Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Scorpi Caruso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo iedereen!

De laatste maanden was ik zeer gefocused op de prachtige Asus Padfone, die Tweakers hier ongetwijfeld wel kennen...
Nu heb ik een probleem, het blijkt dus dat de Padfone niet uitkomt hier in de Benelux!
Maar ik was zo gefocused op de Padfone, dat ik niet naar andere smartphones heb gekeken.
Ik heb nu zoveel om uit te kiezen, dat ik niet kan kiezen!

Dus nu wil ik aan jullie vragen, wat zou een goede Android smartphone zijn?
Galaxy S3? Of misschien een Galaxy Note? Of toch iets anders?
Als jullie tips of opmerkingen hebben, hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,
Scorpi Caruso

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 12:31
Wat zoek je voor toestel?
- grootte scherm
- resolutie
- snelheid
- goede batterij

enz.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Per definitie Android?

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Volgens mij komt de HTC One S het dichtste in de buurt van de padfone als smartphone.
Zelfde processor, qua formaat vergelijkbaar (wat dunner volgens mij).
Je kan de Padfone natuurlijk ook in het buitenland kopen of bestellen. Anders misschien wachten op de Note 2.

• Scorpi Caruso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-08-2024
Knamix schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:27:
Wat zoek je voor toestel?
- grootte scherm
- resolutie
- snelheid
- goede batterij

enz.
Tja, een goede batterij is altijd belangrijk. De snelheid van de processor moet wel hoog zijn, aangezien ik mijn vorige smartphone veel gebruikte, en ook veel aan multitasken deed. Grootte van het scherm maakt niet zo heel veel uit, hoewel ik een gemiddeld/groot scherm wel fijn vindt (Galaxy style)

Daarom was ik zo gek op de Padfone, met een batterijduur van 102 uur, een prachtig scherm en een dual-core processor (waarvan eerst mensen dachten dat het een quadcore zou worden) van 1.5 ghz. Nu zoek ik een Android Smartphone die daar aan kan tippen. Ik zelf zat zo te denken aan de Galaxy S 3.

P.S. Budget is 600-700 euro
P.S.S. Ja, het liefst Android. Ik heb daar aardig wat ervaring mee gekregen door vrienden.

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 09:57
Dan zou ik voor de HTC One X gaan...
Quadcore processor, en heb nog geen enkele slechte ervaring met HTC :)

• Sigis
Zoals ik al eerder zei heeft de HTC One S dezelfde processor, een vergelijkbaar scherm (ook een 4,3 inch qHD Super Amoled), een aluminium body en hij is nog wat dunner en lichter. Het geheugen is wel minder (16 vs 32),
de accu weer groter.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou ook voor de HTC One X gaan, en anders de HTC One S.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 13:14
Uniciteit schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:10:
Ik zou ook voor de HTC One X gaan, en anders de HTC One S.
dat is dus een smaak optie :)

aangezien je een top end wil zou ik om te beginnen naar het design kijken.

s3 4x hd of de one x zijn je opties in het top end segment op het moment (binnekort word de huawei verwacht).
de one x is de enigste met een duidelijk nadeel ten opzichte van de accu en dat is omdat deze niet verwijderbaar is en je dus ook geen reserve accu mee kan nemen.

dan qua beeld zijn de one x en de 4x hd gewoon de betere toestellen.

qua snelheid is de s3 weer iets beter maar heeft wel de beperking geen tegrazone tot zijn beschikking te hebben voor de beste games.

qua software heeft de LG het voordeel dat de rom gewoon loeisnel is doordat de skin heel licht is en als nadeel dat de support van lg geen goede geschiedenis heeft maar dat betekend nog niet dat het nu ook slecht word.
ook is de browser bij de lg gewoon het beste van de 3 het zoomen werkt namelijk op elk object wat bij de concurentie nog wel eens wil falen (vooral op flash objecten).

de one x heeft dan weer een strak uitziende skin met redelijk wat features maar dit heeft als nadeel weer dat hij dtrager is en het geheugen sneller vol zit dor ze zeer zware en logge sense skin (gebruikt bijna 200 mb ram meer dan de LG)

de S3 heeft van de 3 weer de meeste features maar voelt naar mijn mening wat sloom aan door wat mij betreft een fout in de rom gelukkig is dit met root heel makkelijk in superuser te corrigeren (dit is vooral met sliden).
ik heb helaas geen idee hoeveel ram deze skin vreet dus daar kan ik niets over zeggen.

over features valt natuurlijk ook wat te zeggen de meeste features zijn namelijk niets dan apps en die kan je zelf ook gewoon downloaden.
dus het onderbreken van features op de lg of de one x is absoluut geen rede om een s3 te kopen omdat je die makkelijk zelf kan aanvullen.

ze hebben allemaal voordelen en nadelen en desing is dus een belangerijke factor en daarnaast is de goedkoopste s3 520 euro de one x 40 euro goedkoper voor 480 euro en de 4x hd is maarliefst 1000 euro goedkoper dan de s3 voor 420 euro en zakt nog steeds wekelijks dus als je geen haast heb en de lg overweegd :) .

• Sigis
Eerlijk gezegd vind ik de HTC One S ook een top end smartphone, net als de ASUS Padfone en de Meizu MX Quadcore bijvoorbeeld.

Zelf ben ik de gelukkige bezitter van zowel de HTC One X, HTC One S, Samsung Galaxy S3 en LG Optimus 4X HD.

Een belangrijke reden dat ik de One S en de Padfone top end toestellen vind is omdat ze mijns inziens de beste CPU hebben. De Snapdragon S4 is per core gewoon een stuk sneller en de cores zijn het meest efficiënt. Helaas is de Adreno 225 GPU niet van hetzelfde niveau.

Een voorkeur qua design is heel persoonlijk, maar ik geef wel de voorkeur aan de gebruikte materialen van de HTC One S.

Als je van een wat compacter toestel houdt dan is de One S een voor de hand liggende keuze. De Eluga zou dan misschien ook een optie kunnen zijn, maar die heeft weer een heel beperkte accu. Qua handzaamheid wint de One S het van deze toestellen dus duidelijk, de andere drie zitten dicht bij elkaar in de buurt.

Het scherm van de One X is mijns inziens de beste. De scherpte, helderheid en kleurechtheid zijn uitstekend, de zichtbaarheid in direct zonlicht en kijkhoeken zijn ook zeer goed, net als het contrast dat heel goed is voor een LCD scherm. Doordat het scherm bijna op het toestel lijkt te liggen springt het er helemaal uit, een goed staaltje design van HTC.
Het scherm van de LG Optimus 4X HD komt daar heel dicht bij in de buurt. Qua helderheid lijkt die me zelfs nog iets beter, qua kleuren en kijkhoek weer wat minder. Door het meer traditionele ontwerp heeft het ook wat minder 'wow' factor.
De schermen van de S3 en One S kunnen daar niet aan tippen bij directe vergelijking, maar het zijn op zich wel hele mooie schermen. Natuurlijk hebben ze de intense kleuren, hoog contrast en echt zwart, voor mijn gevoel heeft de One S dat nog wat meer dan de S3, maar die heeft weer een groter en scherper scherm.

Qua smoothness en snelheid wint de S3 het, maar het verschil is meestal niet enorm. Met browsen vind ik de One S in het algemeen niet onder doen. De One X heb ik veel sneller gekregen door wat te tweaken en de LG heeft voordeel van haar lichte schil.

Zelf hou ik van Sense. Ik vind het nog steeds prettiger dan touchwiz. Zeker visueel, maar ook qua bedieningsgemak. De schil van LG vind ik niet slecht, lichter wat ook een voordeel is, maar wel minder volwassen.

De camera van de S3 vind ik net wat beter dan die van de One X en One S als het gaat om foto- en videokwaliteit. Qua bediening vind ik het zoomen met de volumeknop van de S3 handig, voor de rest vind ik de HTC wat prettiger. De camera van de LG vind ik toch wat minder hoewel niet slecht.

Qua audio is de S3 met afstand de beste. De One S soet het op dat gebied mijns inziens wat beter dan de One X en de 4X HD. Hier heeft HTC denk ik echt een kans laten liggen. Met Beats Audio en een matige RealTek DAC hebben ze gekozen voor style over substance.

Ik blijf er bij dat als je het idee hebt dat de Padfone als smartphone ideaal is, dan is de One S de meest voor de hand liggende keuze. De One S is compacter, heeft dezelfde processor, een grotere accu, het scherm heeft dezelfde specs en wordt in de reviews die ik heb gelezen in het algemeen gelijk beoordeeld. Het grote nadeel van de One S zijn de niet verwisselbare accu en beperkter niet uitbreidbaar geheugen.

Als je het scherm niet goed genoeg vind en / of te klein dan is de One X een goede optie.
De Galaxy S3 is mijns inziens de beste allrounder.
Pagina: 1