Ik zat laatst wat na te denken over het lenen bij DUO. Vaak wordt daarover gezegd dat het een van de meest relaxete vormen van lenen is qua terugbetalen, het meten van draagkracht en het kwijtschelden van de lening na 15 jaar.
Nu bedacht ik me het volgende scenario:
- Je leent maximaal bij DUO en zet dit weg in een spaarrekening/deposito.
- Je stelt het afbetalen zo lang mogelijk uit (2 jaar wachten) en zorgt intussen voor een baan
.
- Je brengt je deposito in als eigen geld bij de financiering van je woning.
- Je hebt dan dus je woning gedeeltelijk gefinancierd met een lening bij DUO die erg coulant is als het gaat om kwijtschelding als je financieel krap komt te zitten. Verder bouw je natuurlijk vermogen op in je huis door het aflossen van die schuld.
Ik zit me af te vragen of er ook haken en ogen aan dit idee zitten. Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord dat iemand het zo gedaan heeft, maar als ik nog zou studeren zou ik er wel serieus zo over nadenken
.
Dus, brand los, heb ik een geniaal idee bedacht of zie ik gigantische dingen over het hoofd
?
Nu bedacht ik me het volgende scenario:
- Je leent maximaal bij DUO en zet dit weg in een spaarrekening/deposito.
- Je stelt het afbetalen zo lang mogelijk uit (2 jaar wachten) en zorgt intussen voor een baan
- Je brengt je deposito in als eigen geld bij de financiering van je woning.
- Je hebt dan dus je woning gedeeltelijk gefinancierd met een lening bij DUO die erg coulant is als het gaat om kwijtschelding als je financieel krap komt te zitten. Verder bouw je natuurlijk vermogen op in je huis door het aflossen van die schuld.
Ik zit me af te vragen of er ook haken en ogen aan dit idee zitten. Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord dat iemand het zo gedaan heeft, maar als ik nog zou studeren zou ik er wel serieus zo over nadenken
Dus, brand los, heb ik een geniaal idee bedacht of zie ik gigantische dingen over het hoofd
❤️🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !