Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristo
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

Op het t.net forum en via Google ben ik veel vergelijkbare onderwerpen tegen gekomen wat betreft de Thomson TG789vn van KPN. Deze gaan allemaal echter over problemen met betrekking tot port-forwarding of NAT problemen van vóór de veelbesproken update van de Thomson. Mijn probleem lijkt wat dieper te liggen.

De situatie is als volgt: Thuis, 'achter' de Thomson, heb ik een servertje staan. Hiervoor heb ik voor SSH en HTTP de porten geforward naar het bakje en dat werkt allemaal prima. Ook andere poorten die ik open heb gezet naar mijn desktop werken allemaal prima. Mijn server is via SSH en HTTP van buitenaf bereikbaar zoals de bedoeling is. Mijn probleem is echter het 'uitgaande' verkeer.

Als ik vanaf mijn desktop of server thuis een SSH of FTP verbinding naar buiten probeer op te zetten naar een externe server (bijv. van mijn webhosting), krijg ik geen verbinding. Wanneer ik ditzelfde doe via VPN, bijvoorbeeld eerst vanaf mijn desktop SSH'en naar een pc op kantoor over een VPN verbinding, en vanaf daar weer een SSH/FTP verbinding opzet naar mijn webhost, werkt het prima.

Het vreemde hieraan is, dat wanneer ik mijn Thomson opnieuw start, alles zonder problemen werkt maar na een dag of twee ontstaat weer dezelfde situatie als hierboven beschreven.

Mijn Thomson lijkt up-to-date te zijn wat firmware betreft volgens zijn web-interface:

Productnaam:TG789vn
Serienummer:CP1009QT3V9
Softwareversie:8.4.2.U
Softwarevariant:EU
Bootloaderversie:1.0.5
Productcode:36592630
Kaartnaam:CANT-4
Configuratiedatum:Configuratie aangepast door TR-069 op 2012-07-05T12:26:40

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit kan worden verholpen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Aristo op 15-08-2012 20:37 . Reden: "Last config update" datum van KPN toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-07 21:43

allure

Titaan fase 2/3

Al eens een test gedaan met de firewall uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristo
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Daar heb ik eerder al naar gezocht maar de Thomson is behoorlijk dichtgetimmerd. De optie om de firewall uit te kunnen schakelen heb ik helaas nog niet terug kunnen vinden in de web interface.