Hoe verder!?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ASUS P3C-2000 met daarop een 1Ghz PIII.

Ik heb nooit overgeclocked (nah, 1x een project met wat vrienden: liquid nitrogen (=-273 degC) cooling met een 486DX266 -> 800Mhz >:)), maar ik heb net een nieuwe CPU dus ik wou eens wat proberen.

Ik heb 'em nu op 1.70 volt (default) met een FSB van 180.

Hij draait al ongeveer 24uur onder full load(}:O), verder kan ik er gewoon mee werken en volgens mijn ASUS Probe wordt ie 31 graden.

Aangezien ik hiero vaak lees dat ze veel warmer kunnen worden en dat je hoger kan door het voltage te verhogen, denk ik dat ie nog wel verder kan.... 1 probleempje: mijn moederbord heeft geen FSB hoger dan 180...

Hoe los ik dat op?

Every morning is the dawn of a new error.

Verwijderd

kun je ook nog iets anders dan uit je nek lullen?....:r

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 23:37 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
kun je ook nog iets anders dan uit je nek lullen?....:r
:( WTF is er verkeerd dan :?

Verwijderd

als je dat nog vraagt kun je blijkbaar nix anders....

Verwijderd

FSB = 180????
Als je dat haalt, zou ik je topic naam maar veranderen!

Verwijderd

1) FSB 180 :?
hoe doe je dat dan ??

2) liquit intrigen ( -272 )
heb ik ook altijd in de kast staan jij ook ?
|:(

ps kan je mij nog effe 10 lite rleveren van het spul ??

Verwijderd

[poeslief mode]

a) Ik geloof weinig van je verhaaltje.
Leg bijvoorbeeld eens uit hoe je een 486-66 op 800MHz krijgt? Dat lukt mij met vloeibare helium en aanpassen van de PLL op het moederbord nog niet.
b) P3 temp = ambient - 1.5K -> jaja... Da's een rotte temp.sensor of gelul.
[/poeslief mode]

c) Waar heb je die 3ware kaart ergens vandan getoverd?????

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 23:49 schreef elmo22 het volgende:
1) FSB 180 :?
hoe doe je dat dan ??
Ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik heb in m'n BIOS de processorinstellingen op 'Manual' gezet en toen de fsb steeds een stapje hoger gezet tot ik aan het einde was.[quote]
2) liquit intrigen ( -272 )
heb ik ook altijd in de kast staan jij ook ?
|:(

LOL, dat was een project met een paar vrienden van mij... We konden een afgedankte compressor krijgen met wat stikstof. Was een ding ter grootte van een kleine ijskast :)
ps kan je mij nog effe 10 lite rleveren van het spul ??
Nee, ik wou dat ik zelf dat ding nog had... Op een gegeven moment is dat ding ergens lek geraakt en toen was de stikstof natuurlijk snel weg :). En aangezien we natuurlijk zelf ook niet een extra fles stikstof in de binnenzak hadden, hebben we dat ding weer aan iemand anders gegeven...

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
1. Jij kunt nooit vloeibare stikstof van -273 krijgen.:r Dit is het absolute nulpunt en heeft nog nooit iemand bereikt (-272 is max.).
2. Stikstof is bij -273 niet meer vloeibaar. Bij het absolute minpunt staat namelijk alles stil, dus ook electronen, neutronen, protonen, alles dus. |:(
3. Een frontside bus van 180 op een Intel board? Laat me niet lachen:(
4. Je bent de GROOTSTE loser aller tijden!! Je wint hierbij de gouden strop (om je aan op te hangen, heb je tenminste nog iets bereikt).

Ik moet nu eerst ff gaan :r:r en daarna ;(;( en dan :? of ik hier uit nog kan posten, na deze post van jouw.:o

Verwijderd

180 MHZ front site bus :?

dan is je geheugen al lang gaar. :P
denk dat je het gewoon op 80 hebt staan
zodat je lekker zit odner te klokken 8-)

and that is the final wordt for today
ga slapie doen mzzl >:)

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 23:50 schreef DaBit het volgende:
[poeslief mode]

a) Ik geloof weinig van je verhaaltje.
Leg bijvoorbeeld eens uit hoe je een 486-66 op 800MHz krijgt? Dat lukt mij met vloeibare helium en aanpassen van de PLL op het moederbord nog niet.
Was ook een heel gekloot, want een kristalletje vervangen werkt niet....

Kwestie van het hele moederbord in een luchtdichte kast zetten en verder de goede R-C kringen op het moederbord vinden (die 'kronkeltjes' in sommige printbanen) die voor de oscilatie zorgen, en die vervangen door andere R-C kringen op IC geregelde oscilatoren.

[/quote]
b) P3 temp = ambient - 1.5K -> jaja... Da's een rotte temp.sensor of gelul.

Geen flauw idee, volgens mijn ASUS Probe is ie zo warm. Heb mijn PIII 600 wel eens op 14 degC gehad, maar toen deed mijn verwarming het niet en was het maar 17 graden hiero.
[/poeslief mode]

c) Waar heb je die 3ware kaart ergens vandan getoverd?????
Dutch Computer Supplies, volgens mij zat het in Capelle a/d IJssel.

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 00:00 schreef FlamerX het volgende:
1. Jij kunt nooit vloeibare stikstof van -273 krijgen.:r Dit is het absolute nulpunt en heeft nog nooit iemand bereikt (-272 is max.).
Miereneuker, 0 Kelvin is -273.15 graden Celsius. Dus in theorie kan het wel...

Heb alleen het absolute nulpunt genoemd als temp omdat ik de preciese temp niet meer weet en ik wel weet dat ie er dicht in de buurt komt. zal wel iets van 20 graden hoger zijn.
2. Stikstof is bij -273 niet meer vloeibaar. Bij het absolute minpunt staat namelijk alles stil, dus ook electronen, neutronen, protonen, alles dus. |:(
Tjee, jij hebt natuurkunde gehad :). Dat is zo ja.
3. Een frontside bus van 180 op een Intel board? Laat me niet lachen:(
4. Je bent de GROOTSTE loser aller tijden!! Je wint hierbij de gouden strop (om je aan op te hangen, heb je tenminste nog iets bereikt).

Ik moet nu eerst ff gaan :r:r en daarna ;(;( en dan :? of ik hier uit nog kan posten, na deze post van jouw.:o
Ik weet niet wat iedereen z'n probleem is hiero hoor :?:?:?

Is dat soms een onmogelijkheid ofzo?

Kan ik op 1 of andere manier checken of mijn BIOS en POST me zitten te neppen en me processor eigenlijk lager draait?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 21:15

jotheman

Was like that when I got here!

486 op 800 ken ut moedurbord nie aan idioot, de chipset nie en de PCI kaarte nie enz. da ken je nog nie eens instelle man! :o

En 180 mhz fsb mun @rs jah, dat hale die gare japanners die af en toe op tweakers.net staan nog nie eens man! :o

Lul niet uit je nek! :r

PS: nog 1 dingetje -1,5 graad celsius KEN nie met luchtkoeling slimmerik, kan noojt meer as un graad of 5 lager worden als omgevingstemperatuur. Of je vriest vast op je kamer, dan ken wel |:(

I see dead pixels...

Verwijderd

Was ook een heel gekloot, want een kristalletje vervangen werkt niet....
Kwestie van het hele moederbord in een luchtdichte kast zetten en verder de goede R-C kringen op het moederbord vinden (die 'kronkeltjes' in sommige printbanen) die voor de oscilatie zorgen, en die vervangen door andere R-C kringen op IC geregelde oscilatoren.
Whoehaaaahaha.
Die kronkeltjes zijn idd delaypaden om zo hier en daar de timing wat recht te trekken. Maar echt geen oscillatoren hoor.

Dat je FSB op 180 loopt, alla, zou evt nog kunnen. Is tenslotte ook maar 47MHz hoger dan standaard. Maar dat verhaaltje van een 486-66 op 800 is heel, heel krom.

* DaBit vind het wel lollig, iemand die zit te stangen. Dat doet DaBit namelijk ook graag.
Dutch Computer Supplies, volgens mij zat het in Capelle a/d IJssel
Kee, bedankt. Toch es kijken wat die dingen kosten, want goed zijn ze!

Verwijderd

iemand ook al eens aan gedacht dat dat ding met standaard voltage en een fsb van 180 op 66/33*180 = 360 MHz moet lopen, en dus helemaal niet op 800MHz

Was even het "wetenschappelijke" bewijs dat z'n verhaal van geen kanten deugt. >:)

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 00:27 schreef MREn het volgende:
iemand ook al eens aan gedacht dat dat ding met standaard voltage en een fsb van 180 op 66/33*180 = 360 MHz moet lopen, en dus helemaal niet op 800MHz

Was even het "wetenschappelijke" bewijs dat z'n verhaal van geen kanten deugt. >:)
Ja, inderdaad... En jij leest voor geen meter.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 00:30 schreef dodo_devil het volgende:

[..]

Ja, inderdaad... En jij leest voor geen meter.
Ok, maar een P3 op een fsb van 180 kan ook niet...met wat voor geheugen wou je dat doen? Is je videokaart nog niet gesmolten???

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 19:28

jep

lief hoe jullie allemaal happen :Z

Verwijderd

mag hier ff een asa slot op? :9

Verwijderd

waarom geen <Lips> ??

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 00:45 schreef j3p het volgende:
lief hoe jullie allemaal happen :Z
Heb honger :9

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Gaaf zo'n 486 DX-2 66 Op een bus van 400MHz >:) Dat is je dus NO WAY gelukt. Want op een 486 kun je ook GEEN multiply instellen.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

stikstof koeling?
das max -147 C

en dan op 800MHZ, de hoogste multiplier ooit voor een 486 is 4.

da's een FSB van 200MHz

Oeps niet goed gelezen DX dus FSB=400MHz
(486 hebben fixed multipliers)

Natuurlijk nog met sims, supersnelle waren 50ns. Moet je ze nu eens horen klagen dar die 5,0ns dimm's al niet snel genoeg zijn...
om over de 150MHz FSB te komen

Oh chache-chips op je simms gesoldeerd? neuh die waren 8 tot 12 nsec dus ook niet snelgenoeg...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
[/onzin]

Ben dan wel geen hardwarejunk....maar ik kan lulverhalen nog wel een beetje onderscheiden van de waarheid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.