[Ervaringen] Visual Studio 2012

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Zoals jullie misschien al hebben gelezen in Devschuur Coffee Corner is vandaag (lees 15/08) Visual Studio 2012 uitgekomen. (Zie Rutix in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2")

Hoe zijn jullie ervaringen ermee?
Voordat heel Devschuur Coffee Corner er vol mee komt te staan.

Ik kan niet wachten om te installeren! Werk pas halfjaartje met Visual Studio, maar ben heel benieuwd naar .NET 4.5. Helaas heb ik deze week deadline staan, waardoor ik het nog niet aandurf om tussendoor even te updaten met kans op problemen (o.a. ben benieuwd hoe NuGet ermee omgaat en 'oude' ASP.NET(2) projecten).
Pas van het weekend ga ik het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

Eerst maar eens ontvangen via MSDNAA :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
Ik zit nog met VS2011 beta...
Geweldig. Zullen we 't even ontopic proberen te houden en proberen zinnige bijdrages te posten die iets toevoegen? ;)

[ Voor 76% gewijzigd door RobIII op 16-08-2012 00:42 ]

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

qua IDE stijl:minder overzichtelijk.
alles heeft nieuwe icoontjes, die CAPSLOCK MENUS schreeuwen best hard :)
maar goed, het zal wel weer gewenning zijn, maar ik vind de 2008->2010 overstap makkelijker.

grootste functioneel nadeel: de VC++ runtimes zijn alleen nog maar Vista+, XP native apps kan je niet maken totdat ze de runtimes hebben gebackport (dat staat op het programma voor 2013 ofzo)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Die caps-lock menunamen schijn je (iig) via het registry uit te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

Ik heb nog niet echt met VS2012 gespeeld/gewerkt, maar is het wat betreft het werken met XAML wat sneller geworden? In VS2010 merk ik dat bij wat grotere projecten het allemaal wat langzamer wordt. En dat terwijl de preview window altijd dicht is(dus alleen de XAML zichtbaar).

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoe is het om 2012 en 2010 naast elkaar te draaien? Ik zie ze op m'n werk nog niet overstappen voorlopig (zijn vorig jaar pas overgestapt op 2010).
beany schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:55:
Ik heb nog niet echt met VS2012 gespeeld/gewerkt, maar is het wat betreft het werken met XAML wat sneller geworden? In VS2010 merk ik dat bij wat grotere projecten het allemaal wat langzamer wordt. En dat terwijl de preview window altijd dicht is(dus alleen de XAML zichtbaar).
Ook razor bestanden werden behoorlijk traag, maar ik denk eerder dat dit aan R# ligt.

[ Voor 62% gewijzigd door Megamind op 17-08-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Megamind schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:34:
Hoe is het om 2012 en 2010 naast elkaar te draaien?
Gaat goed. Nog niet tegen problemen met de roundtripping tussen 2012 en 2010-SP1 aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

ik heb geen problemen opgemerkt tot nu toe met 2008, 2010 en 2012 geinstalleerd (alles up to date met laatste SP)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Ik ga vanavond de trial installeren... 90 dagen plezier :D Maar jullie zijn er tevreden mee? Hopelijk draait het een beetje op mijn oude computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Ik heb nu een tijdje nog de versie hiervoor draaien op mijn PC. Ik vindt het allemaal erg gaaf. Heb nog niet echt een specifiek project op .net4.5 gemaakt. Enige vervelende aan 2012 vind ik de skin. Geef mij maar het kleurenpalette van 2010 terug. Want wat is dit een hell...!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Ik gebruik nu sinds twee weken VS2012 (de RC) en ik merk al niets meer van die caps locks menus en de kleuren en ik denk dat dit voor de meeste gaat gelden :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Same here... Ik vind de dark theme ook stukken beter geworden, maar ik werk dan ook graag s'avonds thuis zonder lampen en screen brightness op bijna het laagst. Lekker afzonderen en typen maar :P

[ Voor 51% gewijzigd door Caelorum op 17-08-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szz
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

Szz

Remus schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:53:
Die caps-lock menunamen schijn je (iig) via het registry uit te kunnen zetten.
Er zijn ook er sinds de beta verschillende plugins beschikbaar die dit kunnen. Eentje die bij mij van in het begin geinstalleerd stond (niet als hoofdreden) is VSCommands 11. Geweldige plugin, caps zijn er als bonus onmiddellijk ook mee weg :)
roy-t schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:09:
Ik gebruik nu sinds twee weken VS2012 (de RC) en ik merk al niets meer van die caps locks menus en de kleuren en ik denk dat dit voor de meeste gaat gelden :)
Ik vind dan persoonlijk de kleuren weer geweldig. Laten we eerlijk zijn, 2010 was op design vlak echt een monster... :/ 2012 is lekker strak! :9~

[ Voor 33% gewijzigd door Szz op 17-08-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Ik heb nog wel een probleem tussen 2010 en 2012 (of eigenlijk 11), er is nog geen SQLite designer voor het entity framework :) Maar goed, dat komt vanzelf wel denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Szz schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:00:
Ik vind dan persoonlijk de kleuren weer geweldig. Laten we eerlijk zijn, 2010 was op design vlak echt een monster... :/ 2012 is lekker strak! :9~
Dat is behoorlijk subjectief. Ik vind het juist vreselijk als elementen uit de interface maar wat loos rondzweven op het scherm.

* Stukfruit slaat 2012 dan ook vrolijk over, net als de rest van die hele Windows 8 Metro-hype :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 18-08-2012 04:32 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Stukfruit schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 04:31:
[...] Dat is behoorlijk subjectief. Ik vind het juist vreselijk als elementen uit de interface maar wat loos rondzweven op het scherm. [...]
Die snap ik niet.. Afgezien van dat de elementen er anders uit zien, is vrijwel alles op zijn plek gebleven. Welke elementen zweven er volgens jou loos rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zweven als in dat elementen nergens duidelijk thuis horen.

Afbeeldingslocatie: http://blog.nuclex-games.com/wp-content/uploads/2012/06/visual-studio-2012-rc.png

Menuteksten (welke menubalk?), de elementen in de titelbalk (welke titelbalk?), de tabs (welke tabs?), de headers voor docked componenten (welke headers? goed, ze hebben een kleurtje dus hier mag ik niet klagen..), iconen op de toolbar (welke toolbar?). Verder heb je natuurlijk nog het rechthoekje als scrollbalk, de puntjes waarmee je onzichtbare toolbars ed. kan verslepen, de comboboxen en treeviews met zweefpijltjes en teksten... Het is afschuwelijk.
EN DAN HEB IK HET NOG NIET EENS GEHAD OVER HET GEBRUIK VAN HOOFDLETTERS.

Om in code te spreken: stel je voor dat men opeens zou besluiten om alle puntkomma's + haakjes te verwijderen en het alleen nog mogelijk te maken om commentaar in hoofdletters te schrijven (zonder dit vooraf te laten gaan door "//"). Dat is precies wat ze nu op grafisch gebied hebben gedaan.

TL;DR? Ok: misschien komt het wel doordat ik een chaoot ben, of een halve autist, of gek, of wat dan ook, maar als ik naar Visual Studio 2012 kijk, dan zie ik eigenlijk alleen maar een verwarrende brij van elementen. Ik weet dat het "open"-knopje linksboven zit, maar op een of andere manier zit ik met dit gedrocht toch steeds weer te zoeken.

Het komt erop neer dat ik me bij deze interface voel als een grafisch dyslect en dat MS hun designers met pek en veren zou moeten beplakken voor het uitpoepen van dit gedrocht.

De nieuwe features die niets met de interface te maken hebben zijn overigens best tof.

Duidelijk? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

Het ziet er allemaal leuk uit, maar het gaat bij mij toch om de productiviteit, en in VS2010 is alles met wat andere kleuren toch net iets makkelijker te vinden (Vooral icoontjes e.d.)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik heb er nog niet heel lang mee gewerkt (paar minuutjes) maar die interface vind ik gewoon echt afgrijselijk... 2008 en 2010 waren ook beide compleet anders maak die vond ik beide heel goed, lekker duidelijk waar alles zit en zelfs met veel niet-standaard kleuren (paars) ziet het er nog goed uit. Maar voor 2012 ben ik het met Stukfruit eens, het is zo onoverzichtelijk, ik kan niks vinden, ik klik de hele tijd naast dingen die niet duidelijk afgerasterd zijn, alles loopt gewoon in een saaie grijze kleur in elkaar door, er zit nergens contrast in behalve dan in de icoontjes, die nu enorm storend naar voren springen. Nee, ik vind het maar niks en ik hoop dat er snel genoeg een extension voor komt die alles mooi veranderd :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Mijn collega werkt ermee nu. Hij vindt het zelf fijn, ik heb het bij hem gezien en ik vind de interface gruwelijk. Vreselijk bedoel ik. Versimpelen is prima maar dat kunnen ze bij MS zo te zien dus niet, want het is nou gewoon op geen enkele manier meer een duidelijke interface imho. Knap staaltje slechte-UI-ontwerpen. En heel Windows 8 komt er zo uit te zien.
Ik zal alleen op 2012 overstappen als het echt, ECHT niet anders kan, anders hou ik het vooral bij VS2010. Daar kan ik overbodige interface-elementen ook weghalen maar dan hou ik tenminste iets bruikbaars over.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm, mja uiterlijk is echt persoonlijk he :) Zelf kan ik ook niet werken met het light theme, maar de dark theme vind ik zelf wel een hele verbetering boven Visual Studio 2010.
Nou moet ik zeggen dat ik dan ook niet zo vaak meer op knopjes druk. Daar hebben we de rechtstreekse keycombo voor en als ik die niet meer weet ram ik ff op ctrl+q en type ik "open" in en krijg ik alle keycombo's te zien.
De standard en edit toolbars staan bij mij dan ook gewoon uit. Vind het zonde van de ruimte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Ik wist eigenlijk niet dat er een dark theme was. Is wel heel anders, daar moet ik even aan wennen.

Wat doen jullie?
Poll: Visual Studio Dark of Light theme
Let there be Light!
I don't fear the Dark!
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=382357&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hm ik zie dat Dreamspark / MSDNAA alleen nog de RC versie heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Megamind schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:16:
Bij Dreamspark en MSDNAA duurt het altijd even voordat het beschikbaar komt. vaak zo rond de 3-6 weken. Uiteindelijk zal het ook wel voor studenten beschikbaar komen. Wel jammer dat je een Windows 8 RTM nodig hebt om apps te kunnen submitten. Die komt namelijk niet beschikbaar via Dreamspark. MSDNAA wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G70boX
  • Laatst online: 15:58
Megamind schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:16:
Komt waarschijnlijk de 24ste uit! (http://blogs.msdn.com/b/s...et-4-5-now-available.aspx, comment van Neil Carter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MLM schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:51:
grootste functioneel nadeel: de VC++ runtimes zijn alleen nog maar Vista+, XP native apps kan je niet maken totdat ze de runtimes hebben gebackport (dat staat op het programma voor 2013 ofzo)
Najaar 2012 toch? Tot die tijd kan ik de VC11 compiler alleen voor (Linux) server software gebruiken, wat jammer is, want de C++11 features zijn erg handig.

Qua thema had ik ook liever VS2010 gehad, 2010 zag er stukken beter uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-08-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Laatst online: 10-09 20:09
nu toch wat tijd gestoken in het werken met 2012. begin al wel te wennen, voor mijn gevoel is 2012 sneller als 2010. zijn er meer die dat hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Ik merk vooral dat VS2012 net niet helemaal 'af' aanvoelt, alsof het nog een bèta versie is. Regelmatig gaan er gewoon dingen fout, waarbij dat in VS2010 nooit gebeurt, en als ik afsluit, krijg ik steeds de foutmelding 'check-in files on close is not supported' (oid) :/ Dat betekent dus dat als ik per ongeluk afsluit zonder ingecheckt te hebben, ik VS weer opnieuw kan starten om het alsnog te doen.

Daarnaast heb ik tijdens de installatie nergens de optie gezien om ondersteuning voor talen die ik niet gebruik niet te installeren, dus zit ik nu met Visual Basic- en C++ templates die ik nooit gebruik.

En tja.. de kleuren (of eigenlijk het gemis er van), ik ga er niet aan wennen denk ik.

Dus samengevat switch ik gedurende de dag nogal eens tussen 2010 en 2012 :P wel heel mooi dat de projecten nu compatible met elkaar blijven, dus je kan zonder problemen een project dat naar 2012 is geconverteerd weer openen in 2012. Dat is echt een verbetering.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Laatst online: 10-09 20:09
met die caps uit lijkt het al beter. misschien ga ik zakelijk ook maar over naar vs2012. (zeker als de projecten het zelfde blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

Het is nog niet echt perfect, maar een heel stuk beter!

Visual Studio Color Theme Editor(met wat standaard theme's erbij)
MSDN: Visual Studio 2012 Color Theme Editor extension

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Pagina: 1