subscribercontent!=null||subscribercontent!="")&&
($(this.Element).data("subscribercontent",subscribercontent[0]),$(this.Element).data("successcontent",subsc
ribercontent[1]),$(this.Element).data("failurecontent",subscribercontent[2]),$(this.Element).data("divid",subscri
bercontent[3])),$("#isAuthenticated").val()=="True"&&self.SetCookie(),contentCookie=self.CheckCookie("subs
criberContentConfiguration"),contentCookie!=null&&contentCookie!=""?
self.EvaluateContentCondition($(this.Element).data("subscribercontent")):self.FetchDisplayContent("")},Check
Cookie:function(content){for(var
contentX,contentY,contentCookies=document.cookie.split(";"),i=0;i<contentCookies.length;i++)if(contentX=c
ontentCookies[i].substr(0,contentCookies[i].indexOf("=")),contentY=contentCookies[i].substr(contentCookies[
i].indexOf("=")+1),contentX=contentX.replace(/^\s+|\s+$/g,""),contentX==content)return
unescape(contentY)},SetCookie:function(){var
self=this,subscriberContentCookie="",expirationDays=365,levelIdentifier="",expirationDate="",shipToCountry=

Nu ff een gek vraagje -_-'

" microsoft moet zich tog ook aan de wet houden? "...

Ik ben hier niet echt bekend in wat en hoe maar microsoft gaat over aardig wat pc's met hun internet explorer en daarop de standaard microsoft of live startpagina -_-'

Corrigeer me aub als ik het fout heb, en of iemand hier wat info over heeft.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:47

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

De "cookiewet" zegt helemaal niet dat je geen cookies mag zetten? Dit zijn gewoon normale functionele cookies...

Verder: 99,9% van het internet voldoet niet aan de cookiewet. ;)

NMe wijzigde deze reactie 15-08-2012 23:36 (23%)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zijn uitzonderingen, zoals functionele cookies. Alleen niet-noodzakelijke cookies voor bijv. advertentiesystemen en analyse zijn in veel gevallen verboden tenzij het vermeld wordt, en zelfs dan zijn er uitzonderingen zoals: hoe makkelijk zijn ze in de browser te herkennen en te verwijderen?

Sommige cookies zijn gewoonweg een must, zoals webwinkels waar gecontroleerd moet worden wat er in het winkelwagentje is en/of ben je ingelogd of niet?

Je post komt nogal over als... tsja... ik kom wat code tegen en ik snap een wet niet helemaal, maar ze deden het eerder fout dus zullen ze het nu wel weer fout doen. Zoals ik dit zie is het niet zo fout eigenlijk, erg generieke content store cookie voor sessie of instelling die nogal functioneel overkomt. Misschien als je hem debugged dat je alsnog wat tegen komt, probeer het eens! Maar je kunt er vanuit gaan dat er duizenden mensen zijn die Microsoft niet vertrouwen, die waarschijnlijk een stuk technischer en slimmer zijn dan ik ben.

En ik ben het eens met NMe... het is een van die kaartenhuis wetten. Je kunt als EU of zelfs Nederland wel iets roepen maar uiteindelijk doe je er helemaal niet toe als niemand op het weide internet zich er aan houd. Dan kun je nog zo hard zeggen: het gras is blauw, maar de meerderheid heeft besloten die kleur groen te noemen.

Umbrah wijzigde deze reactie 15-08-2012 23:46 (14%)

• kiko015
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 01:00
Wow Umbrah en NMe super, het is nu ff wat duidelijker ik loop links en rechts op te zoeken maja zoals jullie ook zeggen ieder spreekt over wat anders en ik had ook ziets van ziet niemand dit -_-' :)

Maar super bedankt ben weer wat wijzer Dankzij! MEDETWEAKERS :D:D:D!!!

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-08 17:47
Er lopen wat topics al over de cookiewet hier op GoT.

Misschien daar een blik in werpen?
Doen een paar ter zake kundige mensen in mee.

Abort, Retry, Quake ???

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:47

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Ik stel inderdaad voor dat je Gevolgen Cookiewet (en implementatie daarvan) er even bij pakt en daaruit haalt wat je weten wil. Ik denk dat alles daar wel zo'n beetje gezegd is maar als je verder wil discussiëren is dat een betere plek dan nog een los topic over hetzelfde onderwerp.

Doe ik dit topic even dicht. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True