Netwerk upgrade naar Intel Centrino Ultimate-N 6300

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Hallo,

Momenteel ben ik aan het overwegen om de netwerkkaart van mijn laptop "HP Probook 6540b" te vervangen voor een Intel Centrino Ultimate-N 6300. Dit, omdat mijn nieuwe router Netgear WNDR4500 Dual Band ondersteunt van 450mbps, en de huidige netwerkkaart van mijn laptop "Intel Centrino Wireless-N 1000" tot 300mbps gaat. Met deze netwerkkaart verwacht ik hogere snelheden te halen dan nu het geval is.

Ik zit toch met een aantal vragen over deze upgrade,nl:Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Mijn laptop heeft twee kabels die naar de huidige netwerkkaart gaan, en zullen de performance van een Intel Centrino Ultimate niet onder lijden als ik twee kabels aansluit i.p.v. 3
Ik meen me te herinneren dat hier lang geleden ooit eens een topic over is geweest. Heb zelf een tijdje met een Intel 4965AGN gewerkt in m'n Asus netbook en dat gaf geen noemenswaardige problemen. Het lijkt me wel dat alle drie de antennes gebruikt worden dus als je effectief 450Mbps linkspeed wil halen denk ik dat je best een extra antenne in je laptop monteert.

Je schept overigens best geen al te hoge verwachtingen, die 450Mbps linkspeed haal je hoogstens op een paar meter van de router, verder is er geen voordeel meer t.o.v. je huidige kaartje.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgensmij was het 150mbps per antenne. 2 van de 3 aansluiten geeft je dus ook 300mbps. Verder ondersteund de n6300 WiDi, en de n1000 niet.

Als je geen WiDi gebruikt, is het die 3 tientjes denk ik niet eens waard.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ook grote kans dat je router op dit moment geen 450mpbs uitzend ondanks dat dit wel ingesteld is. Voor 450mpbs moet je namelijk 3 vrije kanalen hebben. Op 2,4Ghz gaat je dat dus niet lukken met de huidige drukte (routers van buren die dezelfde kanalen gebruiken). Op 5Ghz gaat dat typisch wel lukken maar dan heb je de beperkingen van 5Ghz (lees: moeilijk door een muur heen komen).

En ja, je moet 3 antennes aansluiten anders gaat het zowiezo niet werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 15-08-2012 20:22 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Het wordt iig geen Intel Centrino Ultimate-N 6300 kaart.

Zoals ik eerder aangaf, wordt het kaartje Intel Centrino Advanced-N AGN 6200 in de manual genoemd. Volgens de specs van dit kaartje wordt het dual band ondersteunt, en je kan alleen twee kabel op aansluiten.

Denken jullie dat dit een goed kaartje is voor mijn laptop i.c.m. netgear wndr4500?

[ Voor 5% gewijzigd door lawkexarib op 15-08-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ondersteund inderdaad dual band en is 2x2 mimo in plaats 2x1, dus je gaat er i.i.g. op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Petervanakelyen schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:03:
Ondersteund inderdaad dual band en is 2x2 mimo in plaats 2x1, dus je gaat er i.i.g. op vooruit.
Hoi,

Ik heb eff verder gekeken, maar ik zit nu echt te twijfelen over de volgende kaarten:
  1. Intel Centrino Advanced-N 6235, bijzonderheden: Bluetooth 4.0, Dual Band, Dual Stream (2x2)
  2. Intel Centrino Advanced-N 6230, bijzonderheden: Bluetooth
  3. Intel Advanced N Wifi Link 6200, wordt genoemd in de manual van mijn laptop.
Volgens de specs van alle kaartjes, kun je twee alleen 2 antennes op aansluiten.

Wat zouden jullie doen? Een kaart aanschaffen die wordt genoemd in de manual van je laptop of eentje die o.a. bluetooth ondersteunt. Elders heb ik gelezen dat Bluetooth je wireless-performance kan beïnvloeden. Klopt dit?

• Petervanakelyen
Dat klopt. Ik gebruik Bluetooth eigenlijk nooit, dus voor mij is de keuze snel gemaakt :)

• lawkexarib
Vanavond zal ik nogmaals naar de specs van al die netwerkkaarten kijken. Mijn voorkeur gaat naar de eerste optie uit, want het is de meeste complete. En jah het klopt dat Bluetooth het signaal zal verstoren, maar standaard zal ik het niet aanzetten. Dus ik denk dat het met signaal meevalt, als Bluetooth niet continue aan staat.

Ik denk dat de reden is, waarom HP de eerste en tweede optie niet in de manaul van mijn probook heeft opgenomen, omdat deze kaarten destijds niet beschikbaar waren of niet getest zijn. Echter, dit neemt niet weg dat het niet zal werken als de meeting maar kloppen en maar 2 antennes nodig hebben.
Pagina: 1