Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het in elkaar zettrn van een computer. De CPU, de koeler en het geheugen zijn al op het moederbord geplaatst. Ik wil nu het moederbord op de juiste manier in m'n Corsair Obsidian 550D monteren, maar ik kan nergens in de handleidingen vinden hoe het moederbord nou exact geplaatst dient te worden. Er waren al 6 afstandsbuisjes geplaatst, maar ik weet niet zeker of hier nog iets opgeschroeft moet worden. Bovenin de kast zijn er ook nog 3 monteergaatjes, die eruit zien als bobbeltjes met een schroefgaatje met heel weinig schroefdraad. Er zit nog een zakjes bij m'n Gigabyte z77 moederbord met nog 4 dezelfde afstandsbuisjes. Moet ik de I/O shield nu aan de binnenkant van m'n kast plaatsen en dan het moederbord erin schroeven, of moet er toch nog andere buisjes in?

Alvast bedankt,

Vippa

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
goed naar je moederbord kijken, bij welke PCI expansion sloten gaatjes zitten moet je matchen met je kast, waar daar de gaten zitten enzovoort.

atx is niet zo'n moeilijk formaat daarvoor ;)

de voorgeinstalleerde afstands busjes moet je laten zitten en evt. nog meerdere toevoegen!
hoeft verder niks extra's in!

[ Voor 24% gewijzigd door w4v3g0d op 15-08-2012 20:12 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-02 20:44

M2M

medicijnman

En niet stiekem teveel afstandsbusjes plaatsen. Dan heb je grote kans op kortsluiting :)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
hardwarejunk schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:10:
goed naar je moederbord kijken, bij welke PCI expansion sloten gaatjes zitten moet je matchen met je kast, waar daar de gaten zitten enzovoort.

atx is niet zo'n moeilijk formaat daarvoor ;)
Ik heb 'm al gemonteerd en zo ver ik kan zien raakt het moederbord de kast niet (behalve bij de afstandsbuisjes).De aansluitingen zitten ook goed. Ik vroeg me alleen af of er geen buisjes in de bobbels bovenin moeten, maar die schroefjes zitten ook goed vast.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 20:14 ]

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:13:
[...]

Ik heb 'm al gemonteerd en zover ik kan zien raakt het moederbord de kast niet (behalve bij de afstandsbuisjes).De aansluitingen
dat is normaal dat de afstandsbusjes het mobo raken ;)
daarvoor zijn afstandsbusjes gemaakt xD ;)

zolang je in elk gat van je moederbord een schroef kon draaien zit hij volledig vast! (wel goed nachecken, ik ben van ATX naar MATX naar ATX gegaan en toen heb ik bij m'n derde moederbord heel veel vergeten!)

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:12:
En niet stiekem teveel afstandsbusjes plaatsen. Dan heb je grote kans op kortsluiting :)
Ik heb zelf geen afstandsbuisjes geplaatst. De buisjes die er al in zaten waren voldoende om het moederbord gied vast te zetten. Ik ben alleen nogal panisch dat ik het bij de eerste keer al gelijk fout doe. :P

Sorry voor het ongemak.

• M2M

M2M

medicijnman

Beter een keertje vragen dan je moederbord naar zijn grootje helpen ;)

-_-

• w4v3g0d
ZEG SORRY!

nee, daar zijn fora voor toch?? :)
M2M schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:16:
Beter een keertje vragen dan je moederbord naar zijn grootje helpen ;)
true, altijd vragen als je ergens onzeker over bent, ookal is het een speakertje met min en plus aansluiten, altijd vragen!

[ Voor 44% gewijzigd door w4v3g0d op 15-08-2012 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
hardwarejunk schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:15:
[...]

dat is normaal dat de afstandsbusjes het mobo raken ;)
daarvoor zijn afstandsbusjes gemaakt xD ;)

zolang je in elk gat van je moederbord een schroef kon draaien zit hij volledig vast! (wel goed nachecken, ik ben van ATX naar MATX naar ATX gegaan en toen heb ik bij m'n derde moederbord heel veel vergeten!)
Oke erg bedankt voor de snelle reacties. Ik laat vanavond horen of alles gelukt is. ;)

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:55
Opletten dat je alleen afstandsbusjes laat zitten op de plaats waar het mobo een schroefgaatje heeft. Anders bestaat kans op kortsluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje dan. Is het mogelijk dat de voeding maar met 3 schroefjes vastgezet kan worden? Ik heb de fan van de PSU naar onderen gericht, omdat de warmte dan direct naar buiten gaat.

• M2M

M2M

medicijnman

schiet eens een foto? Het is anders een beetje onduidelijk :)

-_-

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:44

itsalwaysme

Graast voor DB

Volgens mij moet de voeding omgedraaid, dus de fan naar boven.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
itsalwaysme schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:43:
Volgens mij moet de voeding omgedraaid, dus de fan naar boven.
Weet je dat zeker? In de tutorial op HW.info zit ie ook zo en ik zou niet weten waarom er anders een stoffilter aan de onderkant zit.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:44

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:49:
[...]

Weet je dat zeker? In de tutorial op HW.info zit ie ook zo en ik zou niet weten waarom er anders een stoffilter aan de onderkant zit.
Nee ben niet zeker, maar als ik zo de schroefjes zie zitten zou ik het zeker een keer proberen. De foto's op google zijn ook niet echt duidelijk, bij de ene zit de fan boven, bij de andere onder.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kan allebei met deze kast, zelf heb ik de fan naar boven geplaatst, maar volgens mij maakt het niet zo veel uit in de praktijk.

Ik stond overigens ook raar te kijken van de geïntegreerde busjes, erg handig, maar ze hadden het wel ergens op mogen zetten dat dat zo was.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
itsalwaysme schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:54:
[...]

Nee ben niet zeker, maar als ik zo de schroefjes zie zitten zou ik het zeker een keer proberen. De foto's op google zijn ook niet echt duidelijk, bij de ene zit de fan boven, bij de andere onder.
Ik denk dat ik 'm even zo laat zitten. Hij zit stevig vast en als ik 'm omdraai zijn de kabels te kort om de ATX 12V lijn bovenin het moederbord te bereiken.

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-02 23:08
Warmte stijgt op, (die gaat dus omhoog) hoe hij nu zit kan hij bovenaan geen warme lucht kwijt,
dus hij zit naar mijn weten toch echt verkeerd om.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

onderin de kast zit een stof filter, de 120mm fan van de voeding zuigt de lucht aan en en het komt er aan de achterkant weer uit.

Vaak kan een voeding er op 2 manieren in

Dus het zit prima zo ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Streepje op 15-08-2012 21:12 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, iedereen zegt wat anders. Volgens mij kan het ook op beide manieren, maar dat ga ik zstraks zelf ondervinden. Nog een vraagje: ik heb een HD7770 videokaart, heeft die een extra stroomkabel nodig (die aansluiting zit namelijk wel op de videokaart, maar het is naar mijn weten geen zware videokaart, dus ik zie niet waarom die een extra stroomkabel nodig zou moeten hebben.

Ik post straks ook even een foto van het tussenresultaat, misschien valt jullie nog het een en ander op. :P

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Misschien een overkill aan uitleg: afstandsbuisjes moet je gewoon doen waar schroefgaten in je mobo zitten. Zeker niet op plekken waar geen schroefgaten zitten, maar als er een buisje ontbreekt is dat geen ramp (of je moet 2 kilo aan koeling aan je mobo hebben hangen).

Een videokaart heeft geen extra stroomaansluitingen nodig als die minder dan 75W verbruikt, want dat is het vermogen dat een PCIe-slot maximaal levert volgens de specificaties. De HD7770 verbruikt iets meer, al is het niet veel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:48:
Misschien een overkill aan uitleg: afstandsbuisjes moet je gewoon doen waar schroefgaten in je mobo zitten. Zeker niet op plekken waar geen schroefgaten zitten, maar als er een buisje ontbreekt is dat geen ramp (of je moet 2 kilo aan koeling aan je mobo hebben hangen).

Een videokaart heeft geen extra stroomaansluitingen nodig als die minder dan 75W verbruikt, want dat is het vermogen dat een PCIe-slot maximaal levert volgens de specificaties. De HD7770 verbruikt iets meer, al is het niet veel.
Zoiets had ik ook al gevonden op internet, ik kon alleen nergens in de handleiding vinden wat het maximale vermogen was van het 16x slot. Ik neem aan dat die extra stroomkabel dus wel nodig is aangezien jij zegt dat een HD7770 net iets meer verbruikt dan 75w.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:27:
Leuk, iedereen zegt wat anders. Volgens mij kan het ook op beide manieren, maar dat ga ik zstraks zelf ondervinden. Nog een vraagje: ik heb een HD7770 videokaart, heeft die een extra stroomkabel nodig (die aansluiting zit namelijk wel op de videokaart, maar het is naar mijn weten geen zware videokaart, dus ik zie niet waarom die een extra stroomkabel nodig zou moeten hebben.

Ik post straks ook even een foto van het tussenresultaat, misschien valt jullie nog het een en ander op. :P
Die schroeven hebben op een psu alleen de functie om dat ding vast te zetten, dus als ie met 3 schroeven vast zit is het goed :)

Over die hd7770, als het op de kaart zit moet ie hoogstwaarschijnlijk ook gewoon aangesloten worden :)
en zo licht is dat ding ook weer neit :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 06:19
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:53:
[...]

Zoiets had ik ook al gevonden op internet, ik kon alleen nergens in de handleiding vinden wat het maximale vermogen was van het 16x slot. Ik neem aan dat die extra stroomkabel dus wel nodig is aangezien jij zegt dat een HD7770 net iets meer verbruikt dan 75w.
Dat hoef je allemaal niet uit te zoeken. Als een videokaart een extra stroomvoorzieningaansluiting heeft dan dien je hem te gebruiken.

[ Voor 59% gewijzigd door Lumics op 15-08-2012 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk, duidelijk, weer bedankt. Wat voor soort kabel moet hierop aangesloten worden eigenlijk? :P Jullie zullen je intussen wel afvragen waarom ik in godsnaam zelf een computer in elkaar aan het zetten ben, omdat ik zulke debiele vragen stel. XD

• Lumics
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:56:
Duidelijk, duidelijk, weer bedankt. Wat voor soort kabel moet hierop aangesloten worden eigenlijk? :P Jullie zullen je intussen wel afvragen waarom ik in godsnaam zelf een computer in elkaar aan het zetten ben, omdat ik zulke debiele vragen stel. XD
Kijk naar de GPU. Deze heeft waarschijnlijk een 6 pins aansluiting. vervolgens kijk je naar de beschikbare kabels op de voeding en sluit je die kabel aan die past/matcht.
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:56:
En ja! ;) maar eens moet de 1e keer zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Lumics op 15-08-2012 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:57:
[...]

Kijk naar de GPU. Deze heeft waarschijnlijk een 6 pins aansluiting. vervolgens kijk je naar de beschikbare kabels op de voeding en sluit je die kabel aan die past.
Ik schaam me dood, ik dacht dat de SLI aansluiting voor de stroom was. Nu zie ik die 6-pins pas zitten. 8)7

• Lumics
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:58:
[...]

Ik schaam me dood, ik dacht dat de SLI aansluiting voor de stroom was. Nu zie ik die 6-pins pas zitten. 8)7
Die snap ik niet. Het kan best zijn dat er aan een kael van je veoding een labeltje sli/crossfire hangt. Dat is prima zolang die maar past. Soms heeft je voeding een 6+2 aansluiting. Dan kan je de 6 pins aansluiten en de overig 2 pins los laten bungelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie6plus2.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Lumics op 15-08-2012 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:00:
[...]

Die snap ik niet. Het kan best zijn dat er aan een kael van je veoding een labeltje sli/crossfire hangt. Dat is prima zolang die maar past. Soms heeft je voeding een 6+2 aansluiting. Dan kan je de 6 pins aansluiten en de overig 2 pins los laten bungelen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is maar goed ook, anders lach je je dood. Hij is nu goed aangesloten. ;)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:12
Lumics schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:00:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij dacht dat er een stekker van zijn voeding in de CF-brug aansluiting moest :)

Verder: Succes. De voeding zit goed verder, hij zuigt lucht van onderen (vandaar het filter) en released het aan de achterkant.

• Lumics
Belangrijkste is dat je de afstandbusje goed hebt zitten om sluiting te voorkomen. Deze zou ik zeker nog even dubbelchecken voordat de boel inplugt. M.a.w. te veel en op de verkeerde plek = vragen om problemen.

Ten slotte misschien aardig om even aan te geven wat voor hardware je hebt aangeschaft. Aangezien je een z77 mobo hebt gekocht is een ivy bridge de meest logische optie. Om je volgende probleem alvast voor te zijn; soms is er een bios update nodig voor het mobo om te kunnen werken met ivy bridge. Al is de kans groot dat huidige series al wel met een compatible bios worden uitgeleverd.

[ Voor 33% gewijzigd door Lumics op 15-08-2012 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:06:
Belangrijkste is dat je de afstandbusje goed hebt zitten om sluiting te voorkomen. Deze zou ik zeker nog even dubbelchecken voordat de boel inplugt. M.a.w. te veel en op de verkeerde plek = vragen om problemen.

Ten slotte misschien aardig om even aan te geven wat voor hardware je hebt aangeschaft. Aangezien je een z77 mobo hebt gekocht is een ivy bridge de meest logische optie. Om je volgende probleem alvast voor te zijn; soms is er een bios update nodig voor het mobo om te kunnen werken met ivy bridge. Al is de kans groot dat huidige series al wel met een compatible bios worden uitgeleverd.
Ik zou niet weten wat ik er nog aan kan checken. Ik kan enigzins achter het moederbord kijken en daar zie ik geen contact met de behuizing. Zoals ik al aangaf heb ik zelf geen extra buisjes geplaatst, dus ik denk niet dat er verkeerde (extra) contacten met het moederbord zijn.

Dit is de hardware die ik heb aangeschaft:

Corsair Obsidian 550D
Intel i5 3570k
Gigabyte z77x-d3h
Corsair 8gb ram
Asus HD7770
Super flower 400watt PSU
Samsung 128gb SSD
2TB seagate HDD

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik meen me te herinneren dat corsair de afstands-busjes standaard in de ATX gaatjes doet

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Verwijderd

Topicstarter
IlIlIlIlIl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:18:
Ik meen me te herinneren dat corsair de afstands-busjes standaard in de ATX gaatjes doet
Ja, dat vermoed ik ook. Ik heb nogmaals met een zaklamp achter het moederbord geschenen en ik zie geen contact met de behuizing. Alleen aan de onderkant kan ik niets zien, maar daar heb ik dan ook geen buisjes geplaatst, dus ik kan me niet voorstellen dat er daar wel contact is.

Zal ik nog een fotootje uploaden van het eindresultaat of is dat useless?

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij doet het hoor, ongelofelijk. :P

Klopt het dat een SSD met besturingssysteem uit een oude computer geen goed opstartmedium is voor m'n nieiwe? Ik krijg namelijk de melding: please select a proper boot device, terwijl ik wel m'n SSD heb geselecteerd.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Je moet natuurlijk wel opnieuw je besturingssysteem installeren ;)
Zo ff booten gaat niet werken nie :+

My favorite programming language is solder.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee klopt, met een compleet nieuwe pc kom je niet echt onder een herinstallatie uit. Zelfs als het opstart is het de vraag of het wel helemaal goed werkt.

Het wil nog wel eens werken als je een CPU vervangt of zo, maar een nieuw mobo of zelfs een heel nieuw platform (totaal andere chipset e.d.) gaat hem niet worden.

[ Voor 35% gewijzigd door bwerg op 15-08-2012 22:58 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, dat wordt dus de windows-installatie dvd zoeken. :)

• Puch-Maxi
Jep, wel ff je sata-controller op AHCI zetten he :). En eventueel ook nog 'F6' drivers inladen tijdens de setup.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:23:
Jep, wel ff je sata-controller op AHCI zetten he :). En eventueel ook nog 'F6' drivers inladen tijdens de setup.
Succes!
EDIT: Even de hele post weggehaald, sloeg nergens op. :P |:(

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 23:56 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:58
Ninja- edit. :P

[ Voor 84% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-08-2012 23:56 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik stelde m'n vragen iets te snel, want ik kon dat zelf ook uitvogelen.

Als ik nu Windows opnieuw ga installeren, moet ik dan de SSD selecteren en gaat alles dan vanzelf? Ik wil m'n hele SSD gewoon weer leeg hebben, want alle belangrijke bestanden zijn er al af.

Ik lees hier dat het nodig is om met een usb-stick aan de slag te gaan, maar dat lijkt me allemaal zo omslachtig. Kan ik niet gewoon via de Windows-installatie de SSD legen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 00:01 ]

• Puch-Maxi
Ja hoor, dat kan probleemloos :)

Verwijderd

Topicstarter
Prima. Ik zit nu even rond te snuffelen in de BIOS. Ziet er gelikt uit en heel veel beter dan m'n oude Acer moederbordje. :P Alleen is 52 graden niet een beetje een de hoge kant voor de computer fie aan het idlen is? System temperature loopt ook al tegen de 50 graden aan. Moet nog iets veranderen met fan control in de BIOS?

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/207ougk.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 00:48 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je in de bios zit, werken alle energiebeheerschemas (ook die van de cpu zelf dus) nog niet. Daarom zal de temperatuur van de cpu snel stijgen terwijl je in de bios zit.

De temperatuur zou, nadat je de bios verlaat snel moeten zakken.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:26
bwerg schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:57:
Nee klopt, met een compleet nieuwe pc kom je niet echt onder een herinstallatie uit. Zelfs als het opstart is het de vraag of het wel helemaal goed werkt.

Het wil nog wel eens werken als je een CPU vervangt of zo, maar een nieuw mobo of zelfs een heel nieuw platform (totaal andere chipset e.d.) gaat hem niet worden.
Mwah, kan best meevallen.
Vorig weekend heb ik de SSD uit m'n oude laptop gehaald (Intel Core2 T8300 processor, Santa Rosa platform/chipset) en in een nieuwe laptop gezet (Intel Ivy Bridge i7 processor, HM76 chipset).

Resultaat: probleemloos opstarten, daarna wat driverklachten. Chipset driver bijwerken, videodriver updaten en daarna vlekkeloos werken & snel opstarten.

Zou mij niets verbazen als dat met modernere windows-versies beter gaat dan met oudere versies. Kwestie van proberen, herinstalleren kan altijd nog.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben het over F6, moet ik die indrukken tijdens het opstartscherm? M'n toetsenbord werkt nog steeds niet tijdens de installatie. In de BIOS doet ie het wel en USB Legacy staat op enabled.

Ik heb het al. Schijnbaar werken alleen de usb 2.0 aansluitingen tijdens de installatie. M'n toetsenbordledjes branden nu wel, maar doet verder nog niks. M'n muis doet het wel, dus daarmee kom ik wel door de installatie heen denk ik. ;)

UPDATE: Alles werkt! Windows 7 is geinstalleerd! Ik kreeg gewoon kippenvel hoe snel m'n PC net opstartte. Ik was al gewend om vanaf een SSD te booten, maar SATA-3 is gewoon nog veel absurd sneller dan SATA-2. Ik ga nu eens lekker aan de slag met alle drivers.

Bedankt allemaal voor jullie hulp, ik heb ontzettend veel geleerd!

PS: Deze mag dicht. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 13:08 ]

• diggow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-01 14:44
slabetje schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:07:
Warmte stijgt op, (die gaat dus omhoog) hoe hij nu zit kan hij bovenaan geen warme lucht kwijt,
dus hij zit naar mijn weten toch echt verkeerd om.
Misschien een beetje laat maar, je zegt dat de warme omhoog stijgt, dat is waar.
Maar de ventilator die boven/ onderop de voeding zit moet als het goed is lucht in de voeding zuigen, niet eruit halen.
De gaten aan de achterkant van de voeding zijn voor de uitlaat.

Houd er maar eens een papiertje tegen aan, dan merk je dat die ventilator zuigt.

Als je de ventilator dus naar beneden mikt moet je zorgen dat je het op een plek zet waar genoeg frisse lucht naar de ventilator kan.
Dus niet op een tapijt, ik heb mijn kast bijvoorbeeld gewoon op mijn bureau staan waar ook weinig stof ligt zodat je niet elke dag dat filter moet schoonmaken.

Als je die ventilator naar boven mikt dan gaat er of te weinig lucht naar je videokaart of te weinig naar je voeding.
Pagina: 1